Nemecko 2: Expilot F1 predviedol domácemu publiku ukážkový súboj o prvé miesto s Lopezom v šprinte na 27 kôl.
Druhé preteky nemeckého víkendu priniesli, ako je už v tomto sprievodnom seriáli F1 zvykom opäť tvrdé súboje, v prvej rýchlej zákrute nevynímajúc.
Piloti majúci vo svojom mene na začiatku písmeno P, dnes nemali šťastný deň, o čom svedčili hneď úvodné kontakty pri súbojoch o pozície u Pantana a z pole position startujúceho Piccioneho, ktorý predčasne odstúpil z pretekov po havárii do bariéry z pneumatík.
Porteiro musel predčasne navštíviť boxy pre zlomené predné krídlo takisto po kolízii. Okrem toho druhý muž šampionátu Piquet ml. sa zo štartovného roštu neodlepil vôbec a napriek snahe mechanikov o oživenie monopostu, musel napokon tak ako včera predčasne ukončiť svoje preteky.
Na čele sa následne vytvorilo poradie Lopez, Pantano, Glock, Carroll, Hamilton, Ammermuller, Villa, Bruni.
Po tvrdom súboji, kedy miestami kolesá zapadali do seba sa domáci pilot Timo Glock dostal pred Pantana a v tom istom kole zdolal Hamilton Adama Carrolla.
V deviatom kole si Alexander Premat pripísal čierny bod na jeho kariéru po tom, čo nechutne atakoval na Yoshimota. Po snahe o vybrzdenie japonského pilota dupol na brzdu príliš neskoro a obaja tak bez kontaktu skončili mimo trať na asfaltovej výbehovej zóne. Po návrate oboch pilotov na trať to francúzskemu pretekárovi nestačilo a pri jasnej prevahe Yoshimota ho nechutne zavrel a obaja tak skončili preteky v štrku iba o zákrutu ďalej. Hiroki svoj hnev neskrýval a okamžite utekal vynadať Prematovi, ktory radšej ostal do Japoncovho odchodu sedieť v monoposte. Gestikulácia Hirokiho dala jasne najavo, čo si o Prematovi myslí.
Od polovice pretekov sa začalo postupne vyjasnievať, ako by mohol vyzerať záver pretekov a na radosť fanúšikov sa očakávané súboje nakoniec odohrali. Trinásť kôl pred koncom sa Hamiltom po dlhšom súboji dostal pred Pantana, čím si vybojoval posledné pódiové umiestnenie.
Najočakávanejší bol však duel o prvé miesto. Timo Glock posilnený podporou domáceho publika tlačil na pedál čo to dalo a na vedúceho Lopeza sťahoval nádskok. Iba kolo pred koncom mal stratu ešte viac než jednu sekundu, ale po drobnom zaváhaní Lopéza bol tento nádskok okamžite zmazaný a Timovi stačili na grandiózne a chirurgicky presné prebojovanie do čela iba tri zákruty.
Foto: www.gp2series.com
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.