Nemecko 2: Expilot F1 predviedol domácemu publiku ukážkový súboj o prvé miesto s Lopezom v šprinte na 27 kôl.
Druhé preteky nemeckého víkendu priniesli, ako je už v tomto sprievodnom seriáli F1 zvykom opäť tvrdé súboje, v prvej rýchlej zákrute nevynímajúc.
Piloti majúci vo svojom mene na začiatku písmeno P, dnes nemali šťastný deň, o čom svedčili hneď úvodné kontakty pri súbojoch o pozície u Pantana a z pole position startujúceho Piccioneho, ktorý predčasne odstúpil z pretekov po havárii do bariéry z pneumatík.
Porteiro musel predčasne navštíviť boxy pre zlomené predné krídlo takisto po kolízii. Okrem toho druhý muž šampionátu Piquet ml. sa zo štartovného roštu neodlepil vôbec a napriek snahe mechanikov o oživenie monopostu, musel napokon tak ako včera predčasne ukončiť svoje preteky.
Na čele sa následne vytvorilo poradie Lopez, Pantano, Glock, Carroll, Hamilton, Ammermuller, Villa, Bruni.
Po tvrdom súboji, kedy miestami kolesá zapadali do seba sa domáci pilot Timo Glock dostal pred Pantana a v tom istom kole zdolal Hamilton Adama Carrolla.
V deviatom kole si Alexander Premat pripísal čierny bod na jeho kariéru po tom, čo nechutne atakoval na Yoshimota. Po snahe o vybrzdenie japonského pilota dupol na brzdu príliš neskoro a obaja tak bez kontaktu skončili mimo trať na asfaltovej výbehovej zóne. Po návrate oboch pilotov na trať to francúzskemu pretekárovi nestačilo a pri jasnej prevahe Yoshimota ho nechutne zavrel a obaja tak skončili preteky v štrku iba o zákrutu ďalej. Hiroki svoj hnev neskrýval a okamžite utekal vynadať Prematovi, ktory radšej ostal do Japoncovho odchodu sedieť v monoposte. Gestikulácia Hirokiho dala jasne najavo, čo si o Prematovi myslí.
Od polovice pretekov sa začalo postupne vyjasnievať, ako by mohol vyzerať záver pretekov a na radosť fanúšikov sa očakávané súboje nakoniec odohrali. Trinásť kôl pred koncom sa Hamiltom po dlhšom súboji dostal pred Pantana, čím si vybojoval posledné pódiové umiestnenie.
Najočakávanejší bol však duel o prvé miesto. Timo Glock posilnený podporou domáceho publika tlačil na pedál čo to dalo a na vedúceho Lopeza sťahoval nádskok. Iba kolo pred koncom mal stratu ešte viac než jednu sekundu, ale po drobnom zaváhaní Lopéza bol tento nádskok okamžite zmazaný a Timovi stačili na grandiózne a chirurgicky presné prebojovanie do čela iba tri zákruty.
Foto: www.gp2series.com
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.