To, čo celkovo 90. prestižne preteky neponúkli takmer celý priebeh, vynahradil veľmi dramatický koniec, kedy takmer oslavoval najmladší víťaz v histórii Indy 500.
Ako už býva zvykom zámorského seriálu Indy Car, nie vždy dokáže vyhrať pilot, ktorý v priebehu pretekov jasne dominuje. Reč je o obhájcovi titulu z minulého roku a zároveň víťazovi predchádzajúcich pretekov na starej tehelni Danovi Wheldonovi, ktorý si dokázal dlho udržiavať vedenie.
Na prvé miesto pred víťaza kvalifikácie Sama Hornisha ml. sa dostal takmer hneď po odviatí zelenej vlajky a začal stíhaciu jazdu. Tá netrvala ani dve kolá, keď na dráhu vyšlo prvýkrát bezpečnostné vozidlo kôli vzájomnej kolízii Jeffa Bucknuma a P.J.Chessona.
Po reštarte v ôsmom kole si Wheldon vedenie udržal tesne nasledovaný Hornishom, Kanaanom a Scheckterom. Hornish a Kanaan si občas prehodili svoje poradie, až kým neprišla prvá plánovaná zastávka v boxoch, ktorú v 30. kole otvoril Stephan Gregoire.
Zastávka Danovi Wheldonovi očividne sadla a vlastnosti auta mu umožnili vytvoriť pred druhým Hornishom viac než 20 sekundový nádskok. Snaha sa bohužiaľ nevyplatila, pretože po jazdeckej chybe havaroval Tomas Scheckter a prišla na rad druhá žltá fáza.
Nový reštart výborne využil Scott Dixon, keď sa dokázal dostať na druhé mieto niekoľko kôl pred prvou polovicou pretekov. V tom čase sa predné miesta ustálili na poradie: Wheldon, Dixon, Hornish, Kanaan, Patrick, Franchitti, Michael Andretti a Marco Andretti.
V 106. kole otvorila jediná žena v štartovnom poli Danica Patrick ďalšiu sériu zastávok. Len pár kôl na to došlo k ďalšej strate hneď dvoch bývalých víťazov Indy 500, keď Helio Castroneves nezvládol zákrutu a po kolízii s ním smeroval k stene aj Budy Rice.
Pred poslednou štvrtinou pretekov si vzájomne vedenie niekoľkokrát prestriedali Dan Wheldon, Sam Hornish a Scott Dixon. Danica Patrick v tom čase opäť ako prvá zašla na plánovanú zastávku.
Nikto však netušil, že bude jediná, ktorá si zastávku odbavila pred ďalším vyvesením žltej vlajky. Zvyšok poľa navštívil boxy až po uvoľnení pitlane po havárii Al Unsera. O vzrušenie sa počas jazdy bezpečnostného auta postaral Jeff Simmons, ktorý dokázal havarovať ešte v pomalom tempe žltej fázy a predĺžil tak pobyt blikajúceho Chevroletu na trati.
Zastávka bola zároveň dramatická pre Sama Hornisha, pretože mechanici nestihli načas vytiahnúť tankovacie zariadenie a Sam musel ihneď zastaviť, aby dokázal mechanik odstrániť jeho utrhnutý zvyšok. Okrem samotného zdržania navyše za tento incident vyfasoval od komisárov penalizáciu prejazdu boxami. Za podobný incident bol potrestaný aj Townsend Bell.
Dvadsať kôl pred koncom sa začalo to, čo najviac očakávali diváci na okruhu. Na čele jazdiacu dvojicu z tímu Target Chip Ganassi Racing prenasledoval Kanaan, Franchitti, Marco Andretti, Danica Patrick a Michael Andretti.
Do výsledku tvrdým spôsobom zakročili komisári, keď za blokovanie nekompromisne diskvalifikovali Scotta Dixona z druhého miesta. Drobné technické problémy boli osudné Danovi Wheldonovi, keď sa dokázal do vedenia prepracovať Tony Kanaan.
Danica Patrick sa opäť postarala o začiatok poslednej série boxov sedemnásť kôl pred koncom. Stalo sa však to, čoho sa obávali viacerí, keď krátko pred koncom havaroval Giaffore a postaral sa o posledný výjazd bezpečnostného auta. Táto situácia prekvapivo dostala do vedenia dvojicu Andrettiovcov na čele s mladým Marcom.
Iba štyri kolá pred koncom začala najnapínavejšia časť pretekov, keď o víťazstvo bojoval najmladší pilot štartovného poľa. Marco Andretti zubami, nechtami držal svoje prvenstvo pred Samom Hornishom, ale až na cieľovej rovine o svoje víťazstvo prišiel.
Sam Hornish si tak odnáša cenný triumf, ale každopádne sa hviezdou pretekov stal iba devätnásť ročný Marco Andretti, ktorý prehral s takmer rekordným odstupom iba 0.0635 sekundy.
Foto: IRL, Target Chip Ganassi Racing, Andretti Green Racing
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.