Do 90. ročníku závodu 500 mil Indianapolis odstartuje z prvního místa poprvé v kariéře Sam Hornish Jr. z týmu Penske. Své nejrychlejší kolo zajel průměrnou rychlostí 368.516 km/h.
Před rokem si přál startovat z předních řad a nakonec zajel druhý nejrychlejší čas. „Letos jsem věděl, že bych byl zklamán, kdybych nezískal pole-position,“ komentoval svůj úspěch Hornish.
Rokem 2006 zavedlo vedení Indianapolis nové pravidlo v podobě tří pokusů o nejlepší kolo, tím druhým nejlepším byl Helio Castroneves, týmový kolega Hornishe. Stáj Chipa Ganessiho si rozdělila třetí a čtvrté místo – Dan Wheldon; Scott Dixon.
Nejpočetnější tým 90. ročníku Indy 500 je bezpochyby Andretti Green Racing. Pětice vozů zkoušela své štěstí, přičemž nejlepším pilotem byl Tony Kanaan, který zajel pátý čas. Rodinný souboj Andrettiovců vyšel ve prospěch mladšího Marca, který porazil svého otce Michaela. Nadějný mladík se jako první nedostal přes hranici průměrné rychlosti 360 km/h, přesto mu to stačilo na deváté místo. „Jsem strašně šťastný. Byly to pro mě ta nejdelší tři kola v mém životě, ale chlapci udělali skvělou práci a poskytli mi výborný vůz,“ hýřil štěstím mladý Marco. Bývalý týmový kolega Ayrtona Senny, Michael Andretti bude startovat ze třinácté pozice. Brian Herta a Dario Franchitti odstartují ze 16., resp. 17. pozice.
Danica Patrick byla nejrychlejším pilotem týmu Rahal Letterman Racing a překvapivě obsadila desáté místo. „Čím lepší auto je, tím je vše jednodušší. Jízda byla lehká, pravděpodobně to byla čtyři nejlehčí kola za poslední měsíc,“ dodala Danica.
O poslední 33. místo na startovním roště se dnes utkají další jezdci, kteří neuspěli v hlavní kvalifikaci do závodu.
foto: Ron McQueeney/IRL
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?