Trať v Imole sa dnes podelila o vynikajúce predbiehacie manévre, z ktorých vyťažil aj víťaz pretekov vypísaných na 25 kôl.
Štart na slnkom vyhriatom asfalte sa nezaobišiel bez kolízií v ktorej skončili Di Grassi, Valles, Premat a za krátko aj víťaz posledného šprintu vo Valencii Ammermüller. Na trati sa objavilo bezpečnostné auto, ktoré muselo pre odpratávanie trosiek spomaliť preteky na tri kolá. Po reštarte začali skutočné preteky a o ostré súbo´je nebola núdza.
Na čele jazdiaci Hiroki Yoshimoto strážil svoju pozíciu pred číhajúcim Ernestom Visom, nasledovaným Glockom, Lapierrom a Piquetom. Nelson Piquet ml. opäť potvrdil vynikajúcu formu a v krátkom čase sa prebojoval postupne pred Lapierra a Glocka na pódiové tretie miesto.
K hlavnému vzratu v pretekoch došlo v ôsmom kole po tom, čo sa Ernestovi po nádherných súbojoch podarilo pokoriť Yoshimota, ktorého predbehnutie rozhodilo natoľko, že s ľahkosťou ho následne predbehol striehnúci Piquet.
Od tohto momentu sa akoby každý zmieril so svojou pozíciou a takmer do záveru sa na poradí nič nemenilo. Iba tri kolá pred koncom sa snažil Nicolas Lapierre o zisk štvrtého miesta, ale pri útoku na Timo Glocka urobil chybu pred nájazdom do šikany Variante Alta, ktorá ho stála okrem straty dvoch miest aj prepad na prvú nebodovanú pozíciu.
Okrem víťazstva sa mohol Viso tešiť zo zisku najrýchlejšieho kola takmer v závere pretekov, za ktoré inkasoval ešte jeden majstrovský bod.
Foto: www.gp2series.com
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?