Tomáš Enge neměl ve svém prvním závodu IRL v letošním roce s týmem Cheever Racing štěstěnu na své straně.
Jeho účinkování na oválu Twin Ring v Motegi ukončila nehoda zaviněná selhání zavěšení předních kol.
V den závodu se umoudřilo počasí, které v minulých dvou dnech působilo velké problémy, a odstartováno bylo přesně podle plánu. Enge odstartoval ze 13. místa a v závodu se pohyboval kolem 15. příčky. Český jezdec se před závodem nijak netajil úmyslem opatrnějšího začátku, protože na oválu nezávodil šest měsíců. Situace se začala zhorčovat ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, což vedlo ke ztrátě vody - v některých okamžicích byl dokonce za vozem vidět menší dým. Tým se proto rozhodl pro předčasnou první zastávku, při které chtěl problém vyřešit, Enge se však k mechanikům nedostal. Když najížděl do pitlane selhalo po zahájení brzdění zavěšení předních kol a vůz se vymknul kontrole. Nevinnou obětí nehody byl Ed Carpenter, který se nedokázal vyhnout neovladatelnému vozu. Naštěstí oba jezdci vystoupili z poškozených vozů bez zranění.
Tomáš Enge: "Chtěl jsem dojet do cíle, ale závod nakonec přinesl velké zklamání. Vůz byl počátku nedotáčivý, ale z toho nepramenily nějaké větší obavy, protože se to dalo řešit při zastávce zvýšením přítlaku na předním křídle a tlakem v pneumatikách. Skutečné problémy začaly ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, následkem kterého jsem ztrácel vodu. Tým mě zavolal do boxů, takže jsem na protilehlé rovince sjel dolů a najel do pitlane. Jakmile jsme se ale dotknul brzd, selhalo zavěšení předních kol a už jsem byl jenom pasažérem. Naštěstí se mi podařilo před nárazem snížit rychlost, ale nekontrolovatelný vůz zkřížil cestu Carpenterovi. Je škoda, že to takhle dopadlo kvůli věcem mimo mou kontrolu. Chtěl jsem být v první polovině závodu trpělivý, získávat na jistotě a ve druhé polovině jsem se pak chtěl pokusit zrychlit. Naštěstí Ed i já jsme vyvázli bez zranění."BPA sport marketing, a.s.Foto: Cheever Racing
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.