Tomáš Enge neměl ve svém prvním závodu IRL v letošním roce s týmem Cheever Racing štěstěnu na své straně.
Jeho účinkování na oválu Twin Ring v Motegi ukončila nehoda zaviněná selhání zavěšení předních kol.
V den závodu se umoudřilo počasí, které v minulých dvou dnech působilo velké problémy, a odstartováno bylo přesně podle plánu. Enge odstartoval ze 13. místa a v závodu se pohyboval kolem 15. příčky. Český jezdec se před závodem nijak netajil úmyslem opatrnějšího začátku, protože na oválu nezávodil šest měsíců. Situace se začala zhorčovat ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, což vedlo ke ztrátě vody - v některých okamžicích byl dokonce za vozem vidět menší dým. Tým se proto rozhodl pro předčasnou první zastávku, při které chtěl problém vyřešit, Enge se však k mechanikům nedostal. Když najížděl do pitlane selhalo po zahájení brzdění zavěšení předních kol a vůz se vymknul kontrole. Nevinnou obětí nehody byl Ed Carpenter, který se nedokázal vyhnout neovladatelnému vozu. Naštěstí oba jezdci vystoupili z poškozených vozů bez zranění.
Tomáš Enge: "Chtěl jsem dojet do cíle, ale závod nakonec přinesl velké zklamání. Vůz byl počátku nedotáčivý, ale z toho nepramenily nějaké větší obavy, protože se to dalo řešit při zastávce zvýšením přítlaku na předním křídle a tlakem v pneumatikách. Skutečné problémy začaly ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, následkem kterého jsem ztrácel vodu. Tým mě zavolal do boxů, takže jsem na protilehlé rovince sjel dolů a najel do pitlane. Jakmile jsme se ale dotknul brzd, selhalo zavěšení předních kol a už jsem byl jenom pasažérem. Naštěstí se mi podařilo před nárazem snížit rychlost, ale nekontrolovatelný vůz zkřížil cestu Carpenterovi. Je škoda, že to takhle dopadlo kvůli věcem mimo mou kontrolu. Chtěl jsem být v první polovině závodu trpělivý, získávat na jistotě a ve druhé polovině jsem se pak chtěl pokusit zrychlit. Naštěstí Ed i já jsme vyvázli bez zranění."BPA sport marketing, a.s.Foto: Cheever Racing
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?