Zavěšení kola ukončilo Engeho jízdu v Motegi

Cheever jr., Eddie
Cheever jr., Eddie, foto: Cheever Racing
ar1 22. dubna 2006 19:51
Sdílej:

Tomáš Enge neměl ve svém prvním závodu IRL v letošním roce s týmem Cheever Racing štěstěnu na své straně.

Jeho účinkování na oválu Twin Ring v Motegi ukončila nehoda zaviněná selhání zavěšení předních kol.

V den závodu se umoudřilo počasí, které v minulých dvou dnech působilo velké problémy, a odstartováno bylo přesně podle plánu. Enge odstartoval ze 13. místa a v závodu se pohyboval kolem 15. příčky. Český jezdec se před závodem nijak netajil úmyslem opatrnějšího začátku, protože na oválu nezávodil šest měsíců. Situace se začala zhorčovat ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, což vedlo ke ztrátě vody - v některých okamžicích byl dokonce za vozem vidět menší dým. Tým se proto rozhodl pro předčasnou první zastávku, při které chtěl problém vyřešit, Enge se však k mechanikům nedostal. Když najížděl do pitlane selhalo po zahájení brzdění zavěšení předních kol a vůz se vymknul kontrole. Nevinnou obětí nehody byl Ed Carpenter, který se nedokázal vyhnout neovladatelnému vozu. Naštěstí oba jezdci vystoupili z poškozených vozů bez zranění.

Tomáš Enge: "Chtěl jsem dojet do cíle, ale závod nakonec přinesl velké zklamání. Vůz byl počátku nedotáčivý, ale z toho nepramenily nějaké větší obavy, protože se to dalo řešit při zastávce zvýšením přítlaku na předním křídle a tlakem v pneumatikách. Skutečné problémy začaly ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, následkem kterého jsem ztrácel vodu. Tým mě zavolal do boxů, takže jsem na protilehlé rovince sjel dolů a najel do pitlane. Jakmile jsme se ale dotknul brzd, selhalo zavěšení předních kol a už jsem byl jenom pasažérem. Naštěstí se mi podařilo před nárazem snížit rychlost, ale nekontrolovatelný vůz zkřížil cestu Carpenterovi. Je škoda, že to takhle dopadlo kvůli věcem mimo mou kontrolu. Chtěl jsem být v první polovině závodu trpělivý, získávat na jistotě a ve druhé polovině jsem se pak chtěl pokusit zrychlit. Naštěstí Ed i já jsme vyvázli bez zranění."BPA sport marketing, a.s.Foto: Cheever Racing

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.