Tomáš Enge neměl ve svém prvním závodu IRL v letošním roce s týmem Cheever Racing štěstěnu na své straně.
Jeho účinkování na oválu Twin Ring v Motegi ukončila nehoda zaviněná selhání zavěšení předních kol.
V den závodu se umoudřilo počasí, které v minulých dvou dnech působilo velké problémy, a odstartováno bylo přesně podle plánu. Enge odstartoval ze 13. místa a v závodu se pohyboval kolem 15. příčky. Český jezdec se před závodem nijak netajil úmyslem opatrnějšího začátku, protože na oválu nezávodil šest měsíců. Situace se začala zhorčovat ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, což vedlo ke ztrátě vody - v některých okamžicích byl dokonce za vozem vidět menší dým. Tým se proto rozhodl pro předčasnou první zastávku, při které chtěl problém vyřešit, Enge se však k mechanikům nedostal. Když najížděl do pitlane selhalo po zahájení brzdění zavěšení předních kol a vůz se vymknul kontrole. Nevinnou obětí nehody byl Ed Carpenter, který se nedokázal vyhnout neovladatelnému vozu. Naštěstí oba jezdci vystoupili z poškozených vozů bez zranění.
Tomáš Enge: "Chtěl jsem dojet do cíle, ale závod nakonec přinesl velké zklamání. Vůz byl počátku nedotáčivý, ale z toho nepramenily nějaké větší obavy, protože se to dalo řešit při zastávce zvýšením přítlaku na předním křídle a tlakem v pneumatikách. Skutečné problémy začaly ve chvíli, kdy došlo k přehřívání motoru, následkem kterého jsem ztrácel vodu. Tým mě zavolal do boxů, takže jsem na protilehlé rovince sjel dolů a najel do pitlane. Jakmile jsme se ale dotknul brzd, selhalo zavěšení předních kol a už jsem byl jenom pasažérem. Naštěstí se mi podařilo před nárazem snížit rychlost, ale nekontrolovatelný vůz zkřížil cestu Carpenterovi. Je škoda, že to takhle dopadlo kvůli věcem mimo mou kontrolu. Chtěl jsem být v první polovině závodu trpělivý, získávat na jistotě a ve druhé polovině jsem se pak chtěl pokusit zrychlit. Naštěstí Ed i já jsme vyvázli bez zranění."BPA sport marketing, a.s.Foto: Cheever Racing
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?