Indonézsku trať pokoril po zdolaní Anglického auta hneď po prvom kole Nicolas Lapierre.
Vzhľadom k veľmi premenlivým tropickým podmienkam, sa na pilotov do úvodného šprintu usmialo šťastie a vyšli na trať bez dažďa, aj keď asfalt nebol stopercentne suchý.
Letmý štart sa vzhľadom k charakteru trate niesol v kľudnejšej atmosfére, aj keď rožky vystrkoval Neel Jani zo Švajčiarska, ktorý útočil na Nicolasa Lapierra z Francúzska. Do kolízie sa dostal Alex Yoong z Malayzie spoločne s Mcintoshom z Kanady. Práve zástupca javorového listu musel po tomto kontakte do boxov na opravu.
Snaha o udržanie prvenstva Robbie Kerrovi nevyšla a hneď po prejazde prvým kolom sa Nicolas Lapierre dostal do vedenia, ktoré si udržal až do konca. Poradie po prvom kole bolo v prvej päťke" Francúzsko, Veľká Británia, prekvapivo po dobrej kvalifikácii Mexiko, Švajčiarsko a Malayzia. České auto pilotované Tomášom Enge sa po štarte posunulo o tri miesta dopredu na predposledné bodované deviaté miesto.
Jos Verstappen, ktorý je v posledných pretekoch pri chuti dokázal už v piatom kole posunúť české auto za seba práve v čase, kedy čínske auto odstavilo pre poruchu mimo trať. Slušné výkony podáva v poslednej dobe aj Alex Yoong z Malayzie a zdolaním švajčiarského auta sa dostal na štvrté miesto.
Tomáš Enge to nemal do konca jednoduché, keď na neho tlačil nemec Timo Scheider spoločne s Indonézskym autom. Scheider v úplnom závere spravil chybu a posunul sa na radosť domácich fanúšikov za Anandu Mikolu.
Dominanciu Francúzska tak znovu potvrdil Nicolas Lapierre a pripísal si ďalšie víťazstvo. Druhý skončil tím Veľkej Británie nasledovaný prekvapivo Mexikom.
Sentul - výsledky šprintu (PDF)
Foto: Sutton Motorsport Images, A1 Grand Prix Media
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?