Premenlivé podmienky počas včerajšieho tréningu robili starosti všetkým tímom a nebolo jednoduché hľadať správne nastavenie.
Napriek spokojnosti Tomáša Engeho s piatkovými jazdami je pre zvyšok víkendu skôr optimistom.
Premenlivé počasie malo za následok niekoľko incidentov na trati, ktoré znamenalo prerušovanie tréningov. Porovnávať sa dali iba časy dosiahnuté v rovnakom momente. Český tím mal bezproblémový deň, ktorý využil najmä na učenie trate a doladenie auta. V prvom tréningu Tomáš odjazdil 15 kôl s 12. najlepším časom. V druhom tréningu aj vďaka dlhšiemu prerušeniu absolvoval iba osem kôl, pričom zaznamenal tretí najlepší čas.
Tomáš EngePodmienky sa neustále menili, takže porovnávanie časov je skoro nemožné. Na druhej strane si celkom verím, pretože, keď sme boli na trati, tak sme patrili medzi najrýchlejších. S autom som zatiaľ spokojný, len sme trohu upravili nastavenie, aby sme vylepšili trakciu. Trať je dosť hrbolatá, niekde sú väčšie hrboly, ale menšie nerovnosti sú všade. Keď idete plnou rýchlosťou, tak mi to trochu pripomína rallye - cítite nerovnosti a bariéry sú rovnako blízko, ako stromy v rallye. Prvý deň jázd potvrdil môj pocit, že trať sa podobá St.Petersburgu. Sú tu rýchle aj pomalé miesta s niektorými priležitosťami na predbiehanie, ktoré by malo byť jednoduchšie, než v Monaku. Hlavnou príležitosťou je určite prvá zákruta. Počasie mi starosti nerobí, keď bude mokro, tak to pre nás bude možno ešte lepšie.
Antonín Charouz - manažér českého tímuTrať nevyzerá zle, ale preteky nebudú jednoduché, pretože nie je priestor na chyby. Tomáš bol na vode rýchly, keď bol na trati, boli sme na špici. Pokiaľ takéto počasie zostane, bude to pre nás dobré. Pokiaľ bude sucho, tak budú všetcia začínať od nuly, čo prinesie výhodu pre tímy, ktoré pripravujú autá pre viac pretekov.
Zdroj: www.tomas-enge.comFoto: Sutton Motorsport Images
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.