Premenlivé podmienky počas včerajšieho tréningu robili starosti všetkým tímom a nebolo jednoduché hľadať správne nastavenie.
Napriek spokojnosti Tomáša Engeho s piatkovými jazdami je pre zvyšok víkendu skôr optimistom.
Premenlivé počasie malo za následok niekoľko incidentov na trati, ktoré znamenalo prerušovanie tréningov. Porovnávať sa dali iba časy dosiahnuté v rovnakom momente. Český tím mal bezproblémový deň, ktorý využil najmä na učenie trate a doladenie auta. V prvom tréningu Tomáš odjazdil 15 kôl s 12. najlepším časom. V druhom tréningu aj vďaka dlhšiemu prerušeniu absolvoval iba osem kôl, pričom zaznamenal tretí najlepší čas.
Tomáš EngePodmienky sa neustále menili, takže porovnávanie časov je skoro nemožné. Na druhej strane si celkom verím, pretože, keď sme boli na trati, tak sme patrili medzi najrýchlejších. S autom som zatiaľ spokojný, len sme trohu upravili nastavenie, aby sme vylepšili trakciu. Trať je dosť hrbolatá, niekde sú väčšie hrboly, ale menšie nerovnosti sú všade. Keď idete plnou rýchlosťou, tak mi to trochu pripomína rallye - cítite nerovnosti a bariéry sú rovnako blízko, ako stromy v rallye. Prvý deň jázd potvrdil môj pocit, že trať sa podobá St.Petersburgu. Sú tu rýchle aj pomalé miesta s niektorými priležitosťami na predbiehanie, ktoré by malo byť jednoduchšie, než v Monaku. Hlavnou príležitosťou je určite prvá zákruta. Počasie mi starosti nerobí, keď bude mokro, tak to pre nás bude možno ešte lepšie.
Antonín Charouz - manažér českého tímuTrať nevyzerá zle, ale preteky nebudú jednoduché, pretože nie je priestor na chyby. Tomáš bol na vode rýchly, keď bol na trati, boli sme na špici. Pokiaľ takéto počasie zostane, bude to pre nás dobré. Pokiaľ bude sucho, tak budú všetcia začínať od nuly, čo prinesie výhodu pre tímy, ktoré pripravujú autá pre viac pretekov.
Zdroj: www.tomas-enge.comFoto: Sutton Motorsport Images
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?