Český tím odchádza z Austrálie s čistým bodovým kontom po dvojnásobnom skončení vo vlásenke.
Český tím sa v Austrálii tešil slušnej podpore okolo trati a navštívil ho aj český velvyslanec v Austrálii Karel Pažourek. V očiach fanúšikov ako doma, tak aj v samotnej Austrálii dnes Tomáš Enge neuvidel šachovnicovú vlajku ani raz.
Šprint bol pre český tím veľmi krátky. Enge išiel po štarte vonkajškom, ale v druhej zákrute sa nemal kam vojsť a skončil na tráve mimo trati. Hlavné preteky boli tak pre český tím o niečo ťažšie, pretože Tomáš štartoval až z úplného konca. Na začiatku sa mu podarilo vyhnúť kolíziám a postupne sa dostával dopredu.
Jeho snaha opäť skončila v osudnej druhej zákrute, kde tentokrát šiel vo vnútornej strane v snahe predbehnúť Mattiasa Laudu. Ten ho bohužiaľ uzavrel a došlo ku kolízii, po ktorej museli obaja skončiť.
Tomáš Enge:Na tento víkend je potrebné zabudnúť. Auto sme kúsok po kúsku vylepšovali, ale stále nebolo perfektné. Taktieš sme mali smolu na havárie. V šprinte som vo vlásenke nemal kam ísť, nebolo tam žiadne miesto. Ostatní sa natlačili na mňa a ja som nechcel ísť do kontaktu, takže som radšej vyšiel na trávu, bohužiaľ to znamenalo koniec. Na štarte hlavných pretekov som bol na konci a preto som musel riskovať. Predbiehanie nie je na tejto trati jednoduché a niektorí jazdci išli veľmi tvrdo a dosť blokovali. Pred haváriou som sa snažil Laudu dvakrát predbehnúť, ale zakaždým mi zavrel dvere. Vo vlásenke ich nechal otvorené, tak som vošiel do vnútra, ale on následne zatočil, ako keby som tam nebol a došlo ku kontaktu. Nastavenie auta bolo lepšie, než v zahrievacom tréningu, ale riadenie bolo ťažšie, pretože som stále jazdil za inými autami a nemal som preto ideálny prítlak. Musíme sa cez tento víkend rýchlo dostať a sústrediť sa na ďalšie preteky.
Foto: BPA sport marketing, a.s.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.