Český tím odchádza z Austrálie s čistým bodovým kontom po dvojnásobnom skončení vo vlásenke.
Český tím sa v Austrálii tešil slušnej podpore okolo trati a navštívil ho aj český velvyslanec v Austrálii Karel Pažourek. V očiach fanúšikov ako doma, tak aj v samotnej Austrálii dnes Tomáš Enge neuvidel šachovnicovú vlajku ani raz.
Šprint bol pre český tím veľmi krátky. Enge išiel po štarte vonkajškom, ale v druhej zákrute sa nemal kam vojsť a skončil na tráve mimo trati. Hlavné preteky boli tak pre český tím o niečo ťažšie, pretože Tomáš štartoval až z úplného konca. Na začiatku sa mu podarilo vyhnúť kolíziám a postupne sa dostával dopredu.
Jeho snaha opäť skončila v osudnej druhej zákrute, kde tentokrát šiel vo vnútornej strane v snahe predbehnúť Mattiasa Laudu. Ten ho bohužiaľ uzavrel a došlo ku kolízii, po ktorej museli obaja skončiť.
Tomáš Enge:Na tento víkend je potrebné zabudnúť. Auto sme kúsok po kúsku vylepšovali, ale stále nebolo perfektné. Taktieš sme mali smolu na havárie. V šprinte som vo vlásenke nemal kam ísť, nebolo tam žiadne miesto. Ostatní sa natlačili na mňa a ja som nechcel ísť do kontaktu, takže som radšej vyšiel na trávu, bohužiaľ to znamenalo koniec. Na štarte hlavných pretekov som bol na konci a preto som musel riskovať. Predbiehanie nie je na tejto trati jednoduché a niektorí jazdci išli veľmi tvrdo a dosť blokovali. Pred haváriou som sa snažil Laudu dvakrát predbehnúť, ale zakaždým mi zavrel dvere. Vo vlásenke ich nechal otvorené, tak som vošiel do vnútra, ale on následne zatočil, ako keby som tam nebol a došlo ku kontaktu. Nastavenie auta bolo lepšie, než v zahrievacom tréningu, ale riadenie bolo ťažšie, pretože som stále jazdil za inými autami a nemal som preto ideálny prítlak. Musíme sa cez tento víkend rýchlo dostať a sústrediť sa na ďalšie preteky.
Foto: BPA sport marketing, a.s.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?