Druhá zákruta zmazala nádeje Česka

Enge, Tomáš
Enge, Tomáš, foto: BPA sport marketing, a.s.
Jozef Smrtník 6. listopadu 2005 15:18
Sdílej:

Český tím odchádza z Austrálie s čistým bodovým kontom po dvojnásobnom skončení vo vlásenke.

Český tím sa v Austrálii tešil slušnej podpore okolo trati a navštívil ho aj český velvyslanec v Austrálii Karel Pažourek. V očiach fanúšikov ako doma, tak aj v samotnej Austrálii dnes Tomáš Enge neuvidel šachovnicovú vlajku ani raz.

Šprint bol pre český tím veľmi krátky. Enge išiel po štarte vonkajškom, ale v druhej zákrute sa nemal kam vojsť a skončil na tráve mimo trati. Hlavné preteky boli tak pre český tím o niečo ťažšie, pretože Tomáš štartoval až z úplného konca. Na začiatku sa mu podarilo vyhnúť kolíziám a postupne sa dostával dopredu.

Jeho snaha opäť skončila v osudnej druhej zákrute, kde tentokrát šiel vo vnútornej strane v snahe predbehnúť Mattiasa Laudu. Ten ho bohužiaľ uzavrel a došlo ku kolízii, po ktorej museli obaja skončiť.

Tomáš Enge:Na tento víkend je potrebné zabudnúť. Auto sme kúsok po kúsku vylepšovali, ale stále nebolo perfektné. Taktieš sme mali smolu na havárie. V šprinte som vo vlásenke nemal kam ísť, nebolo tam žiadne miesto. Ostatní sa natlačili na mňa a ja som nechcel ísť do kontaktu, takže som radšej vyšiel na trávu, bohužiaľ to znamenalo koniec. Na štarte hlavných pretekov som bol na konci a preto som musel riskovať. Predbiehanie nie je na tejto trati jednoduché a niektorí jazdci išli veľmi tvrdo a dosť blokovali. Pred haváriou som sa snažil Laudu dvakrát predbehnúť, ale zakaždým mi zavrel dvere. Vo vlásenke ich nechal otvorené, tak som vošiel do vnútra, ale on následne zatočil, ako keby som tam nebol a došlo ku kontaktu. Nastavenie auta bolo lepšie, než v zahrievacom tréningu, ale riadenie bolo ťažšie, pretože som stále jazdil za inými autami a nemal som preto ideálny prítlak. Musíme sa cez tento víkend rýchlo dostať a sústrediť sa na ďalšie preteky.

Foto: BPA sport marketing, a.s.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?