Dvadsiaté piate kolo vyzeralo v prvom momente posledným v živote japonského pilota.
Austrálske preteky šampionátu národov boli dnes až nadmieru dramatické, čo zavŕšil haváriou v duhej polovici pretekov Hayanari Shimoda. No konci cieľovej roviny nezvládol riadenie svojho monopostu a v plnej rýchlosti vyletel mimo trať. Smolou bolo, že minul stenu, kde sa nachádzali bariéry s pneumatikami a narazil do časti s holým betónom.
Náraz spôsobil roztrhnutie monopostu na dve polovice, ale monokok, v ktorom sedel Hayanari zostal celý. Monopost A1GP tak prežil jednu z najdôležitejších ostrých crash testov. Ako sa ukázalo šasi Lola dokázalo odolať a napriek tomu, že sa na chvíľu Japonec ocitol po náraze v bezvedomí, dokázal následne so zdravotníkmi komunikovať.
Predbežná prehliadka šéflekára Paula Trafforda neodhalila vážnejšie zranenie, ale napriek tomu bol následne Shimoda prevezený vrtuľníkom do nemocnice vo Westmeade.
Foto: Sutton Motorsport Images
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?