Skrátené preteky boli dva krát prerušené bezpečnostným autom aj vďaka výletu mimo trať Tomáša Engeho.
Hrbolatý okruh v Austrálskom Eastern Creek bol hneď v úvode svedkom dramatického priebehu, keď rovno po štarte skončil v 2. zákrute Tomáš Enge mimo trať a český tím sa tak v úvode pričinil o prvý výjazd Safety Car. Tesne pred týmto incidentom sa podarilo Brazílcovi Nelsonovi Piquetovi ml. dostať na pódiové tretie miesto.
Prvá dvojica Francúzska a Portugalska si svoju pozíciu po štarte obhájila, zatiaľ čo sa Neel Jani obhajujúci rodné Švajčiarko prepadol na šieste miesto. Po reštarte pretekov sa bezpečnostné auto dlho v boxoch nezohrialo a muselo hneď o dve kolá po zájdení výjsť opäť na trať pre kolíziu medzi Adrianom Sutilom z Nemecka a Salvador Duran z Mexika pred osudnou druhou zákrutou.
Tentokrát posledný reštart pretekov 14 kôl pred koncom sa na bodovanej pozícii zmenilo poradie iba na deviatom a desiatom mieste medzi Talianskom a Kanadou. Poradie na bodoch sa tak po dramatickom štarte a odkrúžení Safety Car ustálilo následovne: Francúzsko, Portugalsko, Brazília, Írsko, Veľká Británia, Švajčiarsko, Holandsko, Malayzia, Kanada a Taliansko.
Nicolas Lapierre si dokázal postupne vytvoriť nádskok niekoľkých sekúnd a svoju pozíciu si obhájil až do konca skrátených pretekov o dve kolá vďaka časovému limitu pol hodiny na šprint. Okrem plného počtu desiatich bodov za prvenstvo si už tradične odnáša Francúzsko bod navyše za najrýchlejšie 8. kolo v pretekoch.
Výborné súboje sa pred koncom odohrávali medzi Portugalcom Parentem a Nelsonom Piquetom. Parente tlaku odolal a tím Portugalska si tak mohol pripísať doterajší najlepší výsledok v šampionáte.
Eastern Creek - výsledky šprintu
Foto: Sutton Motorsport Images
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?