Skrátené preteky boli dva krát prerušené bezpečnostným autom aj vďaka výletu mimo trať Tomáša Engeho.
Hrbolatý okruh v Austrálskom Eastern Creek bol hneď v úvode svedkom dramatického priebehu, keď rovno po štarte skončil v 2. zákrute Tomáš Enge mimo trať a český tím sa tak v úvode pričinil o prvý výjazd Safety Car. Tesne pred týmto incidentom sa podarilo Brazílcovi Nelsonovi Piquetovi ml. dostať na pódiové tretie miesto.
Prvá dvojica Francúzska a Portugalska si svoju pozíciu po štarte obhájila, zatiaľ čo sa Neel Jani obhajujúci rodné Švajčiarko prepadol na šieste miesto. Po reštarte pretekov sa bezpečnostné auto dlho v boxoch nezohrialo a muselo hneď o dve kolá po zájdení výjsť opäť na trať pre kolíziu medzi Adrianom Sutilom z Nemecka a Salvador Duran z Mexika pred osudnou druhou zákrutou.
Tentokrát posledný reštart pretekov 14 kôl pred koncom sa na bodovanej pozícii zmenilo poradie iba na deviatom a desiatom mieste medzi Talianskom a Kanadou. Poradie na bodoch sa tak po dramatickom štarte a odkrúžení Safety Car ustálilo následovne: Francúzsko, Portugalsko, Brazília, Írsko, Veľká Británia, Švajčiarsko, Holandsko, Malayzia, Kanada a Taliansko.
Nicolas Lapierre si dokázal postupne vytvoriť nádskok niekoľkých sekúnd a svoju pozíciu si obhájil až do konca skrátených pretekov o dve kolá vďaka časovému limitu pol hodiny na šprint. Okrem plného počtu desiatich bodov za prvenstvo si už tradične odnáša Francúzsko bod navyše za najrýchlejšie 8. kolo v pretekoch.
Výborné súboje sa pred koncom odohrávali medzi Portugalcom Parentem a Nelsonom Piquetom. Parente tlaku odolal a tím Portugalska si tak mohol pripísať doterajší najlepší výsledok v šampionáte.
Eastern Creek - výsledky šprintu
Foto: Sutton Motorsport Images
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?