East.Creek(1): Lapierre vyhráva s nádskokom

Lapierre, Nicolas
Lapierre, Nicolas, foto: Sutton Images
Jozef Smrtník 6. listopadu 2005 04:18
Sdílej:

Skrátené preteky boli dva krát prerušené bezpečnostným autom aj vďaka výletu mimo trať Tomáša Engeho.

Hrbolatý okruh v Austrálskom Eastern Creek bol hneď v úvode svedkom dramatického priebehu, keď rovno po štarte skončil v 2. zákrute Tomáš Enge mimo trať a český tím sa tak v úvode pričinil o prvý výjazd Safety Car. Tesne pred týmto incidentom sa podarilo Brazílcovi Nelsonovi Piquetovi ml. dostať na pódiové tretie miesto.

Prvá dvojica Francúzska a Portugalska si svoju pozíciu po štarte obhájila, zatiaľ čo sa Neel Jani obhajujúci rodné Švajčiarko prepadol na šieste miesto. Po reštarte pretekov sa bezpečnostné auto dlho v boxoch nezohrialo a muselo hneď o dve kolá po zájdení výjsť opäť na trať pre kolíziu medzi Adrianom Sutilom z Nemecka a Salvador Duran z Mexika pred osudnou druhou zákrutou.

Tentokrát posledný reštart pretekov 14 kôl pred koncom sa na bodovanej pozícii zmenilo poradie iba na deviatom a desiatom mieste medzi Talianskom a Kanadou. Poradie na bodoch sa tak po dramatickom štarte a odkrúžení Safety Car ustálilo následovne: Francúzsko, Portugalsko, Brazília, Írsko, Veľká Británia, Švajčiarsko, Holandsko, Malayzia, Kanada a Taliansko.

Nicolas Lapierre si dokázal postupne vytvoriť nádskok niekoľkých sekúnd a svoju pozíciu si obhájil až do konca skrátených pretekov o dve kolá vďaka časovému limitu pol hodiny na šprint. Okrem plného počtu desiatich bodov za prvenstvo si už tradične odnáša Francúzsko bod navyše za najrýchlejšie 8. kolo v pretekoch.

Výborné súboje sa pred koncom odohrávali medzi Portugalcom Parentem a Nelsonom Piquetom. Parente tlaku odolal a tím Portugalska si tak mohol pripísať doterajší najlepší výsledok v šampionáte.

Eastern Creek - výsledky šprintu

Foto: Sutton Motorsport Images

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?