Preteky, ktoré viackrát prerušil Safety Car boli opäť úspešné pre Alexandra Premata.
Postavenie na štarte, ktoré určuje výsledok zo šprintu bolo najvýhodnejšie pre Francúzský tím, ktorý vyhral systémom štart-cieľ a pripísal si tak opäť maximálny počet jedenástich bodov aj zásluhou najrýchlejšieho 23.kola a takisto finančnú odmenu vo výške 300.000 dolárov.
Do zavádzacieho kola sa nepodarilo vyštartovať Indickému pilotovi Ebrahimovi a následne musel štartovať z boxov. Samotný štart bol takisto dramatický po tom, čo na rošte zostali stáť tri autá Brazílie, Holandska a Ruska. Chaosu na rovine vyžilo viacero pilotov vrátane domáceho Portugalska a Českej republiky. Obaja sa posunuli za vedúce Francúzsko na pódiové umiestnenie.
Problém so stojacími autami musel nakoniec vyriešiť prvý výjazd Safety Car. Problémové autá po návšteve v boxoch nakoniec pokračovali v pretekoch. Iba dve kolá si bezpečnostné auto zajazdilo po okruhu a preteky boli reštartované. V tom čase zašla zhruba polovica pola na povinnú zastávku v boxoch okrem pretekárskeho čela.
Predné miesta sa tak ustálili v poradí: Francúzsko, Portugalsko, Česko, Švajčiarsko, Taliansko, Kanada.
Brazília sa zrejme naďalej potýkala s technickými problémami a mladší Piquet musel ísť na druhú zastávku, čo pre neho znamenalo zaradenie na koniec. Zakrátko na to si odbili zastávku Švajčiari a Američania. Komisári boli na štarte pozorní a všimli si uliatého štartu Taliana Toccacela a musel tak zájsť na trest prejazdu boxovou uličkou.
Netrvalo dlho a došlo k sérii dramatických udalostí, ktoré znamenali odstúpenie Mexičana Durana po tom, čo ho v zákrute vystrčil mimo trať McIntosh z Kanady. O dve kolá neskôr si museli domáci fanúšikovia trhať vlasy, keď videli ich auto v 14.kole v boxoch a došlo pri tom k zhasnutiu motora. Oživenie auta trvalo vyše minúty. Kôli zavadzajúcemu autu Mexika musel opäť na trať výjsť Safety Car. Tohto momentu využil zvyšok pilotov, ktorí ešte nevykonali povinnú zastávku vrátane Tomáša Engeho jazdiaceho v tej chvíli na druhom mieste.
Po reštarte sa ukázal ako najväčší horlivec Jos Verstappen z Holandska. Na cieľovej rovine po odvážnom manévri takmer zostrelil dvoch pilotov, ale neprešlo ani pár zákrut a nepochopiteľne to prepískol nadobro, keď doslova šialeným spôsobom zostrelil z trate vrátane seba aj Nemca Adriana Sutila, keď mu doslovy vybehol na chrbát. V boxoch tento čin komentoval alibisticky: "...tušim som postrčil nemecké auto..."
Kolízia si opäť na jedno kolo vyžiadala bezpečnostné auto. Po tomto incidente si prvenstvo naďalej udržiavalo Francúzsko nasledované na bodovaných miestach Švajčiarskom, Írskom, Českom, USA, Austráliou, Talianskom, Portugalskom, Rakúskom a Libanonom. Kanada v tej chvíli končí pre problémy s autom.
Pre českého fanúšika bolo srdcervúce rozhodnutie komisárov, keď udelili 10 kôl pred koncom Tomášovi trest prejazdu boxami za prekročenie povolenej rýchlosti počas jeho povinnej zastávky. Po treste sa zaradil na posledné bodované desiaté miesto.
Záver znamenal pre domáci tím zisk piatého miesta, keď sa podarilo Parentemu dostať pred Austráliu napriek tomu, že už mal vyčerpanú možnosť použiť Power Boost. Tomášovi sa takisto podarilo poskočiť o jedno miesto.
Vzhľadom k zdržiavaniu pretekov bezpečnostnými autami boli preteky po maximálnom limite jednej hodiny ukončené a zo štvrtého víťazstva za sebou sa mohlo tešiť Francúzsko. Na pódium sa podarilo dostať ešte tímom Švajčiarska a Írska.
Sľubný výkon Tomáša z úvodu nakoniec znamenal dva body pre tím a po celkovom súčte sa tak Česká republika zaradil v šampionáte na 13. miesto.
Estoril - výsledky hlavných pretekov (PDF)
Priebežné postavenie v šampionáte (PDF)
Foto: A1 Grand Prix Media, Minardi F1 Team, BPA sport marketing, a.s.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?