Hneď úvod pretekov znamenal pre Francúzsko zisk víťaznej pozície. Česko prvý krát bodovalo.
Dramatické preteky za pekného slnečného počasia znamenali zisk maximálneho počtu bodov pre Alexandra Premata z Francúzska.
Po letmom štarte sa ihneď pretlačil pred Švajčiara Neela Janiho a v prvej ostrej pravotočivej zákrute si doslova o milimetre vybojoval prvé miesto pred Brazílcom Nelsonom Piquetom ml. Tomáš Enge bohužial pri tejto tlačenici vlatnil nevýhodnejšiu ľavú stopu a Josovi Verstappenovi z Holandska sa podarilo dostať na štvrté miesto.
O dve zákruty neskôr došlo k hromadnej kolízii až piatich áut zo zadnej časti štartového poľa. V pretekoch mohli po kolízii pokračovať autá Írska a Rakúska. Preteky sa však bohužiaľ skončili pre Pakistan, Mexiko a Austráliu. Po prvom kole sa cesta veškeré nádeje skončili pre čísky tím, ktorý zašiel do boxov a v šprinte viac nepokračoval.
Poradie na bodovaných miestach po prvom kole bolo následovné: Francúzsko, Brazília, Švajčiarsko, Holandsko, Česká republika, domáce Portugalsko, Kanada, Indonézia, Malajzia a Južná Afrika.
Vynikajúce súboje hneď z úvodu predvádzala dvojica Veľkej Británie a Nemecka v boji 12.miesto. To by sa však nemohol k nim priblížiť Ralph Firman z Írska, ktorý nedokázal v jednej zo zákrut dobrzdiť a predným krídlom narazil do pravého zadného kolesa Brita Robbieho Kerra. Pneumatika bola natoľko poškodená, že Kerr musel okamžite odstúpiť. Firman následne zašiel do boxov na výmenu krídla, čo ho zdržalo na takmer jeden a pol minúty.
Tomáš Enge robil čo mohol, ale Verstappena v boji o štvrté miesto nedokázal prekonať ani napriek niekoľkonásobnému použitiu systému Power Boost. Napriek tomu môže byť český tím spokojný s prvými šiestimi bodmi.
Okrem boja o štvrté miesto bol zaujímavý súboj medzi Scottom Speedom z USA a Nemcom Adrianom Sutilom. Adrian divákom predviedol ukážkový defenzívny boj a Američana pred seba nepustil, aj keď v istých momentoch sa zdalo, že tlaku Speeda nakoniec odolá.
Záver ešte patril súboju o nebodované šestnáste miesto, kde Mattias Lauda doslova vytlačil Libanonca Shaabana mimo trať v jednej zo zákrut.
Francúzsko sa zásluhou Alexandra Premata a jeho vysoko odvážnemu predbehnutie Brazílie v úvode pretekov dostalo do vedenia v šampionáte aj vďaka zisku najrýchlejšieho kola v 7.kole.
Estoril - výsledky pretekov šprintu:
Foto: Sutton Motorsport Images, A1 Grand Prix Media
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?