Druhé preteky predviedli úplný kontrast voči úvodnému šprintu a došlo k veľkému množštvu kolízií.
Post víťaza sa oproti šprintu nezmenil a z maximálneho počtu bodov sa tak môže tešiť tím Brazílie s pilotom Nelsonom Piquetom jr. Okrem prvenstva zajazdil syn bývalého šampióna F1 najlepší čas čím si z preteku odniesol maximálny počet 11 bodov.
Hneď úvod priniesol problémy pre Francúzsky tím, ktorému sa nepodarilo odštartovať do zavádzacieho kola a Holandské auto muselo štartovať z boxov. Prvé kolo prinieslo niekoľko vzrušivých momentov. Pre kolízie museli odstúpiť tímy Indonézie, Írska, Portugalska a Švajčiarska. Problémom sa nevyhol ani český pilot Ján Charouz. Po hodinách však mohol pokračovať v pretekoch.
Po prvom vzruživom kole sa poradie na čele ustálilo následovne: Brazília, Austrália, prekvapivo Mexiko a Pakistan. Česko sa udržalo na trinástom mieste.
Ako historicky prvý zašiel na povinnú zastávku v boxoch pretekár Číny, ale tá nebola zďaleka taká dobrá, ako by sa očakávalo. Medzi tým zvádzali piloti Veľkej Británie a Austrálie tuhý boj o druhé miesto, čo sa nakoniec podarilo domácemu pilotovi.
Kľúčovým momentom sa stalo štrnáste kolo, kedy na konci cieľovej roviny kolidovali piloti Talianska a Libanonu. Pre druhého spomenutého to dokonca znamenalo niekoľkonásobný kotrmelec, ale našťastie z rozbitého monopostu vyšiel nezranený.
Táto situácia si vyžiadala prvý výjazd Safety Car na trať, čo využilo čelo pretekov na zastávku v boxoch. Práve tam vedúca Brazília stratila veľa času a zaradila sa až na tretie miesto pred novým lídrom Veľkou Britániou a Austráliou. Safety Car ešte nestiholo zájsť a na veľké sklamanie domáceho publika došlo k poruche elektroniky na aute a Veľká Británia tak musela odstúpiť z pretekov predčasne.
Bezpečnostné vozidlo sa po odprataní rozbitých monopostov Libanonu a Talianska vrátilo na trať už onedlho po hodinách Ruského auta. Pre českého fanúšika bolo bolestivejšie, keď po opätovnom štarte po hodinách v poslednej zákrute skončil aj Ján Charouz jazdiaci na výbornom jedenástom mieste.
Zrak sa však následne uberal na vedúcu dvojicu Brazílie a Austrálie. Piquet využil po dlhej naháňačke chybu súpera a zaslúžene vonkajšou stopu sa dostal do vedenia a aby to nestačilo, o dve kolá neskôr sa postaral o najrýchlejšie kolo pretekov k čomu mu nesporne pomohol aj systém Power Boost (systém prídavného výkonu).
Vynikajúce umiestnenie dosiahol tretím miestom tím Mexika. Ďalšie miesta v popredí ešte obsadil Nový Zéland, Malajzia a Juhoafrická republika.
Brands Hatch 2005 - Hlavné preteky - výsledky (PDF)
Postavenie v šampionáte (PDF)
Foto: A1 Grand Prix Media
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?