BrandsHatch(2): Víťazom opäť Brazília

Piquet Jnr, Nelson
Piquet Jnr, Nelson, foto: A1 Grand Prix Media
Jozef Smrtník 25. září 2005 18:40
Sdílej:

Druhé preteky predviedli úplný kontrast voči úvodnému šprintu a došlo k veľkému množštvu kolízií.

Post víťaza sa oproti šprintu nezmenil a z maximálneho počtu bodov sa tak môže tešiť tím Brazílie s pilotom Nelsonom Piquetom jr. Okrem prvenstva zajazdil syn bývalého šampióna F1 najlepší čas čím si z preteku odniesol maximálny počet 11 bodov.

Hneď úvod priniesol problémy pre Francúzsky tím, ktorému sa nepodarilo odštartovať do zavádzacieho kola a Holandské auto muselo štartovať z boxov. Prvé kolo prinieslo niekoľko vzrušivých momentov. Pre kolízie museli odstúpiť tímy Indonézie, Írska, Portugalska a Švajčiarska. Problémom sa nevyhol ani český pilot Ján Charouz. Po hodinách však mohol pokračovať v pretekoch.

Po prvom vzruživom kole sa poradie na čele ustálilo následovne: Brazília, Austrália, prekvapivo Mexiko a Pakistan. Česko sa udržalo na trinástom mieste.

Ako historicky prvý zašiel na povinnú zastávku v boxoch pretekár Číny, ale tá nebola zďaleka taká dobrá, ako by sa očakávalo. Medzi tým zvádzali piloti Veľkej Británie a Austrálie tuhý boj o druhé miesto, čo sa nakoniec podarilo domácemu pilotovi.

Kľúčovým momentom sa stalo štrnáste kolo, kedy na konci cieľovej roviny kolidovali piloti Talianska a Libanonu. Pre druhého spomenutého to dokonca znamenalo niekoľkonásobný kotrmelec, ale našťastie z rozbitého monopostu vyšiel nezranený.

Táto situácia si vyžiadala prvý výjazd Safety Car na trať, čo využilo čelo pretekov na zastávku v boxoch. Práve tam vedúca Brazília stratila veľa času a zaradila sa až na tretie miesto pred novým lídrom Veľkou Britániou a Austráliou. Safety Car ešte nestiholo zájsť a na veľké sklamanie domáceho publika došlo k poruche elektroniky na aute a Veľká Británia tak musela odstúpiť z pretekov predčasne.

Bezpečnostné vozidlo sa po odprataní rozbitých monopostov Libanonu a Talianska vrátilo na trať už onedlho po hodinách Ruského auta. Pre českého fanúšika bolo bolestivejšie, keď po opätovnom štarte po hodinách v poslednej zákrute skončil aj Ján Charouz jazdiaci na výbornom jedenástom mieste.

Zrak sa však následne uberal na vedúcu dvojicu Brazílie a Austrálie. Piquet využil po dlhej naháňačke chybu súpera a zaslúžene vonkajšou stopu sa dostal do vedenia a aby to nestačilo, o dve kolá neskôr sa postaral o najrýchlejšie kolo pretekov k čomu mu nesporne pomohol aj systém Power Boost (systém prídavného výkonu).

Vynikajúce umiestnenie dosiahol tretím miestom tím Mexika. Ďalšie miesta v popredí ešte obsadil Nový Zéland, Malajzia a Juhoafrická republika.

Brands Hatch 2005 - Hlavné preteky - výsledky   (PDF)

Postavenie v šampionáte   (PDF)

Foto: A1 Grand Prix Media

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?