Druhé preteky predviedli úplný kontrast voči úvodnému šprintu a došlo k veľkému množštvu kolízií.
Post víťaza sa oproti šprintu nezmenil a z maximálneho počtu bodov sa tak môže tešiť tím Brazílie s pilotom Nelsonom Piquetom jr. Okrem prvenstva zajazdil syn bývalého šampióna F1 najlepší čas čím si z preteku odniesol maximálny počet 11 bodov.
Hneď úvod priniesol problémy pre Francúzsky tím, ktorému sa nepodarilo odštartovať do zavádzacieho kola a Holandské auto muselo štartovať z boxov. Prvé kolo prinieslo niekoľko vzrušivých momentov. Pre kolízie museli odstúpiť tímy Indonézie, Írska, Portugalska a Švajčiarska. Problémom sa nevyhol ani český pilot Ján Charouz. Po hodinách však mohol pokračovať v pretekoch.
Po prvom vzruživom kole sa poradie na čele ustálilo následovne: Brazília, Austrália, prekvapivo Mexiko a Pakistan. Česko sa udržalo na trinástom mieste.
Ako historicky prvý zašiel na povinnú zastávku v boxoch pretekár Číny, ale tá nebola zďaleka taká dobrá, ako by sa očakávalo. Medzi tým zvádzali piloti Veľkej Británie a Austrálie tuhý boj o druhé miesto, čo sa nakoniec podarilo domácemu pilotovi.
Kľúčovým momentom sa stalo štrnáste kolo, kedy na konci cieľovej roviny kolidovali piloti Talianska a Libanonu. Pre druhého spomenutého to dokonca znamenalo niekoľkonásobný kotrmelec, ale našťastie z rozbitého monopostu vyšiel nezranený.
Táto situácia si vyžiadala prvý výjazd Safety Car na trať, čo využilo čelo pretekov na zastávku v boxoch. Práve tam vedúca Brazília stratila veľa času a zaradila sa až na tretie miesto pred novým lídrom Veľkou Britániou a Austráliou. Safety Car ešte nestiholo zájsť a na veľké sklamanie domáceho publika došlo k poruche elektroniky na aute a Veľká Británia tak musela odstúpiť z pretekov predčasne.
Bezpečnostné vozidlo sa po odprataní rozbitých monopostov Libanonu a Talianska vrátilo na trať už onedlho po hodinách Ruského auta. Pre českého fanúšika bolo bolestivejšie, keď po opätovnom štarte po hodinách v poslednej zákrute skončil aj Ján Charouz jazdiaci na výbornom jedenástom mieste.
Zrak sa však následne uberal na vedúcu dvojicu Brazílie a Austrálie. Piquet využil po dlhej naháňačke chybu súpera a zaslúžene vonkajšou stopu sa dostal do vedenia a aby to nestačilo, o dve kolá neskôr sa postaral o najrýchlejšie kolo pretekov k čomu mu nesporne pomohol aj systém Power Boost (systém prídavného výkonu).
Vynikajúce umiestnenie dosiahol tretím miestom tím Mexika. Ďalšie miesta v popredí ešte obsadil Nový Zéland, Malajzia a Juhoafrická republika.
Brands Hatch 2005 - Hlavné preteky - výsledky (PDF)
Postavenie v šampionáte (PDF)
Foto: A1 Grand Prix Media
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?