Na pohľad kľudné preteky si obhájila Brazília Pole position. Česká republika osemnásta.
Obávané počasie sa nakoniec vydarilo, a napriek silnejšiemu vetru sa štart Nelsonovi Piquetovi jr. podaril bez problémov. Do zavádzacieho kola ako jediný nevyštartoval práve český pretekár Ján Charouz, ale za pomoci komisárov stihol do zavádzacieho kola vyštartovať bez straty vybojovanej pozície z kvalifikácie.O svoje druhé miesto prišiel tím Nového Zélandu hneď v prvom kole, pred ktorý sa dostal monopost Francúzska.
Prvé kolo sa po kolízii stalo osudným pre Josa Verstappena zastupujúceho Holandsko. Jos ešte dokázal zájsť do boxov, ale nakoniec ako jediný tím predčasne odstúpil. Problémom sa nevyhol ani pilot zastupujúci Juhoafrickú republiku, ale po návšteve v boxoch pokračoval ďalej.
Ako sa ukázalo, bol to jediný významný incident a napriek atraktívnosti trati zhľadiska členitosti k častému predbiehaniu nedochádzalo a poradie po prvom kole zostalo v prvej desiatke rovnaké až do konca pretekov.
Zaujímavejšie momenty sa udiali najmä v druhej polovici štartovného poľa. Scott Speed z tímu USA napriek katastrofálnej pozícii na štarte sa dokázal prebojovať na jedenáste miesto, ale od jediného bodu ho delila jediná sekunda.
Najvhodnejším miestom pre predbiehanie sa ukázal koniec cieľovej roviny, kde dochádzalo k súbojom ku koncu pretekov. Tím Kanady sa zo začiatku dostal pred Taliansko a Česko. Postupne si však svoje pozície vybojovali nazad.
Ján Charouz sa tak vďaka problémom Holandska a Juhoafrickej republiky posunul o dve miesta a skončil celkovo osemnásty a práve táto pozícia sa stane pre Česko štartovným miestom do hlavných pretekov, ktoré sa začínajú iba hodinu po štarte prvého šprintu.
Jeden bod navyše si mohol pripísať tím Francúzska zásluhou Alexandra Premata za najrýchlejšie kolo v pretekoch. Znamená to, že s víťaznou Brazíliou má po prvých pretekoch rovnaký počet bodov.
Brands Hatch 2005: 1. šprint - výsledky (PDF)
Foto: A1 Grand Prix
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?