Piloti zastupujúci svoje štáty sa hneď v úvode vyznamenali kolíziami. Český tím na sedemnástom mieste.
Tím USA sa môže v premiére pochváliť najlepším časom 1:16.516 v prvom tréningu v podaní tímovej jednotky Scotta Speeda. Pred svojím kolegom sa ešte nenechali zazanbiť zástupcovia Brazílie s Nelsonom Piquetom jr.a Francúzska s Nicolasom Lapierrom, ktorí obsadili následné miesta.
Česká republika si so stratou takmer troch sekúnd na vedúce USA vybojovala sedemnáste miesto. Na neuvádzanie mien pilotov v tomto seriáli si budeme musieť zvyknúť a oficiálne výsledky tieto mená ani neuvádzajú. Nie je ale pochýb, že sa testov zúčastnil Ján Charouz.
Absencia Čechov v testoch na okruhu Paul Ricard bude pravdepodobne vo výsledkoch cítiteľná naďalej, ale veríme, že sa tím s trojicou pilotov Enge, Janiš, Charouz s touto neskúsenosťou čoskoro vysporiadajú.
Tréning sa bohužial nezapísal s čistým kontom, čo sa týka kolízií a o tie sa postarala najmä dvojica Indie (Karun Chandhok) a Holandska (Jos Verstappen). Ich vzájomný náraz spôsobil na moment leteckú akrobaciu pre indické auto a tréning tak musel byť na čas potrebný pre upratanie prerušený.
Brand Hatch: 1. tréning - výsledky (PDF)
Foto: A1 Grand Prix
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?