Sněhová kalamita v Maďarsku zapříčinila změnu časového harmonogramu prvního podniku seriálu FIA CEZ. Ostře se sice začne jezdit až v sobotu, ale to nic nemění na tom, že první kolo bude odjeto právě předposlední dubnový víkend.
SPRINTA stejně jako v minulých letech budou ve sprintech nad 2000 ccm udávat tempo vozy třídy GT3. Těch se na Hungaroringu sejde pět. Nejnovější technikou v podobě BMW M6 GT3 specifikace 2017 disponují hned dva týmy, a to brněnský Šenkýř Motorsport a Trevor Racing sídlící ve slovenské Rovince. Do kokpitu „brněnského BMW“ bude usedat Jakub Knoll, zatímco „slovenské BMW“ bude krotit Jirko Malchárek.
Další BMW, tentokrát však Z4 GT3, bude patřit Petru Kačírkovi, pro kterého to bude závodní premiéra v tomto voze. Zajímavý návrat přichystal fanouškům Richard Chlad jun. s Audi R8 LMS Ultra, jehož čeká s novým speciálem také závodní debut.
S dvojicí vozů Lamborghini Gallardo Supetrofeo se vrací do středoevropského seriálu tým Mičánek Motorsport. Za volantem „splašených býků“ se objeví Josef Záruba a Jiří Stránský.
V Divizi 5 se pak schyluje k bratrovražednému souboji mezi Václavem Janíkem a Jiřím Svobodou. Oba totiž závodí v týmu prvního jmenovaného. Ten však také nastoupí v nejnovější Normě M20FC. Zajímavou premiéru pak přichystal Rudolf Pesović, jenž bude na Hungaroringu závodit s Audi RS3 LMS.
Sprint do 2000 ccm se pak i letos bude s největší pravděpodobností točit kolem souboje Lotusů týmu KT Motorsport a neuvěřitelně rychlého Renaultu Clio Zorana Kastratoviće.
FORMULAV kategorii monopostů budou opět kralovat dvoulitrové formule F3. Antonín Sus se svojí Dallarou 302 se opět postaví přesile mnohem novějších speciálů. Za favorita se dá však jistě považovat loňský šampion F3 Ital Paolo Brajnik.
Premiéru s moderní technikou F4 si pak užije Václav Šafář, který si však bude muset na soupeře se stejným vozem počkat až na Red Bull Ring. Petr Semerád sice formulí 4 již také disponuje, nicméně kvůli nízkému věku v ní bude moci závodit až příští měsíc. Semerád proto na Hungaroringu usedne do osvědčené Glorie.
ENDURANCEStejně jako sprinty nad 2000 ccm, i ve vytrvalostních závodech se bude to nejdůležitější točit kolem vozů GT3. Plejádu vozů ze sprintů by měla rozšířit ještě dvojice Alpin B6 GT3. I tak se však budou hlavní favorité hledat především mezi Jakubem Knollem a rodinnou posádkou otce a syna Malchárků. V BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport pak nastoupí Daniel Skalický.
Seznamy přihlášených naleznete ZDE
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.