Sněhová kalamita v Maďarsku zapříčinila změnu časového harmonogramu prvního podniku seriálu FIA CEZ. Ostře se sice začne jezdit až v sobotu, ale to nic nemění na tom, že první kolo bude odjeto právě předposlední dubnový víkend.
SPRINTA stejně jako v minulých letech budou ve sprintech nad 2000 ccm udávat tempo vozy třídy GT3. Těch se na Hungaroringu sejde pět. Nejnovější technikou v podobě BMW M6 GT3 specifikace 2017 disponují hned dva týmy, a to brněnský Šenkýř Motorsport a Trevor Racing sídlící ve slovenské Rovince. Do kokpitu „brněnského BMW“ bude usedat Jakub Knoll, zatímco „slovenské BMW“ bude krotit Jirko Malchárek.
Další BMW, tentokrát však Z4 GT3, bude patřit Petru Kačírkovi, pro kterého to bude závodní premiéra v tomto voze. Zajímavý návrat přichystal fanouškům Richard Chlad jun. s Audi R8 LMS Ultra, jehož čeká s novým speciálem také závodní debut.
S dvojicí vozů Lamborghini Gallardo Supetrofeo se vrací do středoevropského seriálu tým Mičánek Motorsport. Za volantem „splašených býků“ se objeví Josef Záruba a Jiří Stránský.
V Divizi 5 se pak schyluje k bratrovražednému souboji mezi Václavem Janíkem a Jiřím Svobodou. Oba totiž závodí v týmu prvního jmenovaného. Ten však také nastoupí v nejnovější Normě M20FC. Zajímavou premiéru pak přichystal Rudolf Pesović, jenž bude na Hungaroringu závodit s Audi RS3 LMS.
Sprint do 2000 ccm se pak i letos bude s největší pravděpodobností točit kolem souboje Lotusů týmu KT Motorsport a neuvěřitelně rychlého Renaultu Clio Zorana Kastratoviće.
FORMULAV kategorii monopostů budou opět kralovat dvoulitrové formule F3. Antonín Sus se svojí Dallarou 302 se opět postaví přesile mnohem novějších speciálů. Za favorita se dá však jistě považovat loňský šampion F3 Ital Paolo Brajnik.
Premiéru s moderní technikou F4 si pak užije Václav Šafář, který si však bude muset na soupeře se stejným vozem počkat až na Red Bull Ring. Petr Semerád sice formulí 4 již také disponuje, nicméně kvůli nízkému věku v ní bude moci závodit až příští měsíc. Semerád proto na Hungaroringu usedne do osvědčené Glorie.
ENDURANCEStejně jako sprinty nad 2000 ccm, i ve vytrvalostních závodech se bude to nejdůležitější točit kolem vozů GT3. Plejádu vozů ze sprintů by měla rozšířit ještě dvojice Alpin B6 GT3. I tak se však budou hlavní favorité hledat především mezi Jakubem Knollem a rodinnou posádkou otce a syna Malchárků. V BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport pak nastoupí Daniel Skalický.
Seznamy přihlášených naleznete ZDE
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?