Sněhová kalamita v Maďarsku zapříčinila změnu časového harmonogramu prvního podniku seriálu FIA CEZ. Ostře se sice začne jezdit až v sobotu, ale to nic nemění na tom, že první kolo bude odjeto právě předposlední dubnový víkend.
SPRINTA stejně jako v minulých letech budou ve sprintech nad 2000 ccm udávat tempo vozy třídy GT3. Těch se na Hungaroringu sejde pět. Nejnovější technikou v podobě BMW M6 GT3 specifikace 2017 disponují hned dva týmy, a to brněnský Šenkýř Motorsport a Trevor Racing sídlící ve slovenské Rovince. Do kokpitu „brněnského BMW“ bude usedat Jakub Knoll, zatímco „slovenské BMW“ bude krotit Jirko Malchárek.
Další BMW, tentokrát však Z4 GT3, bude patřit Petru Kačírkovi, pro kterého to bude závodní premiéra v tomto voze. Zajímavý návrat přichystal fanouškům Richard Chlad jun. s Audi R8 LMS Ultra, jehož čeká s novým speciálem také závodní debut.
S dvojicí vozů Lamborghini Gallardo Supetrofeo se vrací do středoevropského seriálu tým Mičánek Motorsport. Za volantem „splašených býků“ se objeví Josef Záruba a Jiří Stránský.
V Divizi 5 se pak schyluje k bratrovražednému souboji mezi Václavem Janíkem a Jiřím Svobodou. Oba totiž závodí v týmu prvního jmenovaného. Ten však také nastoupí v nejnovější Normě M20FC. Zajímavou premiéru pak přichystal Rudolf Pesović, jenž bude na Hungaroringu závodit s Audi RS3 LMS.
Sprint do 2000 ccm se pak i letos bude s největší pravděpodobností točit kolem souboje Lotusů týmu KT Motorsport a neuvěřitelně rychlého Renaultu Clio Zorana Kastratoviće.
FORMULAV kategorii monopostů budou opět kralovat dvoulitrové formule F3. Antonín Sus se svojí Dallarou 302 se opět postaví přesile mnohem novějších speciálů. Za favorita se dá však jistě považovat loňský šampion F3 Ital Paolo Brajnik.
Premiéru s moderní technikou F4 si pak užije Václav Šafář, který si však bude muset na soupeře se stejným vozem počkat až na Red Bull Ring. Petr Semerád sice formulí 4 již také disponuje, nicméně kvůli nízkému věku v ní bude moci závodit až příští měsíc. Semerád proto na Hungaroringu usedne do osvědčené Glorie.
ENDURANCEStejně jako sprinty nad 2000 ccm, i ve vytrvalostních závodech se bude to nejdůležitější točit kolem vozů GT3. Plejádu vozů ze sprintů by měla rozšířit ještě dvojice Alpin B6 GT3. I tak se však budou hlavní favorité hledat především mezi Jakubem Knollem a rodinnou posádkou otce a syna Malchárků. V BMW Z4 GT3 týmu Šenkýř Motorsport pak nastoupí Daniel Skalický.
Seznamy přihlášených naleznete ZDE
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?
Věroslav Cvrček měl loňskou sezonu takzvaně přestupovou. Z Fabie R5 přešel jezdec z Besedic do RS Rally2 a přestup si pochvaloval. Krásný strhující závěr sezony mohli fanoušci vidět právě v jeho podání, kdy na na posledním závodě po závěrečné erzetě vybojoval konečné 6. místo v celkovém pořadí MČR.