Slovenská divize německé automobilky Volkswagen, která je v zemi pod Tatrami jedním z největších zaměstnavatelů, žádá po již bývalých pracovnících vrácení části odměn.
Mluvčí společnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovičová Makayová to ČTK zdůvodnila softwarovou chybou při zúčtování prémií za loňský rok, kvůli které většina současných a bývalých zaměstnanců podniku dostala v květnu ve výplatě vyšší odměnu, než na jakou měli nárok.
Na případ upozornil nejčtenější slovenský list Nový čas. Tomu si bývalý zaměstnanec automobilky stěžoval, že má vrátit část odměny, byť v podniku již nepracuje.
Celkovou výši chybně vyplacených odměn automobilka nezveřejnila. Uvedla, pouze, že jednotliví zaměstnanci dostali proti skutečnému nároku od několika eur až zhruba do 200 eur (5120 Kč) navíc. Průměrná výše odměny za loňský hospodářský výsledek firmy, která v minulém roce na Slovensku zaměstnávala asi 14.800 pracovníků, dosáhla 1630 eur (41.740 Kč).
Firma chybu přiznala a omluvila se za ni. S odbory se dohodla, že současným zaměstnancům zjištěný rozdíl odečte ze zálohy na odměnu, kterou vyplácí na podzim. Bývalé zaměstnance zase písemně požádala o vrácení rozdílu.
Volkswagen v uplynulých měsících v rámci zvyšování produktivity práce snížil zaměstnanost zhruba o 3000 pracovníků. Kromě jiného omezil najímání lidí přes pracovní agentury a neprodlužoval pracovní smlouvy uzavřené na dobu určitou.
Odměnu za hospodářský výsledek vyplácí firma každoročně na jaře. Prémie náleží každému zaměstnanci v závislosti na délce trvání pracovního poměru v daném roce. Dostanou ji také zaměstnanci, kteří mezitím z podniku odešli.
Slovenská média s odvoláním na vyjádření advokáta napsala, že bývalí zaměstnanci Volkswagenu by měli neprávem obdrženou částku odměn vrátit. V opačném případě by firma mohla bezdůvodné obohacení vymáhat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.