Volkswagen požaduje vrátit PRÉMIE od zaměstnanců! Co se stalo?

Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu
Transformace výrobního závodu Cvikov na výrobu výhradně elektromobilů probíhá podle časového harmonogramu, foto: Volkswagen
František Zakopal , AutoRoad.cz , ČTK 15. července 2019 17:10
Sdílej:

Slovenská divize německé automobilky Volkswagen, která je v zemi pod Tatrami jedním z největších zaměstnavatelů, žádá po již bývalých pracovnících vrácení části odměn.

Mluvčí společnosti Volkswagen Slovakia Lucia Kovarovičová Makayová to ČTK zdůvodnila softwarovou chybou při zúčtování prémií za loňský rok, kvůli které většina současných a bývalých zaměstnanců podniku dostala v květnu ve výplatě vyšší odměnu, než na jakou měli nárok.

Na případ upozornil nejčtenější slovenský list Nový čas. Tomu si bývalý zaměstnanec automobilky stěžoval, že má vrátit část odměny, byť v podniku již nepracuje.

Celkovou výši chybně vyplacených odměn automobilka nezveřejnila. Uvedla, pouze, že jednotliví zaměstnanci dostali proti skutečnému nároku od několika eur až zhruba do 200 eur (5120 Kč) navíc. Průměrná výše odměny za loňský hospodářský výsledek firmy, která v minulém roce na Slovensku zaměstnávala asi 14.800 pracovníků, dosáhla 1630 eur (41.740 Kč).

Firma chybu přiznala a omluvila se za ni. S odbory se dohodla, že současným zaměstnancům zjištěný rozdíl odečte ze zálohy na odměnu, kterou vyplácí na podzim. Bývalé zaměstnance zase písemně požádala o vrácení rozdílu.

Volkswagen v uplynulých měsících v rámci zvyšování produktivity práce snížil zaměstnanost zhruba o 3000 pracovníků. Kromě jiného omezil najímání lidí přes pracovní agentury a neprodlužoval pracovní smlouvy uzavřené na dobu určitou.

Odměnu za hospodářský výsledek vyplácí firma každoročně na jaře. Prémie náleží každému zaměstnanci v závislosti na délce trvání pracovního poměru v daném roce. Dostanou ji také zaměstnanci, kteří mezitím z podniku odešli.

Slovenská média s odvoláním na vyjádření advokáta napsala, že bývalí zaměstnanci Volkswagenu by měli neprávem obdrženou částku odměn vrátit. V opačném případě by firma mohla bezdůvodné obohacení vymáhat.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.