Škoda vyrobená v Turecku? Novou továrnu, kde se bude vyrábět několik značek včetně vozů Škoda, chce německá automobilová skupina Volkswagen postavit v Turecku. Napsal to německý časopis Automobilwoche, neuvedl ale žádný zdroj svých informací.
Volkswagen Passat z Česka a Škoda z Turecka? Dozorčí rada automobilky podle časopisu ve čtvrtek rozhodla, že továrna bude stát blízko Izmiru. Mluvčí dozorčí rady Volkswagenu agentuře Reuters řekl, že plán ještě nebyl dokončen.
Volkswagen loni v listopadu představil nový pětiletý plán zaměřený na výrobu elektrických aut. Podle tohoto plánu se mají elektrická auta vyrábět v německých závodech v Emdemu, Hannoveru a Cvikově (Zwickau). Současně se kvůli tomu do roku 2023 přesune výroba vozů rodiny Passat do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Z Kvasin by se pak výroba dalších modelů - Škoda Karoq a Seat Ateca - měla přesunout do nově plánovaného závodu.
Původně se mluvilo o tom, že by měl nový závod Volkswagenu stát ve východní Evropě. Média pak uváděla, že automobilka pro tento závod zvažuje Bulharsko nebo Turecko.
Podle listu se projektu nové továrny ujal sám šéf koncernu Herbert Diess. Mluví se také o tom, že na výběr Turecka tlačí Katar, který vlastní ve Volkswagenu 17procentní podíl. Mluvčí uvedl, že plány na novou továrnu se vyjasnily, ale že ještě nebyly dokončeny.
Škoda už nemá v České republice dostatečné kapacity a některé její vozy se vyrábějí v jiných továrnách koncernu. V roce 2014 vyrobila Škoda jeden milion aut, zatímco loni dodala celosvětově 1,25 milionu vozů. Tento počet by měl v příštích letech dál výrazně růst. Škoda těží hlavně z poptávky po nových modelech SUV.
Škoda provozuje tři výrobní závody v České republice a vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Na Ukrajině a v Kazachstánu vyrábí ve spolupráci s místními partnery.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?