Škoda vyrobená v Turecku? Novou továrnu, kde se bude vyrábět několik značek včetně vozů Škoda, chce německá automobilová skupina Volkswagen postavit v Turecku. Napsal to německý časopis Automobilwoche, neuvedl ale žádný zdroj svých informací.
Volkswagen Passat z Česka a Škoda z Turecka? Dozorčí rada automobilky podle časopisu ve čtvrtek rozhodla, že továrna bude stát blízko Izmiru. Mluvčí dozorčí rady Volkswagenu agentuře Reuters řekl, že plán ještě nebyl dokončen.
Volkswagen loni v listopadu představil nový pětiletý plán zaměřený na výrobu elektrických aut. Podle tohoto plánu se mají elektrická auta vyrábět v německých závodech v Emdemu, Hannoveru a Cvikově (Zwickau). Současně se kvůli tomu do roku 2023 přesune výroba vozů rodiny Passat do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. Z Kvasin by se pak výroba dalších modelů - Škoda Karoq a Seat Ateca - měla přesunout do nově plánovaného závodu.
Původně se mluvilo o tom, že by měl nový závod Volkswagenu stát ve východní Evropě. Média pak uváděla, že automobilka pro tento závod zvažuje Bulharsko nebo Turecko.
Podle listu se projektu nové továrny ujal sám šéf koncernu Herbert Diess. Mluví se také o tom, že na výběr Turecka tlačí Katar, který vlastní ve Volkswagenu 17procentní podíl. Mluvčí uvedl, že plány na novou továrnu se vyjasnily, ale že ještě nebyly dokončeny.
Škoda už nemá v České republice dostatečné kapacity a některé její vozy se vyrábějí v jiných továrnách koncernu. V roce 2014 vyrobila Škoda jeden milion aut, zatímco loni dodala celosvětově 1,25 milionu vozů. Tento počet by měl v příštích letech dál výrazně růst. Škoda těží hlavně z poptávky po nových modelech SUV.
Škoda provozuje tři výrobní závody v České republice a vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství. Na Ukrajině a v Kazachstánu vyrábí ve spolupráci s místními partnery.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?