Volkswagen přebírá v Číně vedoucí roli v oblasti elektromobility. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, zdůraznil tyto ambice na prvním kongresu WNEVC (World New Energy Vehicle Congress) v jihočínském městě Bo’ao. Volkswagen si stanovil cíl zvýšit do roku 2035 podíl elektromobilů na celkovém počtu ročně dodaných vozidel na 50 procent.
To odpovídá prognóze podílu elektromobilů na světovém trhu v roce 2035, která byla zveřejněna v závěrečné zprávě kongresu. Čína tak bude mít rozhodující význam pro strategii „dekarbonizace“ koncernu Volkswagen. Již od letošního roku bude Volkswagen nabízet čínským zákazníkům 14 elektrifikovaných modelů. Do roku 2028 má být v Číně vyráběna více než polovina z plánovaných 22 milionů elektromobilů. Volkswagen současně zintenzivňuje vývoj. V Číně pracuje již více než 4500 inženýrů na budoucích technologiích.
Diess na kongresu vyzdvihl důležitou roli automobilového průmyslu na cestě ke splnění cílů Pařížské dohody o změně klimatu: „Čína sází na mobilitu s nulovými emisemi, a jasně se tak ztotožňuje s pařížskými cíli. V této transformaci se ujímáme hlavní role komplexní nabídkou elektromobilů a rozšiřováním soukromé nabíjecí infrastruktury.“
Diess ve svém projevu také zdůraznil, že pro další rozšiřování elektromobility je i v Číně nezbytný předvídatelný a spolehlivý legislativní rámec. Výslovně přivítal pokračující otevírání se Číny světu.
Elektromobila v Číně zažívá již v současnosti rozmach. V uplynulém roce se prodalo více než jeden milion externě nabíjitelných vozidel a akumulátorových elektromobilů. Čína je tak největším trhem elektricky poháněných vozidel na světě. Vláda tento rozvoj podporuje rozsáhlými iniciativami – například výstavbou nabíjecí infrastruktury. Díky nízkým cenám elektrické energie je elektrická mobilita pro zákazníky relativně výhodná. Navíc se ve stále větší míře používají k výrobě elektrické energie obnovitelné zdroje.
Koncern Volkswagen v rámci své ofenzivy v oblasti elektromobility plánuje, že bude v Číně do roku 2028 vyrábět 11,6 milionu elektromobilů, což je více než polovina koncernem vytyčeného celkového cíle 22 milionů. K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Po zahájení výroby vozidel na základě platformy MEB v příštím roce v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne jen v těchto provozech výrobní kapacita 600 000 elektromobilů ročně. JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily. Již v příštím roce má být čínským zákazníkům dodáno 400 000 elektrifikovaných modelů. Volkswagen Group China díky tomu splní všechny legislativní požadavky: cíl flotilové spotřeby pět litrů paliva na 100 kilometrů v roce 2020 i podíl elektromobilů na celkové produkci.
Ve všech 33 čínských výrobních závodech společnosti Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování vlivu výroby na životní prostředí. Jen v uplynulém roce snížily čínské závody emise CO2 o 13 procent, resp. 390 000 tun.
Volkswagen usiluje novým společným podnikem o další zlepšování nabíjecí infrastruktury. Čínští zákazníci budou moci díky tomu nabíjet své elektromobily ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce společností Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromé nástěnné nabíječky a bude vybudován velký počet veřejně přístupných nabíjecích stanic. Síťové propojení nabíjecích stanic umožní uživatelům rychlé a snadné nalezení vhodného stojanu pro nabíjení. Řešení pro integrovanou konektivitu je nabízeno dceřinou firmou společnosti Volkswagen Group China, Mobility Asia, která vytváří digitální „ekosystém“ pro všechny aplikace v oblasti mobility.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.