Volkswagen přebírá v Číně vedoucí roli v oblasti elektromobility. Dr. Herbert Diess, předseda představenstva koncernu Volkswagen, zdůraznil tyto ambice na prvním kongresu WNEVC (World New Energy Vehicle Congress) v jihočínském městě Bo’ao. Volkswagen si stanovil cíl zvýšit do roku 2035 podíl elektromobilů na celkovém počtu ročně dodaných vozidel na 50 procent.
To odpovídá prognóze podílu elektromobilů na světovém trhu v roce 2035, která byla zveřejněna v závěrečné zprávě kongresu. Čína tak bude mít rozhodující význam pro strategii „dekarbonizace“ koncernu Volkswagen. Již od letošního roku bude Volkswagen nabízet čínským zákazníkům 14 elektrifikovaných modelů. Do roku 2028 má být v Číně vyráběna více než polovina z plánovaných 22 milionů elektromobilů. Volkswagen současně zintenzivňuje vývoj. V Číně pracuje již více než 4500 inženýrů na budoucích technologiích.
Diess na kongresu vyzdvihl důležitou roli automobilového průmyslu na cestě ke splnění cílů Pařížské dohody o změně klimatu: „Čína sází na mobilitu s nulovými emisemi, a jasně se tak ztotožňuje s pařížskými cíli. V této transformaci se ujímáme hlavní role komplexní nabídkou elektromobilů a rozšiřováním soukromé nabíjecí infrastruktury.“
Diess ve svém projevu také zdůraznil, že pro další rozšiřování elektromobility je i v Číně nezbytný předvídatelný a spolehlivý legislativní rámec. Výslovně přivítal pokračující otevírání se Číny světu.
Elektromobila v Číně zažívá již v současnosti rozmach. V uplynulém roce se prodalo více než jeden milion externě nabíjitelných vozidel a akumulátorových elektromobilů. Čína je tak největším trhem elektricky poháněných vozidel na světě. Vláda tento rozvoj podporuje rozsáhlými iniciativami – například výstavbou nabíjecí infrastruktury. Díky nízkým cenám elektrické energie je elektrická mobilita pro zákazníky relativně výhodná. Navíc se ve stále větší míře používají k výrobě elektrické energie obnovitelné zdroje.
Koncern Volkswagen v rámci své ofenzivy v oblasti elektromobility plánuje, že bude v Číně do roku 2028 vyrábět 11,6 milionu elektromobilů, což je více než polovina koncernem vytyčeného celkového cíle 22 milionů. K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Po zahájení výroby vozidel na základě platformy MEB v příštím roce v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne jen v těchto provozech výrobní kapacita 600 000 elektromobilů ročně. JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily. Již v příštím roce má být čínským zákazníkům dodáno 400 000 elektrifikovaných modelů. Volkswagen Group China díky tomu splní všechny legislativní požadavky: cíl flotilové spotřeby pět litrů paliva na 100 kilometrů v roce 2020 i podíl elektromobilů na celkové produkci.
Ve všech 33 čínských výrobních závodech společnosti Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování vlivu výroby na životní prostředí. Jen v uplynulém roce snížily čínské závody emise CO2 o 13 procent, resp. 390 000 tun.
Volkswagen usiluje novým společným podnikem o další zlepšování nabíjecí infrastruktury. Čínští zákazníci budou moci díky tomu nabíjet své elektromobily ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce společností Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromé nástěnné nabíječky a bude vybudován velký počet veřejně přístupných nabíjecích stanic. Síťové propojení nabíjecích stanic umožní uživatelům rychlé a snadné nalezení vhodného stojanu pro nabíjení. Řešení pro integrovanou konektivitu je nabízeno dceřinou firmou společnosti Volkswagen Group China, Mobility Asia, která vytváří digitální „ekosystém“ pro všechny aplikace v oblasti mobility.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?