Společnosti Toyota Motor Corporation a Subaru Corporation zveřejnily uzavření dohody o společném vývoji speciální platformy pro elektromobily s bateriovým pohonem (BEV) pro střední a velké osobní automobily. Dále se dohodly na společném vývoji bateriového elektromobilu SUV nižší střední třídy, který bude každá z uvedených automobilek prodávat pod svojí značkou.
Toyota a Subaru od uzavření dohody z roku 2005 postupně prohlubují svoji spolupráci v nejrůznějších oblastech, kam spadá i vývoj, výroba a prodej. Uveďme například aktivity, které v roce 2012 vedly k zahájení prodeje společně vyvinuté Toyoty GT86 a Subaru BRZ s pohonem zadních kol, resp. originálního plug-in hybridu Subaru Crosstrek Hybrid ve Spojených státech, kde Subaru uplatnilo poznatky související s technologiemi hybridního pohonu od Toyoty.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Automobilový průmysl se aktuálně nachází uprostřed zásadní transformace, která nastává ‚jednou za století‘. Subaru a Toyota se musejí věnovat rychlému vývoji technologií napříč nebývale širokým spektrem aktivit, aby dokázaly reagovat na nové domény CASE, zahrnující konektivitu automobilů (C), autonomní řízení nebo jízdní asistenty (A), nové formy mobility nebo sdílení automobilů (S) a elektrifikované pohony a komponenty (E).
Dnes oznámená dohoda staví na podstatném prohloubení dosavadní spolupráce a představuje novou epochu kooperace se speciálním zaměřením na doménu „E“ z výše uvedeného seznamu, tedy elektrifikované pohony a komponenty.
Efektivní a rychlý vývoj vhodných produktů je naprostou nezbytností s ohledem na různorodost potřeby elektrifikace vozidel v jednotlivých zemích či regionech s různou energetickou situací a vládní politikou, stejně tak jako z toho vyplývající odlišnosti v ekologických předpisech, probíhajících fázích přípravy infrastruktury nebo poptávce trhu po elektrifikovaných vozidlech. Obchodní využitelnost elektromobilů s bateriovým pohonem kromě toho vyžaduje baterie s vysokou kapacitou a společně s rostoucí oblibou vozů tohoto typu budou na dodávky baterií kladeny řádově vyšší požadavky.
Kromě toho bude zapotřebí navrhnout nové přístupy v oblasti prodeje, vyplývající z odlišností ve využívání vozidel kvůli maximální dojezdové vzdálenosti a stupně dokončení infrastruktury. Uvedená témata se řadí do stále širšího seznamu náročných úkolů v oblasti nákladů, dodávek a způsobu prodeje.
Vzhledem nutnosti rychle reagovat na různorodé potřeby uvedených trhů a nejrůznější úkoly si Subaru a Toyota uvědomují nutnost prosazovat netradiční obchodní model, přesahující hranice odvětví a zapojující další podnikatelské subjekty se společnou vizí. Obě uvedené firmy společně vyvinou speciální platformu pro vozy typu BEV coby první krok v tomto směru a současně urychlí přípravu na výrobu spojením technologií představujících silné stránky jednotlivých subjektů a posílí spolupráci ve všech možných oblastech. Nová platforma bude vyvinuta tak, aby umožňovala široké uplatnění napříč různými typy vozidel, včetně sedanů a SUV pro segment C (nižší střední třída), resp. sedanů a SUV pro segment D (střední třída), stejně tak jako efektivní vývoj odvozených modelů vozidel.
V návaznosti na tuto dohodu s automobilkou Toyota nyní Subaru do tohoto společného projektu přesune své stávající zdroje v oblasti vývoje BEV. V tomto novém rámci bude Subaru i nadále usilovat o vytváření atraktivních elektromobilů SUV s bateriovým pohonem při současném zvyšování efektivity ve smyslu konstrukčního návrhu, vývoje, nákupu a dalších oblastí prostřednictvím nového společného projektu.
TISKOVÁ ZPRÁVA TOYOTANEWS.EU
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.