Pohonné hmoty v ČR od minulého týdne znovu zdražily, růst cen ale zpomalil. Benzin je nyní v průměru za 33,28 Kč/l, což je o 12 haléřů více než minulou středu. Průměrná cena nafty vzrostla o šest haléřů na 32,49 Kč/l. V předchozím týdnu paliva zdražila zhruba o 20 haléřů. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje.
Nejdražší benzin zůstává stále na Vysočině, kde se litr Naturalu 95 prodává v průměru 33,72 Kč. Za naftu zaplatí řidiči nejvíce v Praze, a to 33,07 Kč/l. Na Vysočině je to o haléř méně.
Jediným krajem, kde průměrná cena benzinu zůstala pod 33 korunami, jsou jižní Čechy. Tamní čerpací stanice nabízí Natural 95 v průměru za 32,98 Kč. Nejlevnější je u nich také nafta, stojí průměrně 32,08 Kč/l.
Paliva v Česku zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala. Cena benzinu se nyní dostala na úroveň loňského listopadu a naftu řidiči kupovali za podobnou cenu naposledy na přelomu loňského a letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?