Pohonné hmoty v ČR od minulého týdne znovu zdražily, růst cen ale zpomalil. Benzin je nyní v průměru za 33,28 Kč/l, což je o 12 haléřů více než minulou středu. Průměrná cena nafty vzrostla o šest haléřů na 32,49 Kč/l. V předchozím týdnu paliva zdražila zhruba o 20 haléřů. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje.
Nejdražší benzin zůstává stále na Vysočině, kde se litr Naturalu 95 prodává v průměru 33,72 Kč. Za naftu zaplatí řidiči nejvíce v Praze, a to 33,07 Kč/l. Na Vysočině je to o haléř méně.
Jediným krajem, kde průměrná cena benzinu zůstala pod 33 korunami, jsou jižní Čechy. Tamní čerpací stanice nabízí Natural 95 v průměru za 32,98 Kč. Nejlevnější je u nich také nafta, stojí průměrně 32,08 Kč/l.
Paliva v Česku zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala. Cena benzinu se nyní dostala na úroveň loňského listopadu a naftu řidiči kupovali za podobnou cenu naposledy na přelomu loňského a letošního roku.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?