Volkswagen včera začal v Evropě přijímat rezervace pro první edici modelu ID.3, prvního člena nové rodiny elektromobilů ID. Potenciální zákazníci mohou zaregistrovat svůj zájem o první sériově vyrobené vozy ID.3 na https://www.volkswagen.cz/id-hub uhrazením registrační částky 25 000 Kč.
Speciální edice ID.3 1ST, která byla koncipována pouze pro fázi pre-bookingu, nabízí velmi kvalitní výbavu a vysoké výkony a je limitována na 30 000 vozidel. Volkswagen ID.3 1ST bude vybaven středně velkou sadou akumulátorů, která bude později k dispozici i pro celou modelovou řadu ID.3.
Výrobce očekává, že tato verze akumulátorů bude nejžádanější. Na výběr budou celkem tři sady akumulátorů, umožňující dojezd 330 až 550 kilometrů dle metodiky WLTP. Speciální edice, kterou lze nyní předběžně objednávat, má dojezd 420 kilometrů (WLTP). Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR.
Volkswagen nabízí zákazníkům k modelu ID.3 1ST možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie – a to na všech veřejných nabíjecích stanicích, zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY, na níž se Volkswagen podílí a která nabízí ekologickou elektrickou energii všude, kde je to technicky realizovatelné.
ID.3 bude zákazníkům dodáván s neutrální bilancí emisí CO2. K tomuto cíli směřuje jak výroba akumulátorových článků, tak i výroba vozidel ID., například důsledným používáním elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Nevyhnutelné emise ve výrobním procesu budou kompenzovány v rámci certifikovaných projektů na podporu klimatu. Výroba modelu ID.3 1ST bude podle plánu zahájena na konci roku 2019 a první vozidla budou předána zákazníkům v polovině roku 2020.
Zahájením celoevropského předběžného objednávání modelu ID.3 se elektrická mobilita v podání značky Volkswagen mění pro naše zákazníky v realitu. Od dnešního dne se na ní může podílet každý,“ řekl Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodeje, marketing a poprodejní služby, na prezentaci modelu v berlínském centru DRIVE Volkswagen Group Forum. „S elektromobilem ID.3 začínáme psát, po modelech Brouk a Golf, třetí významnou kapitolu strategické důležitosti v historii naší značky. S modelem ID.3 jsme připravili elektromobil pro hromadnou mobilitu. Nejprve budeme s modelem ID.3 elektrifikovat Evropu a pak ostatní regiony. V blízké budoucnosti budou následovat další elektrické modely z rodiny ID.“
Volkswagen nabízí speciální edici ID.3 1ST ve čtyřech barvách a třech verzích. Všechny verze budou mít velká kola a rozsáhlou výbavu. V případě modelu ID.3 1ST bude komfortní výbava zahrnovat mimo jiné hlasové ovládání a navigační systém, ID.3 1ST Plus k tomu přidá navíc světlomety IQ.Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru a ID.3 1ST Max bude disponovat velkým panoramatickým skleněným střešním oknem a inovacemi, jako je průhledový displej s rozšířenou realitou.
Na většině trhů budou objednávky se zákazníky z fáze předběžné registrace uzavírány krátce po autosalonu IAA. Zákazníci si pak budou moci závazně objednat jednu ze tří exkluzivních verzí modelu ID.3 1ST u svého prodejce značky Volkswagen. V Německu budou závazné objednávky platné k dubnu 2020. Do té doby mohou zákazníci svou rezervaci kdykoli zrušit bez jakéhokoli postihu a registrační částka jim bude okamžitě vrácena.
Pre-booking je nabízen na 29 evropských trzích včetně České republiky. Nejdůležitějšími trhy pro model ID.3 v Evropě budou Norsko, Německo, Nizozemí, Francie, Velká Británie a Rakousko. Volkswagen plánuje, že bude zákazníkům dodávat v průměru více než 100 000 vozidel ročně.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?