Pohonné hmoty v České republice opět zdražily a dostaly se tak na úroveň z poloviny letošního ledna. Výrazněji se od minulé středy zvýšila cena benzinu Natural 95, kde si motoristé připlatí desítky halířů. Nepatrně se však zvýšila i cena nafty.
Natural 95 motoristé v současné době natankují v průměru za 31,62 koruny za litr, což je o 69 haléřů více než před týdnem. Průměrná cena nafty od té doby stoupla o devět haléřů na 31,58 koruny za litr. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje. Paliva zdražují od poloviny února, předtím čtvrt roku zlevňovala.
Nejdražší pohonné hmoty jsou aktuálně na Vysočině, kde benzin vyjde na průměrných 32,35 Kč za litr a diesel na 32,27 Kč za litr. Přes 32 korun se ceny paliv dostaly ještě v Praze a benzin tuto hranici překročil také v Plzni.
Naopak nejlevnější Natural je v Královéhradeckém kraji, tamní čerpací stanice jej nabízí v průměru za 31,13 koruny za litr. Nejnižší cena nafty je v Jihočeském kraji, kde se v průměru prodává za 31,08 Kč za litr.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?