Automobilka Rolls-Royce sice letos zažívá jeden z nejúspěšnějších roků své historie, v blízké budoucnosti by však mohla čelit vážným problémům. Pokud se totiž velké Británii nepodaří dojednat dohodu ohledně Brexitu, mohla by se celá továrna zastavit. A to by samozřejmě znamenalo citelné ekonomické ztráty.
Brexit je strašákem pro celou ekonomiku Velké Británie, automobilový průmysl nevyjímaje. Už dříve se několik automobilek svěřilo s problémy, které by mohlo vystoupení Británie z EU přinést. A nedávno se na seznam ohrožených dostala i prémiová automobilka Rolls-Royce. Jak totiž podle Automotive News Europe uvedl Torsten Muller-Oetvoes, výkonný ředitel RR, v případě jediného chybějícího komponentu by se mohla celá továrna zastavit.
Automobilka Rolls-Royce totiž, podobně jako většina světových automobilek, pracuje v produkčním systému "just in time," kdy se komponenty naskladňují v momentě, kdy jsou potřeba. Obvykle se tedy na skladě nezdrží více než den.
A právě zásoby součástek, respektive jejich možný nedostatek, vyvolávají u vedení automobilky obavy. Skladiště Rolls-Royce totiž dokáže pojmout zásobu komponentů pouze na pár extra dní produkce bez zásob. Jeden vůz se navíc kompletuje 800 hodin, což opět zvyšuje možnost, že se celá produkce nákladně zastaví.
V obavách z tzv. "tvrdého" Brexitu, tedy bez dohody, se tak automobilka začala obracet na své dodavatele a vymýšlet alternativní způsoby dopravy, než je ta námořní. Především se tedy bavíme o dopravě letecké. V plánu je ale také možné zastavení produkce na první dva týdny v dubnu.
Rolls-Royce přitom spolupracuje s cca 600 různými dodavatelskými společnostmi z celého světa, které dodávají na 32 000 komponent. Na domácí půdě přitom sídli pouze 8 procent dodavatelů, což ve výsledku znamená, že zásobovací trasy automobilky vedou každý den 35x přes Lamanšský průliv.
Jako jedno z možných řešení se nabízí přesunutí produkce z ostrovů do kontinentální Evropy - ostatně značka je ve vlastnictví automobilky BMW. Něco takového je však zatím naprosto nepředstavitelné a do budoucna nejspíš vyloučené. Rolls-Royce si totiž zakládá na svých tradicích a jak Muller-Oetvoes prozradil, zákazníci z celého světa jezdí do Británie diskutovat s inženýry a sestavit si model přesně podle svých snů a přání.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.