Automobilka Škoda Auto plánuje s ohledem na své budoucí investice ročně uspořit 500 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Hospodářským novinám (HN) to řekl šéf automobilky Bernhard Maier. Šetřit se bude kvůli plánům na výrobu elektromobilů, snižování emisí u aut i vývoji na trhu. Propouštění v českých závodech se ale nechystá.
S úsporami už automobilka začala, citují dnešní HN Maiera. "S ohledem na velké investice, které nás čekají, se bude muset šetřit skutečně hodně. V příštím roce chceme ve firmě uspořit každý následující rok 500 milionů eur, v přepočtu 13 miliard korun," uvedl šéf Škody Auto.
Firma chce šetřit na veškerých nákladech i svém provozu, protože náklady se jí mezi lety 2016 a 2017 zvýšily o 59 miliard na 385 miliard korun. "Kompletně analyzujeme vše. Musí se i zefektivnit nabídka. Zaměřujeme se na každou korunu v oblastech vývoje i ve všech fázích výroby," řekl Maier.
Osekávání nabídky napříč všemi modely aut pro HN potvrdil šéf českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček. "Důsledně se zaměříme na to, které modelové varianty jsou prodávané a které ne. A ty z nabídky stáhneme, jejich vývoj a výroba stojí velké peníze, které se pak nevrátí," řekl deníku.
Automobilka letos investovala do nového způsobu měření emisí v reálném provozu, jehož pravidla platí od září. Za elektrifikaci své modelové řady utratí Škoda Auto do roku 2022 dvě miliardy eur (51,6 miliardy Kč). Nejčernější scénář, který má firma vypracovaný, uvažuje o propadu zisku v roce 2020 až o půl miliardy eur. V plánu je také výstavba nové továrny. "Musíme rozhodnout o místě do tří měsíců," řekl Maier.
Automobilce Škoda Auto letos zatím rostou tržby i prodej, který podle očekávání překoná rekord z roku 2017. Provozní zisk za letošní první tři čtvrtletí ale klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur. Podle automobilky za tím jsou nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady na nové produkty.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.