Automobilka Škoda Auto plánuje s ohledem na své budoucí investice ročně uspořit 500 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Hospodářským novinám (HN) to řekl šéf automobilky Bernhard Maier. Šetřit se bude kvůli plánům na výrobu elektromobilů, snižování emisí u aut i vývoji na trhu. Propouštění v českých závodech se ale nechystá.
S úsporami už automobilka začala, citují dnešní HN Maiera. "S ohledem na velké investice, které nás čekají, se bude muset šetřit skutečně hodně. V příštím roce chceme ve firmě uspořit každý následující rok 500 milionů eur, v přepočtu 13 miliard korun," uvedl šéf Škody Auto.
Firma chce šetřit na veškerých nákladech i svém provozu, protože náklady se jí mezi lety 2016 a 2017 zvýšily o 59 miliard na 385 miliard korun. "Kompletně analyzujeme vše. Musí se i zefektivnit nabídka. Zaměřujeme se na každou korunu v oblastech vývoje i ve všech fázích výroby," řekl Maier.
Osekávání nabídky napříč všemi modely aut pro HN potvrdil šéf českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček. "Důsledně se zaměříme na to, které modelové varianty jsou prodávané a které ne. A ty z nabídky stáhneme, jejich vývoj a výroba stojí velké peníze, které se pak nevrátí," řekl deníku.
Automobilka letos investovala do nového způsobu měření emisí v reálném provozu, jehož pravidla platí od září. Za elektrifikaci své modelové řady utratí Škoda Auto do roku 2022 dvě miliardy eur (51,6 miliardy Kč). Nejčernější scénář, který má firma vypracovaný, uvažuje o propadu zisku v roce 2020 až o půl miliardy eur. V plánu je také výstavba nové továrny. "Musíme rozhodnout o místě do tří měsíců," řekl Maier.
Automobilce Škoda Auto letos zatím rostou tržby i prodej, který podle očekávání překoná rekord z roku 2017. Provozní zisk za letošní první tři čtvrtletí ale klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur. Podle automobilky za tím jsou nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady na nové produkty.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.