360 nebo 520 miliard? Audi a Mercedes soutěží o to, kdo investuje do elektrifikace nejvíce

Audi E-Tron GT
Audi E-Tron GT, foto: Audi
-jka , AutoRoad.cz 12. prosince 2018 14:28
Sdílej:

O tom, že spalovacím motorům budoucnost nepatří, již nemůže pochybovat ani ten nejzarputilejší petrolhead. A aby žádné z automobilek "neujel vlak", tak se konec letošního roku nese ve znamení soutěže o největší investiční balík. Už částka, se kterou přišlo minulý týden Audi, nebyla vůbec malá a rovnala se zhruba sedminásobku toho, kolik má na elektrifikaci připraveno domácí Škodovka.

S oznámením vysoké investice do technologií budoucnosti (elektrifikace, autonomní řízení a UI) přišla minulý týden Audi, která oznámila, že má pro tyto účely připravenou částku ve výši 16 miliard dolarů, které chce do roku 2023 "utratit". Jak jsme již zmínili v úvodu, pro zajímavost je to 7-mi násobek toho, kolik plánuje za stejnou věc utratit Škodovka. Audi chce však držet krok s dalšími německými automobilkami, které se vývoji těchto technologií věnují přeci jen více. 

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. V Mercedesu se tedy nechali slyšet, že mají na elektro-autonomní budoucnost připraveno rovnou 23 miliard dolarů, a k tomu ještě chtějí postavit osm vlastních továren na baterie.

I přes vyčlenění vysokých finančních částek se však budou muset obě automobilky pořádně činit. Nemusíme se příliš vracet, abychom si připomněli ekologický "vroubek" Audi, jejíž hybridní model A3 e-tron (který měl patřit k nejekologičtějším modelům značky) neprošel evropskými emisními testy WLTP, a zřejmě bude muset zmizet z nabídky na některých trzích.

Plány Mercedesu také nezůstávají vůbec při zemi - do roku 2022 chce automobilka nabídnout celkem 130 elektrických (nebo alespoň hybridních) automobilů, včetně dodávek, autobusů a nákladních vozidel. No, uvidíme.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.