O tom, že spalovacím motorům budoucnost nepatří, již nemůže pochybovat ani ten nejzarputilejší petrolhead. A aby žádné z automobilek "neujel vlak", tak se konec letošního roku nese ve znamení soutěže o největší investiční balík. Už částka, se kterou přišlo minulý týden Audi, nebyla vůbec malá a rovnala se zhruba sedminásobku toho, kolik má na elektrifikaci připraveno domácí Škodovka.
S oznámením vysoké investice do technologií budoucnosti (elektrifikace, autonomní řízení a UI) přišla minulý týden Audi, která oznámila, že má pro tyto účely připravenou částku ve výši 16 miliard dolarů, které chce do roku 2023 "utratit". Jak jsme již zmínili v úvodu, pro zajímavost je to 7-mi násobek toho, kolik plánuje za stejnou věc utratit Škodovka. Audi chce však držet krok s dalšími německými automobilkami, které se vývoji těchto technologií věnují přeci jen více.
Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. V Mercedesu se tedy nechali slyšet, že mají na elektro-autonomní budoucnost připraveno rovnou 23 miliard dolarů, a k tomu ještě chtějí postavit osm vlastních továren na baterie.
I přes vyčlenění vysokých finančních částek se však budou muset obě automobilky pořádně činit. Nemusíme se příliš vracet, abychom si připomněli ekologický "vroubek" Audi, jejíž hybridní model A3 e-tron (který měl patřit k nejekologičtějším modelům značky) neprošel evropskými emisními testy WLTP, a zřejmě bude muset zmizet z nabídky na některých trzích.
Plány Mercedesu také nezůstávají vůbec při zemi - do roku 2022 chce automobilka nabídnout celkem 130 elektrických (nebo alespoň hybridních) automobilů, včetně dodávek, autobusů a nákladních vozidel. No, uvidíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.