360 nebo 520 miliard? Audi a Mercedes soutěží o to, kdo investuje do elektrifikace nejvíce

-jka / AutoRoad.cz, 12. prosince 2018, 14:28 Google+

O tom, že spalovacím motorům budoucnost nepatří, již nemůže pochybovat ani ten nejzarputilejší petrolhead. A aby žádné z automobilek "neujel vlak", tak se konec letošního roku nese ve znamení soutěže o největší investiční balík. Už částka, se kterou přišlo minulý týden Audi, nebyla vůbec malá a rovnala se zhruba sedminásobku toho, kolik má na elektrifikaci připraveno domácí Škodovka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi E-Tron GT

Audi E-Tron GT | foto: Audi

Sdílejte článek

S oznámením vysoké investice do technologií budoucnosti (elektrifikace, autonomní řízení a UI) přišla minulý týden Audi, která oznámila, že má pro tyto účely připravenou částku ve výši 16 miliard dolarů, které chce do roku 2023 "utratit". Jak jsme již zmínili v úvodu, pro zajímavost je to 7-mi násobek toho, kolik plánuje za stejnou věc utratit Škodovka. Audi chce však držet krok s dalšími německými automobilkami, které se vývoji těchto technologií věnují přeci jen více. 

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. V Mercedesu se tedy nechali slyšet, že mají na elektro-autonomní budoucnost připraveno rovnou 23 miliard dolarů, a k tomu ještě chtějí postavit osm vlastních továren na baterie.

I přes vyčlenění vysokých finančních částek se však budou muset obě automobilky pořádně činit. Nemusíme se příliš vracet, abychom si připomněli ekologický "vroubek" Audi, jejíž hybridní model A3 e-tron (který měl patřit k nejekologičtějším modelům značky) neprošel evropskými emisními testy WLTP, a zřejmě bude muset zmizet z nabídky na některých trzích.

Plány Mercedesu také nezůstávají vůbec při zemi - do roku 2022 chce automobilka nabídnout celkem 130 elektrických (nebo alespoň hybridních) automobilů, včetně dodávek, autobusů a nákladních vozidel. No, uvidíme.

Vytisknout

Diskuze: 360 nebo 520 miliard? Audi a Mercedes soutěží o to, kdo investuje do elektrifikace nejvíce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bentley Continental GT Convertible

Bentley již příjmy z vozů nestačí. Soudí se o práva ke stejnojmennému oblečení

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud