O tom, že spalovacím motorům budoucnost nepatří, již nemůže pochybovat ani ten nejzarputilejší petrolhead. A aby žádné z automobilek "neujel vlak", tak se konec letošního roku nese ve znamení soutěže o největší investiční balík. Už částka, se kterou přišlo minulý týden Audi, nebyla vůbec malá a rovnala se zhruba sedminásobku toho, kolik má na elektrifikaci připraveno domácí Škodovka.
S oznámením vysoké investice do technologií budoucnosti (elektrifikace, autonomní řízení a UI) přišla minulý týden Audi, která oznámila, že má pro tyto účely připravenou částku ve výši 16 miliard dolarů, které chce do roku 2023 "utratit". Jak jsme již zmínili v úvodu, pro zajímavost je to 7-mi násobek toho, kolik plánuje za stejnou věc utratit Škodovka. Audi chce však držet krok s dalšími německými automobilkami, které se vývoji těchto technologií věnují přeci jen více.
Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. V Mercedesu se tedy nechali slyšet, že mají na elektro-autonomní budoucnost připraveno rovnou 23 miliard dolarů, a k tomu ještě chtějí postavit osm vlastních továren na baterie.
I přes vyčlenění vysokých finančních částek se však budou muset obě automobilky pořádně činit. Nemusíme se příliš vracet, abychom si připomněli ekologický "vroubek" Audi, jejíž hybridní model A3 e-tron (který měl patřit k nejekologičtějším modelům značky) neprošel evropskými emisními testy WLTP, a zřejmě bude muset zmizet z nabídky na některých trzích.
Plány Mercedesu také nezůstávají vůbec při zemi - do roku 2022 chce automobilka nabídnout celkem 130 elektrických (nebo alespoň hybridních) automobilů, včetně dodávek, autobusů a nákladních vozidel. No, uvidíme.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.