Pohonné hmoty v Česku čtvrtý týden za sebou zlevnily. Průměrná cena nejprodávanějšího benzinu Natural 95 klesla od minulé středy o 37 haléřů na 32,80 koruny za litr a nafty o 29 haléřů na 33,22 koruny. Vyplývá to z údajů firmy CCS, která ceny sleduje. Podle analytiků bude pokles cen pokračovat i nadále.
"Zlevňování pohonných hmot v ČR konečně nabralo pořádné obrátky. Dodavatelé a prodejci se zbavili zásob pořízených za vyšší cenu a také je konkurenční boj mezi benzinovými pumpami přiměl snížit své marže tak, aby více odrážely aktuální propad cen ropy na světových trzích," uvedl hlavní ekonom Czech Fund Lukáš Kovanda.
Benzin podle něj v příštím týdnu zlevní o dalších 25 haléřů na litr, nafta pak pod dvacetník. "V nejbližším týdnu předpokládáme další snížení cen benzinu i nafty o 15 až 20 haléřů. Benzin by měl zlevnit více," potvrdil analytik Finlordu Boris Tomčiak.
Kovanda připomněl, že cena ropy Brent se za uplynulé zhruba dva měsíce propadla o bezmála 30 procent. "Přitom benzin Natural 95 zlevnil u českých čerpacích stanic proti svému říjnovému mnohaletému maximu pouze o 3,4 procenta a cena nafty se proti svému listopadovému mnohaletému maximu zatím snížila jen o 1,7 procenta," dodal.
Nafta je dražší než benzin od počátku listopadu, předtím tomu tak bylo naposledy v březnu 2015. Aktuálně jsou ceny nafty vyšší než ceny benzinu ve všech regionech s výjimkou Olomouckého kraje, kde jsou na stejné úrovni.
Nejdražší paliva z celého Česka jsou i přes zlevnění nadále v Praze, kde za natural lidé zaplatí v průměru 33,54 koruny za litr a za naftu 33,85 koruny za litr. Naopak nejlevněji vyjdou pohonné hmoty v Královéhradeckém kraji. Tamní čerpací stanice prodávají benzin v průměru za 32,15 Kč za litr a diesel za 32,70 Kč za litr.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?