Americký prezident Donald Trump opět zaútočil na automobilky, které dováží své modely na americký trh. Během návštěvy francouzského prezidenta Emmanuela Macrona měl dokonce prohlásit, že bude ve své obchodní politice pokračovat tak dlouho, dokud ze slavné 5. Avenue v New Yorku nezmizí poslední Mercedes.
Trump v posledních měsících útočí na jednoho dovozce automobilů za druhým. V minulém týdnu dokonce zadal svým úředníkům provést výzkum, zda a jak moc může dovoz automobilů poškozovat americký automobilový průmysl, případně zda nemůže dovoz automobilů ze zahraničí ohrožovat bezpečnost státu.
Web CarScoops pak odkazuje na německý magazín Wirtschaftswoche, podle kterého by na evropské automobily dovážené do zámoří mohla dopadnout dovozová daň ve výši až 25 procent.
Podobná daň by pak mohla být pro německé automobilky, které ovládají 90 procent amerického trhu s prémiovými automobily, podstatný problém. Ve výsledku by se pak export automobilů na americký trh nemusel finančně vůbec vyplatit.
Německo navíc v současnosti platí k největším exportérům na americký trh. V závodech vyrábějících automobily německých značek na americkém území se ročně vyrobí cca 804 000 automobilů a podle záznamů AutoNews se cca 657 000 automobilů ročně do USA z Německa importuje.
Trumpova averze k americkým prémiovým automobilkám však není ničím novým. Již v lednu minulého roku měl v jednom z rozhovorů pohoršeně upozornit na fakt, kolik automobilů značky Mercedes-Benz parkuje na světoznámé Fifth Avenue v New Yorku.
„Když jdete po 5. Avenue, každý má před domem zaparkovaný Mercedes-Benz. Kolik Chevroletů ale vidíte v Německu? Příliš mnoho ne, možná žádný, nevidíte tam nic, funguje to je jednosměrně."
Pokud však bude Trump pokračovat ve své agreisvní politice, mohla by situace vygradovat až v obchodní válku, která by mohla poškodit obě strany, jak varuje Německo.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?