Americký prezident Donald Trump opět zaútočil na automobilky, které dováží své modely na americký trh. Během návštěvy francouzského prezidenta Emmanuela Macrona měl dokonce prohlásit, že bude ve své obchodní politice pokračovat tak dlouho, dokud ze slavné 5. Avenue v New Yorku nezmizí poslední Mercedes.
Trump v posledních měsících útočí na jednoho dovozce automobilů za druhým. V minulém týdnu dokonce zadal svým úředníkům provést výzkum, zda a jak moc může dovoz automobilů poškozovat americký automobilový průmysl, případně zda nemůže dovoz automobilů ze zahraničí ohrožovat bezpečnost státu.
Web CarScoops pak odkazuje na německý magazín Wirtschaftswoche, podle kterého by na evropské automobily dovážené do zámoří mohla dopadnout dovozová daň ve výši až 25 procent.
Podobná daň by pak mohla být pro německé automobilky, které ovládají 90 procent amerického trhu s prémiovými automobily, podstatný problém. Ve výsledku by se pak export automobilů na americký trh nemusel finančně vůbec vyplatit.
Německo navíc v současnosti platí k největším exportérům na americký trh. V závodech vyrábějících automobily německých značek na americkém území se ročně vyrobí cca 804 000 automobilů a podle záznamů AutoNews se cca 657 000 automobilů ročně do USA z Německa importuje.
Trumpova averze k americkým prémiovým automobilkám však není ničím novým. Již v lednu minulého roku měl v jednom z rozhovorů pohoršeně upozornit na fakt, kolik automobilů značky Mercedes-Benz parkuje na světoznámé Fifth Avenue v New Yorku.
„Když jdete po 5. Avenue, každý má před domem zaparkovaný Mercedes-Benz. Kolik Chevroletů ale vidíte v Německu? Příliš mnoho ne, možná žádný, nevidíte tam nic, funguje to je jednosměrně."
Pokud však bude Trump pokračovat ve své agreisvní politice, mohla by situace vygradovat až v obchodní válku, která by mohla poškodit obě strany, jak varuje Německo.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.