Americký prezident Donald Trump opět zaútočil na automobilky, které dováží své modely na americký trh. Během návštěvy francouzského prezidenta Emmanuela Macrona měl dokonce prohlásit, že bude ve své obchodní politice pokračovat tak dlouho, dokud ze slavné 5. Avenue v New Yorku nezmizí poslední Mercedes.
Trump v posledních měsících útočí na jednoho dovozce automobilů za druhým. V minulém týdnu dokonce zadal svým úředníkům provést výzkum, zda a jak moc může dovoz automobilů poškozovat americký automobilový průmysl, případně zda nemůže dovoz automobilů ze zahraničí ohrožovat bezpečnost státu.
Web CarScoops pak odkazuje na německý magazín Wirtschaftswoche, podle kterého by na evropské automobily dovážené do zámoří mohla dopadnout dovozová daň ve výši až 25 procent.
Podobná daň by pak mohla být pro německé automobilky, které ovládají 90 procent amerického trhu s prémiovými automobily, podstatný problém. Ve výsledku by se pak export automobilů na americký trh nemusel finančně vůbec vyplatit.
Německo navíc v současnosti platí k největším exportérům na americký trh. V závodech vyrábějících automobily německých značek na americkém území se ročně vyrobí cca 804 000 automobilů a podle záznamů AutoNews se cca 657 000 automobilů ročně do USA z Německa importuje.
Trumpova averze k americkým prémiovým automobilkám však není ničím novým. Již v lednu minulého roku měl v jednom z rozhovorů pohoršeně upozornit na fakt, kolik automobilů značky Mercedes-Benz parkuje na světoznámé Fifth Avenue v New Yorku.
„Když jdete po 5. Avenue, každý má před domem zaparkovaný Mercedes-Benz. Kolik Chevroletů ale vidíte v Německu? Příliš mnoho ne, možná žádný, nevidíte tam nic, funguje to je jednosměrně."
Pokud však bude Trump pokračovat ve své agreisvní politice, mohla by situace vygradovat až v obchodní válku, která by mohla poškodit obě strany, jak varuje Německo.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.