Zhruba před týdnem proběhla významná výroční schůze koncernu Volkswagen, na které se opět probírali plány do budoucna. Automobilka totiž plánuje masivní a hlavně rychlý přechod na elektromobilitu, což vyžaduje ohromné investice. Ty jsou v případě Volkswagenu dokonce tak velké, že téměř dosahují celé hodnoty Tesly. Nikoliv jednoho modelu, ale celé automobilky.
Koncern Volkswagen si totiž rozhodně neklade malé cíle. Rozvoj elektromobility, do kterého momentálně pumpuje obrovské peníze, je totiž reakcí hned na několik ožehavých témat: ekologii, současné trendy společnosti a samozřejmě na kauzu Dieselgate.
Automobilka tak poněkud poupravila svoje cíle, přičemž do roku 2025 by mělo být představeno rovnou 80 plug-in hybridních modelů a celkové prodeje elektromobilů (včetně hybridů) by měly dosahovat cca 3 milionů kusů ročně. Jen pro letošní rok pak koncern navýšil počet plánovaných premiér hybridních modelů z osmi na osmnáct.
Takové plány však vyžadují kromě nové infrastruktury i obrovské investice do baterií, které stále nepatří k nejlevnějšímu zboží a kterých začíná být v posledních letech na trhu nedostatek. I tak si chce koncern do roku 2025 zajistit roční přísun akumulátorů s kapacitou 150 GWh v hodnotě cca 50 miliard euro.
Už v současnosti však mají kontrakty pro dodavatele akumulátorů hodnotu cca 40 miliard euro. Ještě před měsícem přitom koncern uváděl, že objednávky budou mít hodnotu cca 20 miliard euro, jak uvádí web InsideEVs.
Magazín Fortune, který celé tohle elektrické šílenství bedlivě sleduje, pak uvádí, že automobilka Volkswagen objednala baterie zhruba ve stejné hodnotě, jakou má nyní na trhu Tesla. Jinými slovy, Volkswagen si kupuje akumulátory za cenu, která odpovídá celému jmění kalifornské automobilky zaměřené pouze na elektromobily.
A k čemu je vlastně takové srovnání dobré? Ukazuje totiž, že největší hráči na trhu s automobily při investicích do elektromobility rozhodně nešetří, což by mohlo značně zkomplikovat vyhlídky na budoucnost celé Tesly. Dokud totiž velké společnosti elektromobilitu přehlížely, mohla si relativně malá Tesla dělat co chtěla. Tyhle zlaté časy už ale evidentně končí.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.