Zhruba před týdnem proběhla významná výroční schůze koncernu Volkswagen, na které se opět probírali plány do budoucna. Automobilka totiž plánuje masivní a hlavně rychlý přechod na elektromobilitu, což vyžaduje ohromné investice. Ty jsou v případě Volkswagenu dokonce tak velké, že téměř dosahují celé hodnoty Tesly. Nikoliv jednoho modelu, ale celé automobilky.
Koncern Volkswagen si totiž rozhodně neklade malé cíle. Rozvoj elektromobility, do kterého momentálně pumpuje obrovské peníze, je totiž reakcí hned na několik ožehavých témat: ekologii, současné trendy společnosti a samozřejmě na kauzu Dieselgate.
Automobilka tak poněkud poupravila svoje cíle, přičemž do roku 2025 by mělo být představeno rovnou 80 plug-in hybridních modelů a celkové prodeje elektromobilů (včetně hybridů) by měly dosahovat cca 3 milionů kusů ročně. Jen pro letošní rok pak koncern navýšil počet plánovaných premiér hybridních modelů z osmi na osmnáct.
Takové plány však vyžadují kromě nové infrastruktury i obrovské investice do baterií, které stále nepatří k nejlevnějšímu zboží a kterých začíná být v posledních letech na trhu nedostatek. I tak si chce koncern do roku 2025 zajistit roční přísun akumulátorů s kapacitou 150 GWh v hodnotě cca 50 miliard euro.
Už v současnosti však mají kontrakty pro dodavatele akumulátorů hodnotu cca 40 miliard euro. Ještě před měsícem přitom koncern uváděl, že objednávky budou mít hodnotu cca 20 miliard euro, jak uvádí web InsideEVs.
Magazín Fortune, který celé tohle elektrické šílenství bedlivě sleduje, pak uvádí, že automobilka Volkswagen objednala baterie zhruba ve stejné hodnotě, jakou má nyní na trhu Tesla. Jinými slovy, Volkswagen si kupuje akumulátory za cenu, která odpovídá celému jmění kalifornské automobilky zaměřené pouze na elektromobily.
A k čemu je vlastně takové srovnání dobré? Ukazuje totiž, že největší hráči na trhu s automobily při investicích do elektromobility rozhodně nešetří, což by mohlo značně zkomplikovat vyhlídky na budoucnost celé Tesly. Dokud totiž velké společnosti elektromobilitu přehlížely, mohla si relativně malá Tesla dělat co chtěla. Tyhle zlaté časy už ale evidentně končí.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.