Několik měsíců poté, co společnost Shell oznámila zavádění elektrických nabíjecích stanic na svých čerpacích stanicích, se s podobným prohlášením přidává i energetický gigant BP. Ten by se měl podle svých vyjádření již nyní připravovat na rozmisťování menší nabíjecí stanic na některé ze svých čerpacích stanicích.
Krátce po investici 3.5 milionu liber do americké společnosti "Freewire Technologies" společnost BP oznámila, že je připravena umístit na některé ze svých nejvytíženějších čerpacích stanic přenosné dobíjecí stanice pro elektromobily a plug-in hybridy. Tyto nabíječky s kapacitou 50 kW a výše by měly být schopny například dobít oblíbený Nissan Leaf na 80 % za méně než 1.5 hodiny.
BP tak s největší pravděpodobností reaguje na kroky společnosti Shell, která již před nedávnem oznámila plán na výstavbu dobíjecích stanic na deseti vybraných čerpacích stanicích. BP prozatím neinformovala o počtu nebo typu nabíječek, nicméně rozmístění by se mělo uskutečnit již během dvou měsíců.
Prozatím jsme se bavili pouze o britském trhu, nicméně BP mimo jiné oznámilo, že do konce roku chce vybrat klíčové lokace i na území Evropské Unie. Mezi řádky se tak dá vyčíst, že BP si sice uvědomuje nutnost postupného rozšíření portfolia i na elektrickou energii, nicméně stále se nechce unáhlit. Zvláště ne do doby, než se automobilový průmysl rozhodne pro jeden hlavní typ technologie dobíjení elektromobilů / plug-in hybridů.
Trh s nimi se přitom začíná postupně rozrůstat a jen za minulý rok bylo na území Velké Británie registrováno cca 50 000 automobilů s plug-in hybridní technologií. Během tohoto roku se pak očekává růst až na více než 70 000 kusů.
Zájemci o elektromobilitu ve Velké Británii se navíc mohou spolehnout i na vládu, která prostřednictvím národní rozvodní sítě jedná se společnostmi jako BP, Shell, Ford BMW nebo Tesla na vybudování rychlých dobíjecích stanic na dálničních odpočívadlech. Už nyní je tak vybráno cca 50 lokací, které by majitelům elektromobilů měly výrazně ulehčit cestování na delší vzdálenosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.