Historie soupeření automobilek BMW a Mercedes-Benz o krále segmentu německých luxusních vozů má dlouhou historii, během které se už na výsluní nesčetněkrát obě automobilky vystřídaly. Nyní je však králem Mercedes-Benz a lidí z Mnichova stále nemohou přijít na recept, jak ho titulu zbavit
Mnichovské automobilce se přitom v minulém roce skvěle dařilo. Její prodeje povyskočily o 4,2 procenta, což ve výsledku znamená 2.09 milionu prodaných osobních automobilů a SUV, jak uvedla automobilka tento pátek. Ani Mercedes-Benz však nezaspal na vavřínech a jeho prodeje poskočily o 9,9 %, což znamenalo 2.29 milionu prodaných automobilů a titul krále mezi německými luxusními automobilkami již podruhé za sebou.
Na třetím místě pak skončila Audi, která si polepšila o 0,6 procenta, což znamenalo 1.88 milionu prodaných vozů. Obrovský podíl na tomto růstu má však překvapivě Čína, kde se automobilce podařilo během prosince dosáhnout 34 % růstu. Čína je tak v současnosti pro Audi nejvýznamnějším trhem.
Vrátíme-li se ale k závodu o "krále" mezi německými luxusními automobilkami, pak se sluší připomenout, že BMW si tento post drželo celé desetiletí, než o něj v roce 2016 přišlo a titul převzal Mercedes. V současném roce pak automobilka děkuje za nárůst prodejnosti zejména svým SUV (9,6 %) a BMW řady 1 (15 %).
Jen v prosinci přitom BMW zaznamenalo registraci 195 916 nových vozidel, čímž předběhlo jak Mercedes(193 534), tak Audi (180 250). Pieter Nota, nový ředitel prodejů, navíc dodává, že i v roce 2018 se bude automobilka zaměřovat jak na růst prodejů, tak i na vyšší ziskovost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.