Historie soupeření automobilek BMW a Mercedes-Benz o krále segmentu německých luxusních vozů má dlouhou historii, během které se už na výsluní nesčetněkrát obě automobilky vystřídaly. Nyní je však králem Mercedes-Benz a lidí z Mnichova stále nemohou přijít na recept, jak ho titulu zbavit
Mnichovské automobilce se přitom v minulém roce skvěle dařilo. Její prodeje povyskočily o 4,2 procenta, což ve výsledku znamená 2.09 milionu prodaných osobních automobilů a SUV, jak uvedla automobilka tento pátek. Ani Mercedes-Benz však nezaspal na vavřínech a jeho prodeje poskočily o 9,9 %, což znamenalo 2.29 milionu prodaných automobilů a titul krále mezi německými luxusními automobilkami již podruhé za sebou.
Na třetím místě pak skončila Audi, která si polepšila o 0,6 procenta, což znamenalo 1.88 milionu prodaných vozů. Obrovský podíl na tomto růstu má však překvapivě Čína, kde se automobilce podařilo během prosince dosáhnout 34 % růstu. Čína je tak v současnosti pro Audi nejvýznamnějším trhem.
Vrátíme-li se ale k závodu o "krále" mezi německými luxusními automobilkami, pak se sluší připomenout, že BMW si tento post drželo celé desetiletí, než o něj v roce 2016 přišlo a titul převzal Mercedes. V současném roce pak automobilka děkuje za nárůst prodejnosti zejména svým SUV (9,6 %) a BMW řady 1 (15 %).
Jen v prosinci přitom BMW zaznamenalo registraci 195 916 nových vozidel, čímž předběhlo jak Mercedes(193 534), tak Audi (180 250). Pieter Nota, nový ředitel prodejů, navíc dodává, že i v roce 2018 se bude automobilka zaměřovat jak na růst prodejů, tak i na vyšší ziskovost.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?