Konec roku se pomalu blíží, proto jsme začali pátrat po informacích, jak se letos vyvíjely trendy a které automobily patřily mezi zákazníky k nejoblíbenějším. Průzkum se prozatím vztahuje na 10 měsíců tohoto roku a kompletní data budeme znát až na jaře roku příštího, ovšem už teď můžeme prozradit, že na první pozici stále zůstává Toyota Corolla, ovšem její obliba pomalu klesá a do popředí se začínají dostávat modely z trochu jiného segmentu.
Není žádným tajemstvím, že automobilový průmysl zažívá v posledních letech zlaté období. Celosvětový trh s automobily neustále roste téměř 4% rychlostí a největší zásluhu na tom mají vozy segmentu SUV. Největším trhem se pak stala Čína, která si přivlastňuje téměř 30 % celosvětových prodejů, což má na výsledné pořadí automobilů také svůj podíl.
Jak už jsme naznačovali, nejlépe si vede segment vozidel SUV, který povyrostl o téměř 12 %, což je pořádný skok. To si ale vybralo svou daň u konkurence z ostatních segmentů, což je dobře patrné jak na samotném tabulce, tak ve srovnání s rokem minulým.
I přes oblibu SUV však na prvním místě zůstává Toyota Corolla, které se prozatím prodalo přes 1.014.920 kusů. Meziročně se však jedná o pokles o 5.8 %. Na druhém místě jsou poněkud překvapivě pickupy Ford F-Series, jejichž prodeje povyskočily o 10.2 % na 886.584 prodaných kusů. Pro Ford to znamená, že jeho pick-upy jsou žhavým kandidátem na pozici historicky čtvrtého automobilu, kterého se ročně prodalo přes milion kusů. To se dosud povedlo jen Corolle, Fucusu a Golfu.
A právě VW Golf bychom našli na třetí pozici, kam se ztrátou 4.1 % oproti minulému roku a 795.680 podanými kusy spadl. Na čtvrtém místě nalezneme Hondu Civic, které se díky vstupu na nové trhy prozatím prodalo 687.963 kusů, což znamená úctyhodný meziroční nárůst o 24.3 %. Top 5 potom uzavírá oblíbené SUV Toyota RAV4, které si s 676.058 prodanými vozy polepšilo o 13.7 %.
Za pozornost však rozhodně stojí největší skokan první desítky, kterým se stal Volkswagen Tiguan. Tohle kompaktní SUV si totiž dokázalo meziročně polepšit o těžko uvěřitelných 41.1 %, což je úctyhodný výsledek. S 579.632 prodanými vozy tak Tiguanu patří 7. místo.
Top 10 nejprodávanějších modelů roku 2017 (data nasbíraná do října 2017) Pořadí Model Prodeje 2017 Růst / pokles 1. Toyota Corolla 1.014.920 - 5,8 % 2. Ford F-Series 886.584 + 10,2 % 3. Volkswagen Golf 795.680 -4,1 % 4. Honda Civic 687.963 + 24,3 % 5. Toyota RAV4 676.058 + 13,7 % 6. Honda CR-V 609.149 - 2,2 % 7. Volkswagen Tiguan 579.632 + 41,1 % 8. Ford Focus 556.623 - 9,2 % 9. Volkswagen Polo 551.698 - 6,5 % 10. Toyota Camry 538.974 - 1,8 %Focus2move.com / Global Auto Database
Tabulka vycházející z dat GDA (Global Automobile Database), za jejímž sestavením stojí web Focus2move, dobře patrné, SUV jsou na vzestupu a ostatní modely pozvolna padají. Největší propad v top 10 předvedl Ford Focus, který se oproti minulému roku propadl o 2 místa a 9.2 %.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?