Konec roku se pomalu blíží, proto jsme začali pátrat po informacích, jak se letos vyvíjely trendy a které automobily patřily mezi zákazníky k nejoblíbenějším. Průzkum se prozatím vztahuje na 10 měsíců tohoto roku a kompletní data budeme znát až na jaře roku příštího, ovšem už teď můžeme prozradit, že na první pozici stále zůstává Toyota Corolla, ovšem její obliba pomalu klesá a do popředí se začínají dostávat modely z trochu jiného segmentu.
Není žádným tajemstvím, že automobilový průmysl zažívá v posledních letech zlaté období. Celosvětový trh s automobily neustále roste téměř 4% rychlostí a největší zásluhu na tom mají vozy segmentu SUV. Největším trhem se pak stala Čína, která si přivlastňuje téměř 30 % celosvětových prodejů, což má na výsledné pořadí automobilů také svůj podíl.
Jak už jsme naznačovali, nejlépe si vede segment vozidel SUV, který povyrostl o téměř 12 %, což je pořádný skok. To si ale vybralo svou daň u konkurence z ostatních segmentů, což je dobře patrné jak na samotném tabulce, tak ve srovnání s rokem minulým.
I přes oblibu SUV však na prvním místě zůstává Toyota Corolla, které se prozatím prodalo přes 1.014.920 kusů. Meziročně se však jedná o pokles o 5.8 %. Na druhém místě jsou poněkud překvapivě pickupy Ford F-Series, jejichž prodeje povyskočily o 10.2 % na 886.584 prodaných kusů. Pro Ford to znamená, že jeho pick-upy jsou žhavým kandidátem na pozici historicky čtvrtého automobilu, kterého se ročně prodalo přes milion kusů. To se dosud povedlo jen Corolle, Fucusu a Golfu.
A právě VW Golf bychom našli na třetí pozici, kam se ztrátou 4.1 % oproti minulému roku a 795.680 podanými kusy spadl. Na čtvrtém místě nalezneme Hondu Civic, které se díky vstupu na nové trhy prozatím prodalo 687.963 kusů, což znamená úctyhodný meziroční nárůst o 24.3 %. Top 5 potom uzavírá oblíbené SUV Toyota RAV4, které si s 676.058 prodanými vozy polepšilo o 13.7 %.
Za pozornost však rozhodně stojí největší skokan první desítky, kterým se stal Volkswagen Tiguan. Tohle kompaktní SUV si totiž dokázalo meziročně polepšit o těžko uvěřitelných 41.1 %, což je úctyhodný výsledek. S 579.632 prodanými vozy tak Tiguanu patří 7. místo.
Top 10 nejprodávanějších modelů roku 2017 (data nasbíraná do října 2017) Pořadí Model Prodeje 2017 Růst / pokles 1. Toyota Corolla 1.014.920 - 5,8 % 2. Ford F-Series 886.584 + 10,2 % 3. Volkswagen Golf 795.680 -4,1 % 4. Honda Civic 687.963 + 24,3 % 5. Toyota RAV4 676.058 + 13,7 % 6. Honda CR-V 609.149 - 2,2 % 7. Volkswagen Tiguan 579.632 + 41,1 % 8. Ford Focus 556.623 - 9,2 % 9. Volkswagen Polo 551.698 - 6,5 % 10. Toyota Camry 538.974 - 1,8 %Focus2move.com / Global Auto Database
Tabulka vycházející z dat GDA (Global Automobile Database), za jejímž sestavením stojí web Focus2move, dobře patrné, SUV jsou na vzestupu a ostatní modely pozvolna padají. Největší propad v top 10 předvedl Ford Focus, který se oproti minulému roku propadl o 2 místa a 9.2 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.