Konec roku se pomalu blíží, proto jsme začali pátrat po informacích, jak se letos vyvíjely trendy a které automobily patřily mezi zákazníky k nejoblíbenějším. Průzkum se prozatím vztahuje na 10 měsíců tohoto roku a kompletní data budeme znát až na jaře roku příštího, ovšem už teď můžeme prozradit, že na první pozici stále zůstává Toyota Corolla, ovšem její obliba pomalu klesá a do popředí se začínají dostávat modely z trochu jiného segmentu.
Není žádným tajemstvím, že automobilový průmysl zažívá v posledních letech zlaté období. Celosvětový trh s automobily neustále roste téměř 4% rychlostí a největší zásluhu na tom mají vozy segmentu SUV. Největším trhem se pak stala Čína, která si přivlastňuje téměř 30 % celosvětových prodejů, což má na výsledné pořadí automobilů také svůj podíl.
Jak už jsme naznačovali, nejlépe si vede segment vozidel SUV, který povyrostl o téměř 12 %, což je pořádný skok. To si ale vybralo svou daň u konkurence z ostatních segmentů, což je dobře patrné jak na samotném tabulce, tak ve srovnání s rokem minulým.
I přes oblibu SUV však na prvním místě zůstává Toyota Corolla, které se prozatím prodalo přes 1.014.920 kusů. Meziročně se však jedná o pokles o 5.8 %. Na druhém místě jsou poněkud překvapivě pickupy Ford F-Series, jejichž prodeje povyskočily o 10.2 % na 886.584 prodaných kusů. Pro Ford to znamená, že jeho pick-upy jsou žhavým kandidátem na pozici historicky čtvrtého automobilu, kterého se ročně prodalo přes milion kusů. To se dosud povedlo jen Corolle, Fucusu a Golfu.
A právě VW Golf bychom našli na třetí pozici, kam se ztrátou 4.1 % oproti minulému roku a 795.680 podanými kusy spadl. Na čtvrtém místě nalezneme Hondu Civic, které se díky vstupu na nové trhy prozatím prodalo 687.963 kusů, což znamená úctyhodný meziroční nárůst o 24.3 %. Top 5 potom uzavírá oblíbené SUV Toyota RAV4, které si s 676.058 prodanými vozy polepšilo o 13.7 %.
Za pozornost však rozhodně stojí největší skokan první desítky, kterým se stal Volkswagen Tiguan. Tohle kompaktní SUV si totiž dokázalo meziročně polepšit o těžko uvěřitelných 41.1 %, což je úctyhodný výsledek. S 579.632 prodanými vozy tak Tiguanu patří 7. místo.
Top 10 nejprodávanějších modelů roku 2017 (data nasbíraná do října 2017) Pořadí Model Prodeje 2017 Růst / pokles 1. Toyota Corolla 1.014.920 - 5,8 % 2. Ford F-Series 886.584 + 10,2 % 3. Volkswagen Golf 795.680 -4,1 % 4. Honda Civic 687.963 + 24,3 % 5. Toyota RAV4 676.058 + 13,7 % 6. Honda CR-V 609.149 - 2,2 % 7. Volkswagen Tiguan 579.632 + 41,1 % 8. Ford Focus 556.623 - 9,2 % 9. Volkswagen Polo 551.698 - 6,5 % 10. Toyota Camry 538.974 - 1,8 %Focus2move.com / Global Auto Database
Tabulka vycházející z dat GDA (Global Automobile Database), za jejímž sestavením stojí web Focus2move, dobře patrné, SUV jsou na vzestupu a ostatní modely pozvolna padají. Největší propad v top 10 předvedl Ford Focus, který se oproti minulému roku propadl o 2 místa a 9.2 %.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.