Není žádným tajemstvím, že elektromobily a hybridy se úspěšně uchytili zatím pouze tam, kde jsou na jejich nákup udělována jistá zvýhodnění. V posledních měsících však vládám některých zemí postupně dochází vůle sponzorovat přechod obyvatel na elektromobily a podporu omezují. A přesně k tomu samému se schyluje i v USA
V současné době mohou američtí zákazníci při nákupu zaždát o daňové zvýhodnění při nákupu elektormobilu v rozsahu 2,500 až 7,500 dolarů (55-165 tis. korun), v závislosti na velikosti daného vozu. Jeden z nejoblíbenějších vozů, Chevrolet Bolt, se tak rázem z 37,495 dolarů (826 000 korun) posune na mnohem akceptovatelnějších 29,995 dolarů (661 000 korun).
Vláda zavedla tato zvýhodnění s úmyslem podpořit rozvoj elektromobility a celý princip zvýhodnění měl každé automobilce pomoci prodat alespoň 200.000 elektromobilů. Tomu se však s výjimkou Tesly žádná automobilka ani nepřiblížila a jak se zdá, tak ani nepřiblíží.
Podle agentury Bloomberg a Automotive News se totiž zdá, že některým představitelům americké vlády už se zvýhodňování elektromobilů příliš nelíbí a budou se snažit omezit daňové zvýhodnění po konci daňového období za rok 2017.
Co to znamená pro výrobce a prodejce? Pravděpodobně malou elektrickou pohromu. Podle mluvčího Aliance automobilových výrobců zrušení daňového zvýhodnění na nákup elektromobilů výrazně sníží šance konkurovat běžným automobilům a jejich prodeje by mohly dramaticky spadnout.
Většina automobilek se pak k tématu odmítla vyjádřit, ovšem z General Motors už zaznívají hlasy, které vyzývají k tvrdému boji za zachování zvýhodnění, neboť se jedná o důležitý benefit, který motivuje lidi k přechodu k elektromobilitě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?