Není žádným tajemstvím, že elektromobily a hybridy se úspěšně uchytili zatím pouze tam, kde jsou na jejich nákup udělována jistá zvýhodnění. V posledních měsících však vládám některých zemí postupně dochází vůle sponzorovat přechod obyvatel na elektromobily a podporu omezují. A přesně k tomu samému se schyluje i v USA
V současné době mohou američtí zákazníci při nákupu zaždát o daňové zvýhodnění při nákupu elektormobilu v rozsahu 2,500 až 7,500 dolarů (55-165 tis. korun), v závislosti na velikosti daného vozu. Jeden z nejoblíbenějších vozů, Chevrolet Bolt, se tak rázem z 37,495 dolarů (826 000 korun) posune na mnohem akceptovatelnějších 29,995 dolarů (661 000 korun).
Vláda zavedla tato zvýhodnění s úmyslem podpořit rozvoj elektromobility a celý princip zvýhodnění měl každé automobilce pomoci prodat alespoň 200.000 elektromobilů. Tomu se však s výjimkou Tesly žádná automobilka ani nepřiblížila a jak se zdá, tak ani nepřiblíží.
Podle agentury Bloomberg a Automotive News se totiž zdá, že některým představitelům americké vlády už se zvýhodňování elektromobilů příliš nelíbí a budou se snažit omezit daňové zvýhodnění po konci daňového období za rok 2017.
Co to znamená pro výrobce a prodejce? Pravděpodobně malou elektrickou pohromu. Podle mluvčího Aliance automobilových výrobců zrušení daňového zvýhodnění na nákup elektromobilů výrazně sníží šance konkurovat běžným automobilům a jejich prodeje by mohly dramaticky spadnout.
Většina automobilek se pak k tématu odmítla vyjádřit, ovšem z General Motors už zaznívají hlasy, které vyzývají k tvrdému boji za zachování zvýhodnění, neboť se jedná o důležitý benefit, který motivuje lidi k přechodu k elektromobilitě.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?