Není žádným tajemstvím, že elektromobily a hybridy se úspěšně uchytili zatím pouze tam, kde jsou na jejich nákup udělována jistá zvýhodnění. V posledních měsících však vládám některých zemí postupně dochází vůle sponzorovat přechod obyvatel na elektromobily a podporu omezují. A přesně k tomu samému se schyluje i v USA
V současné době mohou američtí zákazníci při nákupu zaždát o daňové zvýhodnění při nákupu elektormobilu v rozsahu 2,500 až 7,500 dolarů (55-165 tis. korun), v závislosti na velikosti daného vozu. Jeden z nejoblíbenějších vozů, Chevrolet Bolt, se tak rázem z 37,495 dolarů (826 000 korun) posune na mnohem akceptovatelnějších 29,995 dolarů (661 000 korun).
Vláda zavedla tato zvýhodnění s úmyslem podpořit rozvoj elektromobility a celý princip zvýhodnění měl každé automobilce pomoci prodat alespoň 200.000 elektromobilů. Tomu se však s výjimkou Tesly žádná automobilka ani nepřiblížila a jak se zdá, tak ani nepřiblíží.
Podle agentury Bloomberg a Automotive News se totiž zdá, že některým představitelům americké vlády už se zvýhodňování elektromobilů příliš nelíbí a budou se snažit omezit daňové zvýhodnění po konci daňového období za rok 2017.
Co to znamená pro výrobce a prodejce? Pravděpodobně malou elektrickou pohromu. Podle mluvčího Aliance automobilových výrobců zrušení daňového zvýhodnění na nákup elektromobilů výrazně sníží šance konkurovat běžným automobilům a jejich prodeje by mohly dramaticky spadnout.
Většina automobilek se pak k tématu odmítla vyjádřit, ovšem z General Motors už zaznívají hlasy, které vyzývají k tvrdému boji za zachování zvýhodnění, neboť se jedná o důležitý benefit, který motivuje lidi k přechodu k elektromobilitě.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?