Automobilka Ford zaznamenala během třetího čtvrtletí tohoto roku obrovskou ztrátu na evropských trzích. Viníkem ztráty 65 milionů liber, tedy více než 1,8 miliardy korun, přitom má být vystoupení Británie z Evropské Unie, tzv. Brexit.
Americký automobilový gigant Ford si během třetího čtvrtletí tohoto roku nevedl vůbec špatně, ovšem jeho ekonomické výsledky celkem razantně poznamenala ztráta 65 milionů liber na evropském trhu. Podle šéfa ekonomického oddělení automobilky je pak téměř jisté, že za tuto ztrátu může vystoupení Velké Británie z EU.
V ostatních částech světa si ale Ford nevedl vůbec špatně. Celkový zisk společnosti se odhaduje na 1,2 miliardy liber, tedy v přepočtu cca 34 miliard korun. Velké úspěchy slavila automobilka zejména na severoamerickém trhu, kde se skvěle daří vozům typu Pick-up a SUV. Špatně si ale nevede ani trh jihoamerický, asijský ani středovýchodní.
Evropa tak byla jediným trhem, kde Ford utrpěl ztráty. Web AutoExpress citoval ředitele ekonomického oddělení Boba Shankse, podle jehož slov byl evropský trh jediným překvapením. Zároveň si je však téměř jist tím, že za ztrátami stojí tzv. Brexit efekt.
Jak ovšem dodává AutoExpress, ztráty by mohly být zapříčiněny i tím, že Ford masivně investoval do kampaně spojené s uvedením nové Fiesty na evropské trhy.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?