Automobilka Ford zaznamenala během třetího čtvrtletí tohoto roku obrovskou ztrátu na evropských trzích. Viníkem ztráty 65 milionů liber, tedy více než 1,8 miliardy korun, přitom má být vystoupení Británie z Evropské Unie, tzv. Brexit.
Americký automobilový gigant Ford si během třetího čtvrtletí tohoto roku nevedl vůbec špatně, ovšem jeho ekonomické výsledky celkem razantně poznamenala ztráta 65 milionů liber na evropském trhu. Podle šéfa ekonomického oddělení automobilky je pak téměř jisté, že za tuto ztrátu může vystoupení Velké Británie z EU.
V ostatních částech světa si ale Ford nevedl vůbec špatně. Celkový zisk společnosti se odhaduje na 1,2 miliardy liber, tedy v přepočtu cca 34 miliard korun. Velké úspěchy slavila automobilka zejména na severoamerickém trhu, kde se skvěle daří vozům typu Pick-up a SUV. Špatně si ale nevede ani trh jihoamerický, asijský ani středovýchodní.
Evropa tak byla jediným trhem, kde Ford utrpěl ztráty. Web AutoExpress citoval ředitele ekonomického oddělení Boba Shankse, podle jehož slov byl evropský trh jediným překvapením. Zároveň si je však téměř jist tím, že za ztrátami stojí tzv. Brexit efekt.
Jak ovšem dodává AutoExpress, ztráty by mohly být zapříčiněny i tím, že Ford masivně investoval do kampaně spojené s uvedením nové Fiesty na evropské trhy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?