Automobilka Ford zaznamenala během třetího čtvrtletí tohoto roku obrovskou ztrátu na evropských trzích. Viníkem ztráty 65 milionů liber, tedy více než 1,8 miliardy korun, přitom má být vystoupení Británie z Evropské Unie, tzv. Brexit.
Americký automobilový gigant Ford si během třetího čtvrtletí tohoto roku nevedl vůbec špatně, ovšem jeho ekonomické výsledky celkem razantně poznamenala ztráta 65 milionů liber na evropském trhu. Podle šéfa ekonomického oddělení automobilky je pak téměř jisté, že za tuto ztrátu může vystoupení Velké Británie z EU.
V ostatních částech světa si ale Ford nevedl vůbec špatně. Celkový zisk společnosti se odhaduje na 1,2 miliardy liber, tedy v přepočtu cca 34 miliard korun. Velké úspěchy slavila automobilka zejména na severoamerickém trhu, kde se skvěle daří vozům typu Pick-up a SUV. Špatně si ale nevede ani trh jihoamerický, asijský ani středovýchodní.
Evropa tak byla jediným trhem, kde Ford utrpěl ztráty. Web AutoExpress citoval ředitele ekonomického oddělení Boba Shankse, podle jehož slov byl evropský trh jediným překvapením. Zároveň si je však téměř jist tím, že za ztrátami stojí tzv. Brexit efekt.
Jak ovšem dodává AutoExpress, ztráty by mohly být zapříčiněny i tím, že Ford masivně investoval do kampaně spojené s uvedením nové Fiesty na evropské trhy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.