Německý automobilový průmysl si doma i ve světě vydobyl skvělou pověst, ovšem v červenci tohoto roku se objevilo závažné obvinění, které by mohlo vyjít několik automobilek pěkně draho. Jak je to tedy s tou kartelovou dohodou?
Během července tohoto roku řada německých automobilek stále ještě rozdýchávala problémy spojené s kauzou Dieselgate a podvody u měření emisí, když přišla další rána - tentokrát z EU. Tou dobou totiž zahájil příslušný úřad evropské unie rozsáhlé vyšetřování údajné kartelové dohody mezi největšími německými automobilkami.
Podle dostupných informací se mělo jednat o tajnou dohodu mezi automobilkami Daimler, BMW, VW, Audi a Porsche, dle které měly tyto automobilky sjednotit vyjednávání s dodavateli některých technologií a komponentů potřebných k měření / redukci emisí a také společně tlačit na jednotné ceny. Vyšetřování už dokonce vedlo i k raziím v centrálách VW, Daimler a BMW.
O události se na rozdíl od kauzy Dieselgate poměrně mlčí, nicméně nyní se k tomuto tématu pro agenturu Reuters vyjádřil Matthias Muller, výkonný ředitel společnosti VW, který se tou dobou nacházel na konferenci ve Stuttgartu. Jeho strohé vyjádření se dá přeložit ve smyslu "Nevím o žádném pevném stanovování cen. Zákon o kartelové dohodě velice respektujeme".
Jeho odpověď tak jen navazuje na vyjádření, které k tématu nedávno poskytl Dieter Zetsche, výkonný ředitel Daimleru. Podle jeho slov spolupráce mezi německými automobilkami sloužila jen k dobru zákazníků a nijak jim neubližovala.
Nezbývá tak než počkat, s jakým odhalením přijde vyšetřovací komise EU po raziích ve vedení několika automobilek. Prozatím se však zdá, že vyšetřovatelé EU nemají vůbec nic, o co by mohli svá podezření opřít.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?