Německý automobilový průmysl si doma i ve světě vydobyl skvělou pověst, ovšem v červenci tohoto roku se objevilo závažné obvinění, které by mohlo vyjít několik automobilek pěkně draho. Jak je to tedy s tou kartelovou dohodou?
Během července tohoto roku řada německých automobilek stále ještě rozdýchávala problémy spojené s kauzou Dieselgate a podvody u měření emisí, když přišla další rána - tentokrát z EU. Tou dobou totiž zahájil příslušný úřad evropské unie rozsáhlé vyšetřování údajné kartelové dohody mezi největšími německými automobilkami.
Podle dostupných informací se mělo jednat o tajnou dohodu mezi automobilkami Daimler, BMW, VW, Audi a Porsche, dle které měly tyto automobilky sjednotit vyjednávání s dodavateli některých technologií a komponentů potřebných k měření / redukci emisí a také společně tlačit na jednotné ceny. Vyšetřování už dokonce vedlo i k raziím v centrálách VW, Daimler a BMW.
O události se na rozdíl od kauzy Dieselgate poměrně mlčí, nicméně nyní se k tomuto tématu pro agenturu Reuters vyjádřil Matthias Muller, výkonný ředitel společnosti VW, který se tou dobou nacházel na konferenci ve Stuttgartu. Jeho strohé vyjádření se dá přeložit ve smyslu "Nevím o žádném pevném stanovování cen. Zákon o kartelové dohodě velice respektujeme".
Jeho odpověď tak jen navazuje na vyjádření, které k tématu nedávno poskytl Dieter Zetsche, výkonný ředitel Daimleru. Podle jeho slov spolupráce mezi německými automobilkami sloužila jen k dobru zákazníků a nijak jim neubližovala.
Nezbývá tak než počkat, s jakým odhalením přijde vyšetřovací komise EU po raziích ve vedení několika automobilek. Prozatím se však zdá, že vyšetřovatelé EU nemají vůbec nic, o co by mohli svá podezření opřít.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?