Německý automobilový průmysl si doma i ve světě vydobyl skvělou pověst, ovšem v červenci tohoto roku se objevilo závažné obvinění, které by mohlo vyjít několik automobilek pěkně draho. Jak je to tedy s tou kartelovou dohodou?
Během července tohoto roku řada německých automobilek stále ještě rozdýchávala problémy spojené s kauzou Dieselgate a podvody u měření emisí, když přišla další rána - tentokrát z EU. Tou dobou totiž zahájil příslušný úřad evropské unie rozsáhlé vyšetřování údajné kartelové dohody mezi největšími německými automobilkami.
Podle dostupných informací se mělo jednat o tajnou dohodu mezi automobilkami Daimler, BMW, VW, Audi a Porsche, dle které měly tyto automobilky sjednotit vyjednávání s dodavateli některých technologií a komponentů potřebných k měření / redukci emisí a také společně tlačit na jednotné ceny. Vyšetřování už dokonce vedlo i k raziím v centrálách VW, Daimler a BMW.
O události se na rozdíl od kauzy Dieselgate poměrně mlčí, nicméně nyní se k tomuto tématu pro agenturu Reuters vyjádřil Matthias Muller, výkonný ředitel společnosti VW, který se tou dobou nacházel na konferenci ve Stuttgartu. Jeho strohé vyjádření se dá přeložit ve smyslu "Nevím o žádném pevném stanovování cen. Zákon o kartelové dohodě velice respektujeme".
Jeho odpověď tak jen navazuje na vyjádření, které k tématu nedávno poskytl Dieter Zetsche, výkonný ředitel Daimleru. Podle jeho slov spolupráce mezi německými automobilkami sloužila jen k dobru zákazníků a nijak jim neubližovala.
Nezbývá tak než počkat, s jakým odhalením přijde vyšetřovací komise EU po raziích ve vedení několika automobilek. Prozatím se však zdá, že vyšetřovatelé EU nemají vůbec nic, o co by mohli svá podezření opřít.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.