Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

-jka / AutoRoad.cz, 7. října 2017, 19:04 Google+

Americká automobilka Ford musí přepracovat své plány v Číně, neboť jak se zjistilo, její globální strategie „One Ford“ nefunguje tak, jak by měla, a po krátkém ekonomickém „boomu“ přináší společnosti už jen propad tržeb a špatné jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford, Autonomous Vehicle Development

Ford, Autonomous Vehicle Development | foto: Ford

Sdílejte článek

Jim Hackett, generální ředitel Fordu říká, že jestli by mohlo jeho automobilce na čínském trhu něco opravdu pomoci, pak je to soustředění se zejména na výrobu elektrovozů a elektrických dodávek, které Čína ve svých znečištěných a přetížených městských centrech silně podporuje.

Díky síle a velikosti čínského trhu, by navíc případný úspěch Fordu v Číně mohl přinést uznání i v celosvětovém měřítku, a to zejména za pokrok v elektrifikaci a autonomním řízení. Strategie „One Ford“, která pomohla automobilce od krachu za bývalého generálního ředitele Alana Mulallyho, neodpovídala všem trhům tak, jak by měla. Je zřejmé, že se musejí automobilky jednotlivým trhům přizpůsobovat tak, aby uspokojili specifickou poptávku zákazníků. Jednoduše řečeno, pokud automobilka vyrobí levný sedan například pro Indický trh, je zřejmé, že se stejným vozem nemůže uspět v řidičsky vyspělé Evropě, kde mají lidé zcela odlišné požadavky a nároky.

Změna zaměření by v Číně mohla být velmi lukrativní, neboť je zde velká koncentrace měst, které musejí postupně eliminovat (někdy až zcela zakazovat) dodávky, nákladní vozy i kamiony se spalovacími motory. Však se něco podobného začíná dít i u nás, v Evropě. Zde ale naštěstí zatím není situace natolik vážná.

V srpnu Ford uvedl, že zvažuje společný projekt s čínskou automobilkou Anhui Zotye, díky kterému by společně vyráběli elektrické vozy v Číně pod novou značkou společnosti Zotye. Ford ale zatím nemá žádné „levné“ cenově dostupné modely, kterými by čínský trh mohl ohromit tak, jako se to například podařilo jeho soupeři General Motors, který v roce 2010 prodal více než 2 miliony levných vozů Baojun.

Vytisknout

Diskuze: Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

Velký test zimních pneu pro rok 2017. Které značky si zaslouží plnou důvěru?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud