Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

-jka / AutoRoad.cz, 7. října 2017, 19:04 Google+

Americká automobilka Ford musí přepracovat své plány v Číně, neboť jak se zjistilo, její globální strategie „One Ford“ nefunguje tak, jak by měla, a po krátkém ekonomickém „boomu“ přináší společnosti už jen propad tržeb a špatné jméno.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford, Autonomous Vehicle Development

Ford, Autonomous Vehicle Development | foto: Ford

Sdílejte článek

Jim Hackett, generální ředitel Fordu říká, že jestli by mohlo jeho automobilce na čínském trhu něco opravdu pomoci, pak je to soustředění se zejména na výrobu elektrovozů a elektrických dodávek, které Čína ve svých znečištěných a přetížených městských centrech silně podporuje.

Díky síle a velikosti čínského trhu, by navíc případný úspěch Fordu v Číně mohl přinést uznání i v celosvětovém měřítku, a to zejména za pokrok v elektrifikaci a autonomním řízení. Strategie „One Ford“, která pomohla automobilce od krachu za bývalého generálního ředitele Alana Mulallyho, neodpovídala všem trhům tak, jak by měla. Je zřejmé, že se musejí automobilky jednotlivým trhům přizpůsobovat tak, aby uspokojili specifickou poptávku zákazníků. Jednoduše řečeno, pokud automobilka vyrobí levný sedan například pro Indický trh, je zřejmé, že se stejným vozem nemůže uspět v řidičsky vyspělé Evropě, kde mají lidé zcela odlišné požadavky a nároky.

Změna zaměření by v Číně mohla být velmi lukrativní, neboť je zde velká koncentrace měst, které musejí postupně eliminovat (někdy až zcela zakazovat) dodávky, nákladní vozy i kamiony se spalovacími motory. Však se něco podobného začíná dít i u nás, v Evropě. Zde ale naštěstí zatím není situace natolik vážná.

V srpnu Ford uvedl, že zvažuje společný projekt s čínskou automobilkou Anhui Zotye, díky kterému by společně vyráběli elektrické vozy v Číně pod novou značkou společnosti Zotye. Ford ale zatím nemá žádné „levné“ cenově dostupné modely, kterými by čínský trh mohl ohromit tak, jako se to například podařilo jeho soupeři General Motors, který v roce 2010 prodal více než 2 miliony levných vozů Baojun.

Vytisknout

Diskuze: Strategie jednotné výroby nepřinesla Fordu nic dobrého. Jak si chce získat specifický čínský trh?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Zcela nový Suzuki Swift

Zcela nový Suzuki Swift, odklon od evropského designu

Ilustrační foto

Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota dál věří ve vodík, zakládá strategický podnik

Hyundai Ioniq 6

TEST Hyundai Ioniq 6 – když aerodynamika a co nejvyšší dojezd hrají prim

Bezpečná jízda v zimních podmínkách

Pirelli radí, jak jezdit v zimě

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Cebia odhalila další velmi rozšířený podvod s ojetými vozy

Ilustrační foto

Kdo chce odškodnění po srážce se zvěří, musí být připraven

Cestování na čtyřech kolech se stalo synonymem pro svobodu, dobrodružství i nezávislost

Pět nejčastějších omylů spojených se zimní dovolenou v karavanu

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Potvrzeno. Tohle mluví o elektromobilech v Česku jasně

Hyundai IONIQ 5

TEST Hyundai Ioniq 5 AWD – vetřelec z jiné planety, který překvapí i pozlobí

Toyota

Pět základních smyslů při nehodě nečekaně v ohrožení

DS 4 Crossback 1.5 BlueHDi

Test DS4 Rivoli Cross 1.5 BlueHDi 130 EA8, moře stylu, malá spotřeba

ojetá auta

Situace v Česku na trhu ojetých aut za 9 měsíců letošního roku

Kia Stinger

Kia na českém trhu. Oslava nebo smutek?

Představení Škody Superb 4. generace

Škoda Superb 4. generace: Více prostoru a pohodlí, 6 pohonných jednotek, inovativní systémy

reklama

Doporučujeme

Test pneumatik: Dunlop WinterSport 5

Velký test zimních pneu pro rok 2017. Které značky si zaslouží plnou důvěru?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Toyota dál věří ve vodík, zakládá strategický podnik

  2. Kdy (ne)zaplatí vyproštění vozidla pojišťovna?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud