Americká automobilka Ford musí přepracovat své plány v Číně, neboť jak se zjistilo, její globální strategie „One Ford“ nefunguje tak, jak by měla, a po krátkém ekonomickém „boomu“ přináší společnosti už jen propad tržeb a špatné jméno.
Jim Hackett, generální ředitel Fordu říká, že jestli by mohlo jeho automobilce na čínském trhu něco opravdu pomoci, pak je to soustředění se zejména na výrobu elektrovozů a elektrických dodávek, které Čína ve svých znečištěných a přetížených městských centrech silně podporuje.
Díky síle a velikosti čínského trhu, by navíc případný úspěch Fordu v Číně mohl přinést uznání i v celosvětovém měřítku, a to zejména za pokrok v elektrifikaci a autonomním řízení. Strategie „One Ford“, která pomohla automobilce od krachu za bývalého generálního ředitele Alana Mulallyho, neodpovídala všem trhům tak, jak by měla. Je zřejmé, že se musejí automobilky jednotlivým trhům přizpůsobovat tak, aby uspokojili specifickou poptávku zákazníků. Jednoduše řečeno, pokud automobilka vyrobí levný sedan například pro Indický trh, je zřejmé, že se stejným vozem nemůže uspět v řidičsky vyspělé Evropě, kde mají lidé zcela odlišné požadavky a nároky.
Změna zaměření by v Číně mohla být velmi lukrativní, neboť je zde velká koncentrace měst, které musejí postupně eliminovat (někdy až zcela zakazovat) dodávky, nákladní vozy i kamiony se spalovacími motory. Však se něco podobného začíná dít i u nás, v Evropě. Zde ale naštěstí zatím není situace natolik vážná.
V srpnu Ford uvedl, že zvažuje společný projekt s čínskou automobilkou Anhui Zotye, díky kterému by společně vyráběli elektrické vozy v Číně pod novou značkou společnosti Zotye. Ford ale zatím nemá žádné „levné“ cenově dostupné modely, kterými by čínský trh mohl ohromit tak, jako se to například podařilo jeho soupeři General Motors, který v roce 2010 prodal více než 2 miliony levných vozů Baojun.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?