Ačkoliv provoz elektromobilů je lacinou záležitostí, jejich vývoj vyjde pěkně draho. Své o tom ví i automobilka Audi, která se podle zpráv z webu CarScoops snaží omezit své výdaje o 10 milionů Euro (261 milionu korun) do roku 2022. Ušetřené finance jsou totiž potřeba právě na vývoj v oblasti elektromobility.
Podle německého listu Handelsblatt společnost Audi momentáílně pracuje an pěti čistě elektrických modelech, přičemž první by se měl dostat na trh již příští rok. O jaký model konkrétně půjde sice nevíme, ovšem zahraniční weby sázejí na realizaci konceptu e-Tron SUV.
Tento krok by mohl znamenat vstup německých automobilek do "nového věku", ovšem pro společnost to nebude vůbec laciná záležitost. Zdroje webu Automotive News naznačují, že i přes velké výdaje na vývoj elektromobilů chce automobilka udržet 8% provozního zisku ročně.
Předpokládá se tedy, že většina z plánovaných 10 milionů euro bude získána seškrtáním rozpočtu oddělení výzkumu a vývoje. To ovšem není příliš velké překvapení, neboť již dříve Audi ohlásila spolupráci s Porsche právě v tomto odvětví. Mimo jiné pracují automobilky na společném vývoji nové flexibilní platformy podvozku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.