Ačkoliv provoz elektromobilů je lacinou záležitostí, jejich vývoj vyjde pěkně draho. Své o tom ví i automobilka Audi, která se podle zpráv z webu CarScoops snaží omezit své výdaje o 10 milionů Euro (261 milionu korun) do roku 2022. Ušetřené finance jsou totiž potřeba právě na vývoj v oblasti elektromobility.
Podle německého listu Handelsblatt společnost Audi momentáílně pracuje an pěti čistě elektrických modelech, přičemž první by se měl dostat na trh již příští rok. O jaký model konkrétně půjde sice nevíme, ovšem zahraniční weby sázejí na realizaci konceptu e-Tron SUV.
Tento krok by mohl znamenat vstup německých automobilek do "nového věku", ovšem pro společnost to nebude vůbec laciná záležitost. Zdroje webu Automotive News naznačují, že i přes velké výdaje na vývoj elektromobilů chce automobilka udržet 8% provozního zisku ročně.
Předpokládá se tedy, že většina z plánovaných 10 milionů euro bude získána seškrtáním rozpočtu oddělení výzkumu a vývoje. To ovšem není příliš velké překvapení, neboť již dříve Audi ohlásila spolupráci s Porsche právě v tomto odvětví. Mimo jiné pracují automobilky na společném vývoji nové flexibilní platformy podvozku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.