Automobilka Lamborghini v současné době zažívá skvělé období, o čemž vypovídají zejména její prodeje. Jen během prvního pololetí se totiž podařilo prodat 2,091 vozů, což představuje oproti minulému roku 4% nárůst
Ačkoliv automobilka vkládá největší naděje na masový prodej do svého připravovaného SUV Urus, špatně si nevedou ani v současnosti nabízené sportovní vozy.
Z celkem 2,091 prodaných automobilů za první pololetí roku 2017 bylo cca 1,400 vozů pouze Lamborghini Huracan, které si tak oproti stejnému období minulého roku polepšilo o cca 2%. O velkém úspěchu vozu hovoří i nedávno oslavovaná výroba 8,000 vozů během tří let. Pro srovnání, celkem 14,000 kusů modelu Gallardo se vyrábělo více než deset let.
Stoupají však i prodeje modelu Aventador, který si oproti minulému roku polepšil o více než 7%. V příštích týdnech se navíc očekává výroba Aventadoru s číslem 7,000, o čemž nás bude automobilka bezpochyby informovat.
V současné době se navíc automobilka připravuje na spuštění výroby očekávaného SUV Urus, které by mohlo proběhnout již začátkem roku 2018. Za tímto účelem se momentálně zvětšuje továrna a minulý měsíc vypsala automobilka výběrová řízení na 400 nových pozic, které potřebuje zaplnit právě kvůli chystané výrobě SUV Urus.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.