Automobilka Lamborghini v současné době zažívá skvělé období, o čemž vypovídají zejména její prodeje. Jen během prvního pololetí se totiž podařilo prodat 2,091 vozů, což představuje oproti minulému roku 4% nárůst
Ačkoliv automobilka vkládá největší naděje na masový prodej do svého připravovaného SUV Urus, špatně si nevedou ani v současnosti nabízené sportovní vozy.
Z celkem 2,091 prodaných automobilů za první pololetí roku 2017 bylo cca 1,400 vozů pouze Lamborghini Huracan, které si tak oproti stejnému období minulého roku polepšilo o cca 2%. O velkém úspěchu vozu hovoří i nedávno oslavovaná výroba 8,000 vozů během tří let. Pro srovnání, celkem 14,000 kusů modelu Gallardo se vyrábělo více než deset let.
Stoupají však i prodeje modelu Aventador, který si oproti minulému roku polepšil o více než 7%. V příštích týdnech se navíc očekává výroba Aventadoru s číslem 7,000, o čemž nás bude automobilka bezpochyby informovat.
V současné době se navíc automobilka připravuje na spuštění výroby očekávaného SUV Urus, které by mohlo proběhnout již začátkem roku 2018. Za tímto účelem se momentálně zvětšuje továrna a minulý měsíc vypsala automobilka výběrová řízení na 400 nových pozic, které potřebuje zaplnit právě kvůli chystané výrobě SUV Urus.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?