O změnách v ceníku mladoboleslavské automobilky jsme vás informovali již v článku o novém Rapidu. Nyní se s cenami opět hýbalo. Bohužel však směrem nahoru.
Zatímco v případě Škody Rapid jsme vás radostně informovali o tom, že cena základního modelu spadla pod 300.000, dnes přinášíme zprávy méně příjemné.
Škoda totiž zvedla ceny u svých ostatních modelů. V případě modelu Kodiaq podražila již základní varianta 1.4 TSI. Z původní ceny 677.900 Kč tak poskočil na cenovku 693.900. Podobné skokové zdražení se odehrálo i v případě modelu Superb. Ten se z ceny 630.900 Kč posunul na 640.000 Kč. Úsměvné je, že ještě touto dobou ho internetové reklamy stále propagují se staršími cenami.
Zdražení se dotklo i modelů Fabia a Citigo. Zde však není natolik patrné. Nezdražovaly se totiž základní provedení vozu, ale až vyšší výbavové nabídky. Zdražení zde navíc nebylo natolik drastické.
Významnou novinkou je ale odhalení ceny nejsilnější Octavie na trhu. Škoda Octavia RS 245 se bude prodávat za 771.900 Kč. Za verzi kombi si připlatíte dalších 35.000 Kč. Nejostřejší Octavia nabídne výkon 180 kW (245 koní), prémiovou výbavu a hlavně elektronicky řízený diferenciál, díky kterému bude vůz projíždět zatáčky mnohem rychleji.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.