O změnách v ceníku mladoboleslavské automobilky jsme vás informovali již v článku o novém Rapidu. Nyní se s cenami opět hýbalo. Bohužel však směrem nahoru.
Zatímco v případě Škody Rapid jsme vás radostně informovali o tom, že cena základního modelu spadla pod 300.000, dnes přinášíme zprávy méně příjemné.
Škoda totiž zvedla ceny u svých ostatních modelů. V případě modelu Kodiaq podražila již základní varianta 1.4 TSI. Z původní ceny 677.900 Kč tak poskočil na cenovku 693.900. Podobné skokové zdražení se odehrálo i v případě modelu Superb. Ten se z ceny 630.900 Kč posunul na 640.000 Kč. Úsměvné je, že ještě touto dobou ho internetové reklamy stále propagují se staršími cenami.
Zdražení se dotklo i modelů Fabia a Citigo. Zde však není natolik patrné. Nezdražovaly se totiž základní provedení vozu, ale až vyšší výbavové nabídky. Zdražení zde navíc nebylo natolik drastické.
Významnou novinkou je ale odhalení ceny nejsilnější Octavie na trhu. Škoda Octavia RS 245 se bude prodávat za 771.900 Kč. Za verzi kombi si připlatíte dalších 35.000 Kč. Nejostřejší Octavia nabídne výkon 180 kW (245 koní), prémiovou výbavu a hlavně elektronicky řízený diferenciál, díky kterému bude vůz projíždět zatáčky mnohem rychleji.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?