O změnách v ceníku mladoboleslavské automobilky jsme vás informovali již v článku o novém Rapidu. Nyní se s cenami opět hýbalo. Bohužel však směrem nahoru.
Zatímco v případě Škody Rapid jsme vás radostně informovali o tom, že cena základního modelu spadla pod 300.000, dnes přinášíme zprávy méně příjemné.
Škoda totiž zvedla ceny u svých ostatních modelů. V případě modelu Kodiaq podražila již základní varianta 1.4 TSI. Z původní ceny 677.900 Kč tak poskočil na cenovku 693.900. Podobné skokové zdražení se odehrálo i v případě modelu Superb. Ten se z ceny 630.900 Kč posunul na 640.000 Kč. Úsměvné je, že ještě touto dobou ho internetové reklamy stále propagují se staršími cenami.
Zdražení se dotklo i modelů Fabia a Citigo. Zde však není natolik patrné. Nezdražovaly se totiž základní provedení vozu, ale až vyšší výbavové nabídky. Zdražení zde navíc nebylo natolik drastické.
Významnou novinkou je ale odhalení ceny nejsilnější Octavie na trhu. Škoda Octavia RS 245 se bude prodávat za 771.900 Kč. Za verzi kombi si připlatíte dalších 35.000 Kč. Nejostřejší Octavia nabídne výkon 180 kW (245 koní), prémiovou výbavu a hlavně elektronicky řízený diferenciál, díky kterému bude vůz projíždět zatáčky mnohem rychleji.
Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.