Volkswagen má dost starostí s vyrovnáním se s emisní aférou Dieselgate. Aby toho však nebylo málo, jeden z jeho nejpopulárnějších modelů nikdo nechce! Zatímco ještě pár let zpátky by to bylo nemyslitelné, dnes musí Němci dokonce zastavit výrobu Passatu!
Symbolem střední třídy je už po celá desetiletí Volkswagen Passat. Ten se stal ztělesněním dokonalého manažerského sedanu nebo kombi, co za ještě relativně přijatelnou cenu nabízí komfort vozů prémiových značek. Už i na něj ale došlo, zákazníci totiž o něj nemají zájem. Podle mluvčího značky, kterého cituje magazín Automotive News, stagnují především trhy v Anglii, Rusku a Turecku.
Vzhledem k politické situaci to ale není zase až tak velké překvapení, ostrovní stát se musí potýkat s odchodem z Evropské unie, na východního giganta dlouhodobě dopadají důsledky ekonomických sankcí a Turecko provází neklid od červencového pokusu o převrat.
Čtěte také: Volkswagen se opět pořádně prohne. Známe výši pokuty za podvodné třílitrové šestiválce
Nicméně zpět k automobilům, důsledkem klesajícího zájmu nejen na výše zmíněných trzích je zastavení výroby v německém Emdenu. Jedna z největších továren značky v Německu zaměstnává 9000 lidí a zavřená je ode dneška, to znamená 25. ledna, až do 3. února. Další odstávka bude následovat 16. a 17. února a 20. a 21. února. Mluvčí značky navíc uvedl, že zatím nemůže do Velikonoc vyloučit ani další zastavení výroby.
Aktuální generace Passatu s kódovým označením B8 se poprvé představila na pařížském autosalonu v roce 2014 a zajistila si také titul evropské Auto roku 2015. Vedle sedanu je tradičně k dispozici také kombi, motorová paleta pak obsahuje širokou škálu jednotek, a to včetně plug-in hybridu GTE. V Emdenu se vedle Passatu začne pravděpodobně ještě letos vyrábět také čtyřdveřové kupé Arteon, jehož premiéru Němci plánují na nadcházející ženevský autosalon.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.