Volkswagen má dost starostí s vyrovnáním se s emisní aférou Dieselgate. Aby toho však nebylo málo, jeden z jeho nejpopulárnějších modelů nikdo nechce! Zatímco ještě pár let zpátky by to bylo nemyslitelné, dnes musí Němci dokonce zastavit výrobu Passatu!
Symbolem střední třídy je už po celá desetiletí Volkswagen Passat. Ten se stal ztělesněním dokonalého manažerského sedanu nebo kombi, co za ještě relativně přijatelnou cenu nabízí komfort vozů prémiových značek. Už i na něj ale došlo, zákazníci totiž o něj nemají zájem. Podle mluvčího značky, kterého cituje magazín Automotive News, stagnují především trhy v Anglii, Rusku a Turecku.
Vzhledem k politické situaci to ale není zase až tak velké překvapení, ostrovní stát se musí potýkat s odchodem z Evropské unie, na východního giganta dlouhodobě dopadají důsledky ekonomických sankcí a Turecko provází neklid od červencového pokusu o převrat.
Čtěte také: Volkswagen se opět pořádně prohne. Známe výši pokuty za podvodné třílitrové šestiválce
Nicméně zpět k automobilům, důsledkem klesajícího zájmu nejen na výše zmíněných trzích je zastavení výroby v německém Emdenu. Jedna z největších továren značky v Německu zaměstnává 9000 lidí a zavřená je ode dneška, to znamená 25. ledna, až do 3. února. Další odstávka bude následovat 16. a 17. února a 20. a 21. února. Mluvčí značky navíc uvedl, že zatím nemůže do Velikonoc vyloučit ani další zastavení výroby.
Aktuální generace Passatu s kódovým označením B8 se poprvé představila na pařížském autosalonu v roce 2014 a zajistila si také titul evropské Auto roku 2015. Vedle sedanu je tradičně k dispozici také kombi, motorová paleta pak obsahuje širokou škálu jednotek, a to včetně plug-in hybridu GTE. V Emdenu se vedle Passatu začne pravděpodobně ještě letos vyrábět také čtyřdveřové kupé Arteon, jehož premiéru Němci plánují na nadcházející ženevský autosalon.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.