Divize Volkswagen Užitkové vozy slaví se začátkem letošního roku první úspěch. Novou generaci modelu California totiž vyrobila již v 75 tisíci kusech.
Od roku 1988 je navíc tato obytná verze klasického Multivanu nejprodávanějším vozidlem v daném segmentu v Evropě. Jen pro zajímavost. Model California T3 byl celkově vyprodukován v 22 tisicích kusech, další čtyřkové provedení prolomilo hranici 39 tisíc kusů a verze T5 pokořila magickou padesátku.
Není proto divu, že šestkový Volkswagen California T6 tohle vše smázl a z továrny vyjelo již 75 tisíc kusů. Od roku 2004 se montuje závodě Hannover-Limmer, kde ho "staví" 280 zaměstnanců ve třech směnách. Novinku můžete mít ve třech výbavách (Beach, Coast a Ocean), přičemž v základu nechybí vždy piknikový stůl, žaluzie v oknech anebo rozkládací židle!
Verze Coast nabídne navíc dřez, kuchyňku, dvě varné plotýnky a 42 litrovou chladničku. Komu by to i tak bylo málo, California Ocean přidává elektricky výklopnou střechu vozu nebo lépe odhlučněná a termoizolační dvojitá okna s tmavým zbarvením. Samozřejmostí je i celá řada příplatků, které dokáží z Californie T6 udělat takřka plnohodnotný pojízdný domek.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?