Divize Volkswagen Užitkové vozy slaví se začátkem letošního roku první úspěch. Novou generaci modelu California totiž vyrobila již v 75 tisíci kusech.
Od roku 1988 je navíc tato obytná verze klasického Multivanu nejprodávanějším vozidlem v daném segmentu v Evropě. Jen pro zajímavost. Model California T3 byl celkově vyprodukován v 22 tisicích kusech, další čtyřkové provedení prolomilo hranici 39 tisíc kusů a verze T5 pokořila magickou padesátku.
Není proto divu, že šestkový Volkswagen California T6 tohle vše smázl a z továrny vyjelo již 75 tisíc kusů. Od roku 2004 se montuje závodě Hannover-Limmer, kde ho "staví" 280 zaměstnanců ve třech směnách. Novinku můžete mít ve třech výbavách (Beach, Coast a Ocean), přičemž v základu nechybí vždy piknikový stůl, žaluzie v oknech anebo rozkládací židle!
Verze Coast nabídne navíc dřez, kuchyňku, dvě varné plotýnky a 42 litrovou chladničku. Komu by to i tak bylo málo, California Ocean přidává elektricky výklopnou střechu vozu nebo lépe odhlučněná a termoizolační dvojitá okna s tmavým zbarvením. Samozřejmostí je i celá řada příplatků, které dokáží z Californie T6 udělat takřka plnohodnotný pojízdný domek.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?