Divize Volkswagen Užitkové vozy slaví se začátkem letošního roku první úspěch. Novou generaci modelu California totiž vyrobila již v 75 tisíci kusech.
Od roku 1988 je navíc tato obytná verze klasického Multivanu nejprodávanějším vozidlem v daném segmentu v Evropě. Jen pro zajímavost. Model California T3 byl celkově vyprodukován v 22 tisicích kusech, další čtyřkové provedení prolomilo hranici 39 tisíc kusů a verze T5 pokořila magickou padesátku.
Není proto divu, že šestkový Volkswagen California T6 tohle vše smázl a z továrny vyjelo již 75 tisíc kusů. Od roku 2004 se montuje závodě Hannover-Limmer, kde ho "staví" 280 zaměstnanců ve třech směnách. Novinku můžete mít ve třech výbavách (Beach, Coast a Ocean), přičemž v základu nechybí vždy piknikový stůl, žaluzie v oknech anebo rozkládací židle!
Verze Coast nabídne navíc dřez, kuchyňku, dvě varné plotýnky a 42 litrovou chladničku. Komu by to i tak bylo málo, California Ocean přidává elektricky výklopnou střechu vozu nebo lépe odhlučněná a termoizolační dvojitá okna s tmavým zbarvením. Samozřejmostí je i celá řada příplatků, které dokáží z Californie T6 udělat takřka plnohodnotný pojízdný domek.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.