Světové autosalony každým rokem ztrácejí na významu. Například letos v Paříži byste marně hledali stánky Fordu nebo Mazdy, šetření ale bylo poznat i u přítomných značek. A zdá se, že tento trend bude postupně pokračovat. Téměř s devítiměsíčním předstihem se totiž z frankfurtského autosalonu odhlásil Peugeot.
Volvo se od roku 2015 účastní jen tří autosalonů ročně, některé značky jako Ford, Mini nebo Mazda si dovolí vynechat vybrané světové výstavy a autosalony v Boloni nebo Barceloně se z globálních událostí staly pouze lokálními. O konci veletrhů v Brně nebo Lipsku nemluvě. To vše je důsledkem nejen stále rostoucích marketingových výdajů, ale v elektronické době také slábnoucí popularity velkých autosalonů. A trend bude evidentně pokračovat i v následujícím roce, protože s devítiměsíčním předstihem oznámil svou neúčast na zářijovém frankfurtském autosalonu francouzský Peugeot.
S informací přišel magazín Autoactu.com, citující mluvčího značky Guillauma Couzyho. Ten neúčast odůvodnil tím, že se chce značka zaměřovat jednak více na digitální prezentaci (v roce 2020 má na ni jít polovina rozpočtu, určená k propagaci Peugeotu), a jednak také na akce, kde je možný přímý kontakt s potencionálním zákazníkem. Jinými slovy především na roadshow, kde je nové modely možné prakticky ihned vyzkoušet i jízdně. Na autosalonech typu toho ve Frankfurtu si zákazník vůz sice vyzkouší staticky, dostane propagační materiály, ale na přímé jízdní dojmy musí čekat třeba i několik měsíců, než se vůz objeví v showroomech. Dalším důvodem může být i fakt, že Francouzi mají na německém trhu podíl zanedbatelných 1,7 procenta.
Nakonec ale nepůjde jen o německý veletrh, ve stádiu uvažování je totiž i účast na pařížském autosalonu v roce 2018. Vedení Peugeotu totiž aktuálně vyhodnocuje návratnost investic do stavby a propagace v letošním roce, pokud bude pozitivní, pak novinky se lvem ve znaku uvidíme i za necelé dva roky. Pokud ne, pak situaci možná nezachrání ani francouzská metropole. Zpět ale k Frankfurtu, kde se nabízí otázka, kdo další se k Peugeotu v průběhu příštího roku přidá. Určitě víme, že to bude Volvo, soustředící se v Evropě pouze na nejdůležitější autosalon v březnu v Ženevě. Dalším na ráně může být koncernový partner Citroën, netřeba dále zapomínat na ročník 2009, z něhož se odhlásily některé japonské automobilky. Připomeňme také, že detroitského autosalonu se v lednu příštího roku nezúčastní například Porsche.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.