Tak to je šok! Peugeot nebude vystavovat ve Frankfurtu. Přidají se i další?

Nový Peugeot 5008 příští rok ve Frankfurtu neuvidíme.
Nový Peugeot 5008 příští rok ve Frankfurtu neuvidíme., foto: Peugeot
ar6 21. prosince 2016 00:33
Sdílej:

Světové autosalony každým rokem ztrácejí na významu. Například letos v Paříži byste marně hledali stánky Fordu nebo Mazdy, šetření ale bylo poznat i u přítomných značek. A zdá se, že tento trend bude postupně pokračovat. Téměř s devítiměsíčním předstihem se totiž z frankfurtského autosalonu odhlásil Peugeot.

Volvo se od roku 2015 účastní jen tří autosalonů ročně, některé značky jako Ford, Mini nebo Mazda si dovolí vynechat vybrané světové výstavy a autosalony v Boloni nebo Barceloně se z globálních událostí staly pouze lokálními. O konci veletrhů v Brně nebo Lipsku nemluvě. To vše je důsledkem nejen stále rostoucích marketingových výdajů, ale v elektronické době také slábnoucí popularity velkých autosalonů. A trend bude evidentně pokračovat i v následujícím roce, protože s devítiměsíčním předstihem oznámil svou neúčast na zářijovém frankfurtském autosalonu francouzský Peugeot.

S informací přišel magazín Autoactu.com, citující mluvčího značky Guillauma Couzyho. Ten neúčast odůvodnil tím, že se chce značka zaměřovat jednak více na digitální prezentaci (v roce 2020 má na ni jít polovina rozpočtu, určená k propagaci Peugeotu), a jednak také na akce, kde je možný přímý kontakt s potencionálním zákazníkem. Jinými slovy především na roadshow, kde je nové modely možné prakticky ihned vyzkoušet i jízdně. Na autosalonech typu toho ve Frankfurtu si zákazník vůz sice vyzkouší staticky, dostane propagační materiály, ale na přímé jízdní dojmy musí čekat třeba i několik měsíců, než se vůz objeví v showroomech. Dalším důvodem může být i fakt, že Francouzi mají na německém trhu podíl zanedbatelných 1,7 procenta.

Nakonec ale nepůjde jen o německý veletrh, ve stádiu uvažování je totiž i účast na pařížském autosalonu v roce 2018. Vedení Peugeotu totiž aktuálně vyhodnocuje návratnost investic do stavby a propagace v letošním roce, pokud bude pozitivní, pak novinky se lvem ve znaku uvidíme i za necelé dva roky. Pokud ne, pak situaci možná nezachrání ani francouzská metropole. Zpět ale k Frankfurtu, kde se nabízí otázka, kdo další se k Peugeotu v průběhu příštího roku přidá. Určitě víme, že to bude Volvo, soustředící se v Evropě pouze na nejdůležitější autosalon v březnu v Ženevě. Dalším na ráně může být koncernový partner Citroën, netřeba dále zapomínat na ročník 2009, z něhož se odhlásily některé japonské automobilky. Připomeňme také, že detroitského autosalonu se v lednu příštího roku nezúčastní například Porsche.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.