Tak to je šok! Peugeot nebude vystavovat ve Frankfurtu. Přidají se i další?

Nový Peugeot 5008 příští rok ve Frankfurtu neuvidíme.
Nový Peugeot 5008 příští rok ve Frankfurtu neuvidíme., foto: Peugeot
ar6 21. prosince 2016 00:33
Sdílej:

Světové autosalony každým rokem ztrácejí na významu. Například letos v Paříži byste marně hledali stánky Fordu nebo Mazdy, šetření ale bylo poznat i u přítomných značek. A zdá se, že tento trend bude postupně pokračovat. Téměř s devítiměsíčním předstihem se totiž z frankfurtského autosalonu odhlásil Peugeot.

Volvo se od roku 2015 účastní jen tří autosalonů ročně, některé značky jako Ford, Mini nebo Mazda si dovolí vynechat vybrané světové výstavy a autosalony v Boloni nebo Barceloně se z globálních událostí staly pouze lokálními. O konci veletrhů v Brně nebo Lipsku nemluvě. To vše je důsledkem nejen stále rostoucích marketingových výdajů, ale v elektronické době také slábnoucí popularity velkých autosalonů. A trend bude evidentně pokračovat i v následujícím roce, protože s devítiměsíčním předstihem oznámil svou neúčast na zářijovém frankfurtském autosalonu francouzský Peugeot.

S informací přišel magazín Autoactu.com, citující mluvčího značky Guillauma Couzyho. Ten neúčast odůvodnil tím, že se chce značka zaměřovat jednak více na digitální prezentaci (v roce 2020 má na ni jít polovina rozpočtu, určená k propagaci Peugeotu), a jednak také na akce, kde je možný přímý kontakt s potencionálním zákazníkem. Jinými slovy především na roadshow, kde je nové modely možné prakticky ihned vyzkoušet i jízdně. Na autosalonech typu toho ve Frankfurtu si zákazník vůz sice vyzkouší staticky, dostane propagační materiály, ale na přímé jízdní dojmy musí čekat třeba i několik měsíců, než se vůz objeví v showroomech. Dalším důvodem může být i fakt, že Francouzi mají na německém trhu podíl zanedbatelných 1,7 procenta.

Nakonec ale nepůjde jen o německý veletrh, ve stádiu uvažování je totiž i účast na pařížském autosalonu v roce 2018. Vedení Peugeotu totiž aktuálně vyhodnocuje návratnost investic do stavby a propagace v letošním roce, pokud bude pozitivní, pak novinky se lvem ve znaku uvidíme i za necelé dva roky. Pokud ne, pak situaci možná nezachrání ani francouzská metropole. Zpět ale k Frankfurtu, kde se nabízí otázka, kdo další se k Peugeotu v průběhu příštího roku přidá. Určitě víme, že to bude Volvo, soustředící se v Evropě pouze na nejdůležitější autosalon v březnu v Ženevě. Dalším na ráně může být koncernový partner Citroën, netřeba dále zapomínat na ročník 2009, z něhož se odhlásily některé japonské automobilky. Připomeňme také, že detroitského autosalonu se v lednu příštího roku nezúčastní například Porsche.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.