Světové autosalony každým rokem ztrácejí na významu. Například letos v Paříži byste marně hledali stánky Fordu nebo Mazdy, šetření ale bylo poznat i u přítomných značek. A zdá se, že tento trend bude postupně pokračovat. Téměř s devítiměsíčním předstihem se totiž z frankfurtského autosalonu odhlásil Peugeot.
Volvo se od roku 2015 účastní jen tří autosalonů ročně, některé značky jako Ford, Mini nebo Mazda si dovolí vynechat vybrané světové výstavy a autosalony v Boloni nebo Barceloně se z globálních událostí staly pouze lokálními. O konci veletrhů v Brně nebo Lipsku nemluvě. To vše je důsledkem nejen stále rostoucích marketingových výdajů, ale v elektronické době také slábnoucí popularity velkých autosalonů. A trend bude evidentně pokračovat i v následujícím roce, protože s devítiměsíčním předstihem oznámil svou neúčast na zářijovém frankfurtském autosalonu francouzský Peugeot.
S informací přišel magazín Autoactu.com, citující mluvčího značky Guillauma Couzyho. Ten neúčast odůvodnil tím, že se chce značka zaměřovat jednak více na digitální prezentaci (v roce 2020 má na ni jít polovina rozpočtu, určená k propagaci Peugeotu), a jednak také na akce, kde je možný přímý kontakt s potencionálním zákazníkem. Jinými slovy především na roadshow, kde je nové modely možné prakticky ihned vyzkoušet i jízdně. Na autosalonech typu toho ve Frankfurtu si zákazník vůz sice vyzkouší staticky, dostane propagační materiály, ale na přímé jízdní dojmy musí čekat třeba i několik měsíců, než se vůz objeví v showroomech. Dalším důvodem může být i fakt, že Francouzi mají na německém trhu podíl zanedbatelných 1,7 procenta.
Nakonec ale nepůjde jen o německý veletrh, ve stádiu uvažování je totiž i účast na pařížském autosalonu v roce 2018. Vedení Peugeotu totiž aktuálně vyhodnocuje návratnost investic do stavby a propagace v letošním roce, pokud bude pozitivní, pak novinky se lvem ve znaku uvidíme i za necelé dva roky. Pokud ne, pak situaci možná nezachrání ani francouzská metropole. Zpět ale k Frankfurtu, kde se nabízí otázka, kdo další se k Peugeotu v průběhu příštího roku přidá. Určitě víme, že to bude Volvo, soustředící se v Evropě pouze na nejdůležitější autosalon v březnu v Ženevě. Dalším na ráně může být koncernový partner Citroën, netřeba dále zapomínat na ročník 2009, z něhož se odhlásily některé japonské automobilky. Připomeňme také, že detroitského autosalonu se v lednu příštího roku nezúčastní například Porsche.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.