Čína, Indie, Rusko a Slovensko. Tam všude dnes Škoda kromě Česka vyrábí své automobily. Již v příštím roce tento výčet rozšíří Alžírsko a okřídlený šíp se tak poprvé podívá na černý kontinent. Nebudou to ale jen automobily českého původu, protože koncern Volkswagen bude ve spolupráci s firmou SOVAC produkovat i vozy dalších značek.
Koncern Volkswagen produkuje modely svých jednotlivých značek různě po světě, Alžírsko ale zatím v tomto seznamu nefiguruje. Přesto jsou jednotlivé značky, zastoupené v této africké zemi (Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Audi, Seat, Škoda a Porsche), prodejně docela úspěšné. Jen za minulý rok se povedlo prodat na 30 tisíc automobilů. Partnerem je německému gigantovi již patnáct let místní společnost SOVAC.
Právě spolupráce s ní poskočí příští rok na další úroveň, vybrané značky koncernu totiž začnou v Alžírsku produkovat své automobily. Nová továrna o rozloze 150 hektarů vyroste v regionu Relizane, což je 220 kilometrů západně od hlavního města Alžír. Vznikat zde budou automobily Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Seat a Škoda. Konkrétně půjde o modely Golf, Caddy, Ibiza a Octavia v nejnovějších generacích, kapacita továrny je přitom 100 automobilů denně. Ve společném joint venture se SOVAC pak Volkswagen drží minoritní podíl. Vše se rozběhne na jaře příštího roku.
Kontrakt o výrobě automobilů podepsali dnes alžírský ministr průmyslu Abdessellam Bouchouareb, šéf zahraniční výroby Volkswagenu Andreas Lauenroth a člen Rady divize Volkswagen Užitkové vozy Josef Baumert. „Pro nás je lokální továrna efektivní cestou, jak začít výrobu v Alžírsku. Místním zaměstnancům budeme poskytovat školení v evropských továrnách našich značek. Cílem je dosáhnout kvalitativních standardů „made in Europe“ tady v Alžírsku,“ řekl Lauenroth.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?