Čína, Indie, Rusko a Slovensko. Tam všude dnes Škoda kromě Česka vyrábí své automobily. Již v příštím roce tento výčet rozšíří Alžírsko a okřídlený šíp se tak poprvé podívá na černý kontinent. Nebudou to ale jen automobily českého původu, protože koncern Volkswagen bude ve spolupráci s firmou SOVAC produkovat i vozy dalších značek.
Koncern Volkswagen produkuje modely svých jednotlivých značek různě po světě, Alžírsko ale zatím v tomto seznamu nefiguruje. Přesto jsou jednotlivé značky, zastoupené v této africké zemi (Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Audi, Seat, Škoda a Porsche), prodejně docela úspěšné. Jen za minulý rok se povedlo prodat na 30 tisíc automobilů. Partnerem je německému gigantovi již patnáct let místní společnost SOVAC.
Právě spolupráce s ní poskočí příští rok na další úroveň, vybrané značky koncernu totiž začnou v Alžírsku produkovat své automobily. Nová továrna o rozloze 150 hektarů vyroste v regionu Relizane, což je 220 kilometrů západně od hlavního města Alžír. Vznikat zde budou automobily Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Seat a Škoda. Konkrétně půjde o modely Golf, Caddy, Ibiza a Octavia v nejnovějších generacích, kapacita továrny je přitom 100 automobilů denně. Ve společném joint venture se SOVAC pak Volkswagen drží minoritní podíl. Vše se rozběhne na jaře příštího roku.
Kontrakt o výrobě automobilů podepsali dnes alžírský ministr průmyslu Abdessellam Bouchouareb, šéf zahraniční výroby Volkswagenu Andreas Lauenroth a člen Rady divize Volkswagen Užitkové vozy Josef Baumert. „Pro nás je lokální továrna efektivní cestou, jak začít výrobu v Alžírsku. Místním zaměstnancům budeme poskytovat školení v evropských továrnách našich značek. Cílem je dosáhnout kvalitativních standardů „made in Europe“ tady v Alžírsku,“ řekl Lauenroth.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.