Škoda bude vyrábět na dalším kontinentu, Amerika to ovšem není

Škoda bude v Alžírsku vyrábět nejnovější provedení Octavie.
Škoda bude v Alžírsku vyrábět nejnovější provedení Octavie., foto: Škoda Auto
ar6 27. listopadu 2016 23:20
Sdílej:

Čína, Indie, Rusko a Slovensko. Tam všude dnes Škoda kromě Česka vyrábí své automobily. Již v příštím roce tento výčet rozšíří Alžírsko a okřídlený šíp se tak poprvé podívá na černý kontinent. Nebudou to ale jen automobily českého původu, protože koncern Volkswagen bude ve spolupráci s firmou SOVAC produkovat i vozy dalších značek.

Koncern Volkswagen produkuje modely svých jednotlivých značek různě po světě, Alžírsko ale zatím v tomto seznamu nefiguruje. Přesto jsou jednotlivé značky, zastoupené v této africké zemi (Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Audi, Seat, Škoda a Porsche), prodejně docela úspěšné. Jen za minulý rok se povedlo prodat na 30 tisíc automobilů. Partnerem je německému gigantovi již patnáct let místní společnost SOVAC.

Právě spolupráce s ní poskočí příští rok na další úroveň, vybrané značky koncernu totiž začnou v Alžírsku produkovat své automobily. Nová továrna o rozloze 150 hektarů vyroste v regionu Relizane, což je 220 kilometrů západně od hlavního města Alžír. Vznikat zde budou automobily Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Seat a Škoda. Konkrétně půjde o modely Golf, Caddy, Ibiza a Octavia v nejnovějších generacích, kapacita továrny je přitom 100 automobilů denně. Ve společném joint venture se SOVAC pak Volkswagen drží minoritní podíl. Vše se rozběhne na jaře příštího roku.

Kontrakt o výrobě automobilů podepsali dnes alžírský ministr průmyslu Abdessellam Bouchouareb, šéf zahraniční výroby Volkswagenu Andreas Lauenroth a člen Rady divize Volkswagen Užitkové vozy Josef Baumert. „Pro nás je lokální továrna efektivní cestou, jak začít výrobu v Alžírsku. Místním zaměstnancům budeme poskytovat školení v evropských továrnách našich značek. Cílem je dosáhnout kvalitativních standardů „made in Europe“ tady v Alžírsku,“ řekl Lauenroth.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.