Čína, Indie, Rusko a Slovensko. Tam všude dnes Škoda kromě Česka vyrábí své automobily. Již v příštím roce tento výčet rozšíří Alžírsko a okřídlený šíp se tak poprvé podívá na černý kontinent. Nebudou to ale jen automobily českého původu, protože koncern Volkswagen bude ve spolupráci s firmou SOVAC produkovat i vozy dalších značek.
Koncern Volkswagen produkuje modely svých jednotlivých značek různě po světě, Alžírsko ale zatím v tomto seznamu nefiguruje. Přesto jsou jednotlivé značky, zastoupené v této africké zemi (Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Audi, Seat, Škoda a Porsche), prodejně docela úspěšné. Jen za minulý rok se povedlo prodat na 30 tisíc automobilů. Partnerem je německému gigantovi již patnáct let místní společnost SOVAC.
Právě spolupráce s ní poskočí příští rok na další úroveň, vybrané značky koncernu totiž začnou v Alžírsku produkovat své automobily. Nová továrna o rozloze 150 hektarů vyroste v regionu Relizane, což je 220 kilometrů západně od hlavního města Alžír. Vznikat zde budou automobily Volkswagen, Volkswagen Užitkové vozy, Seat a Škoda. Konkrétně půjde o modely Golf, Caddy, Ibiza a Octavia v nejnovějších generacích, kapacita továrny je přitom 100 automobilů denně. Ve společném joint venture se SOVAC pak Volkswagen drží minoritní podíl. Vše se rozběhne na jaře příštího roku.
Kontrakt o výrobě automobilů podepsali dnes alžírský ministr průmyslu Abdessellam Bouchouareb, šéf zahraniční výroby Volkswagenu Andreas Lauenroth a člen Rady divize Volkswagen Užitkové vozy Josef Baumert. „Pro nás je lokální továrna efektivní cestou, jak začít výrobu v Alžírsku. Místním zaměstnancům budeme poskytovat školení v evropských továrnách našich značek. Cílem je dosáhnout kvalitativních standardů „made in Europe“ tady v Alžírsku,“ řekl Lauenroth.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.