O konci životního cyklu americké legendy se zmijí ve znaku jsme vás již informovali. Tehdy se ovšem jednalo pouze o plánovaném ukončení výroby v roce 2017. Nyní ovšem přišel okamžik, kdy koncern FCA oficiálně přestal odebírat objednávky na poslední modely Viper.
Tuto informaci vynesl na veřejnost americká magazín The Detroit News. V rozhovoru pro tento magazín uvedl Tim Kuniskis, ředitel automobilky Dodge, že z důvodu vybookování celé výrobní kapacity již není možné objednat nový model Viper. Současně ovšem Kuniskis dodává, že se v současné době projednávají možnosti o navýšení výroby, které by umožnili opětovné otevření objednávkových knih. Kdy se tak tomu stane, ovšem není nyní schopen říci.
Mohlo by se zdát, že rozhodnutí o ukončení výroby Viperu je předčasné, s ohledem na zájem, který o něj jeho zákazníci stále projevují. Fiat Chrysler se takto ale nerozhodl z důvodu nízkých prodejů, nýbrž kvůli novým bezpečnostním nařízením, která již Viper kvůli své konstrukci nebude splňovat.
Prozatím není jisté, zda se v budoucnu dočkáme návratu jména Viper zpět. Šušká se ovšem, že by se nástupce této legendy mohl vrátit na platformě Giulie od Alfy Romeo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?