O konci životního cyklu americké legendy se zmijí ve znaku jsme vás již informovali. Tehdy se ovšem jednalo pouze o plánovaném ukončení výroby v roce 2017. Nyní ovšem přišel okamžik, kdy koncern FCA oficiálně přestal odebírat objednávky na poslední modely Viper.
Tuto informaci vynesl na veřejnost americká magazín The Detroit News. V rozhovoru pro tento magazín uvedl Tim Kuniskis, ředitel automobilky Dodge, že z důvodu vybookování celé výrobní kapacity již není možné objednat nový model Viper. Současně ovšem Kuniskis dodává, že se v současné době projednávají možnosti o navýšení výroby, které by umožnili opětovné otevření objednávkových knih. Kdy se tak tomu stane, ovšem není nyní schopen říci.
Mohlo by se zdát, že rozhodnutí o ukončení výroby Viperu je předčasné, s ohledem na zájem, který o něj jeho zákazníci stále projevují. Fiat Chrysler se takto ale nerozhodl z důvodu nízkých prodejů, nýbrž kvůli novým bezpečnostním nařízením, která již Viper kvůli své konstrukci nebude splňovat.
Prozatím není jisté, zda se v budoucnu dočkáme návratu jména Viper zpět. Šušká se ovšem, že by se nástupce této legendy mohl vrátit na platformě Giulie od Alfy Romeo.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?