Zatímco evropští zákazníci značek koncernu Volkswagen, postižení kauzou Dieselgate, jsou hromadně svolávání do servisů, v Americe mají stejně postižení majitelé více možností kompenzace. Vedle úpravy softwaru a finančního vyrovnání mohou po Volkswagenu požadovat také odkup celého vozu. Která možnost vede?
Před několika týdny začal Volkswagen svolávat do servisů auta svých značek, osazených naftovými tříválci 1.2 TDI. I ty patří do rodiny EA 189, postiženou aférou s manipulací softwaru za účelem snížení emisí NOx při technických kontrolách. Tříválec tak následoval větší dvoulitrový čtyřválec, v budoucnu pak dojde i na šestnáctistovky TDI. Vyrovnávání se zákazníky začal Volkswagen řešit také v USA, kde by se to mělo týkat až 475 000 automobilů (zatím se však bavíme pouze o motorech 2.0 TDI, osud třílitrových šestiválců je stále v jednání). Podle Auto News Europe se přitom už téměř polovina majitelů postižených vozidel zaregistrovala do speciálně vytvořeného programu.
Na rozdíl od Evropy, kde bude vadný software prostě upraven, má zákazník v USA hned dvě možnosti. Buď si nechá auto opravit a dostane k tomu jako kompenzaci 5100 dolarů (cca 123 400 korun), nebo může po Volkswagenu požadovat zpětný odkup poškozeného vozidla. Podle Elizabeth Cabraser, zastupující majitele vozů proti Volkswagenu, přitom většina ze zatím 210 000 těch, kteří se do programu o kompenzaci přihlásili, volí druhou možnost. Tedy odkup celého vozidla německým koncernem. Dodala však, že někteří klienti ještě mohou změnit názor ve chvíli, kdy Volkswagen bude mít vládou schválené úpravy pro další vozidla. V některých případech totiž takové řešení zatím chybí.
Odkup vozu je pro automobilku samozřejmě ta nejdražší možná varianta vyrovnání, na druhou stranu to ale pomůže urychlit odstranění 85 procent škodlivých emisí ze silnic. A to je v zájmu samotného Volkswagenu, pokud by se to totiž nepovedlo, čelil by dalším potencionálním sankcím. Úpravy softwaru by pak měly začít již v září, tedy skoro rok od propuknutí celé aféry. Urovnání celého sporu jen u dvoulitrových čtyřválců přijde Němce na 10 miliard dolarů (cca 240 miliard korun). Klíčovou otázkou ovšem je, co bude s vykoupenými vozy. Může se stát, že je Volkswagen zkrátka sešrotuje, více pravděpodobnou variantou se však zdá jejich dodatečná úprava a případná snaha prodat na bazarovém trhu. Nemusí jít přitom jen o USA, i do Evropy se v poslední době dostalo větší množství naftových Passatů v americké specifikaci za zlomek původní ceny.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.