Zatímco evropští zákazníci značek koncernu Volkswagen, postižení kauzou Dieselgate, jsou hromadně svolávání do servisů, v Americe mají stejně postižení majitelé více možností kompenzace. Vedle úpravy softwaru a finančního vyrovnání mohou po Volkswagenu požadovat také odkup celého vozu. Která možnost vede?
Před několika týdny začal Volkswagen svolávat do servisů auta svých značek, osazených naftovými tříválci 1.2 TDI. I ty patří do rodiny EA 189, postiženou aférou s manipulací softwaru za účelem snížení emisí NOx při technických kontrolách. Tříválec tak následoval větší dvoulitrový čtyřválec, v budoucnu pak dojde i na šestnáctistovky TDI. Vyrovnávání se zákazníky začal Volkswagen řešit také v USA, kde by se to mělo týkat až 475 000 automobilů (zatím se však bavíme pouze o motorech 2.0 TDI, osud třílitrových šestiválců je stále v jednání). Podle Auto News Europe se přitom už téměř polovina majitelů postižených vozidel zaregistrovala do speciálně vytvořeného programu.
Na rozdíl od Evropy, kde bude vadný software prostě upraven, má zákazník v USA hned dvě možnosti. Buď si nechá auto opravit a dostane k tomu jako kompenzaci 5100 dolarů (cca 123 400 korun), nebo může po Volkswagenu požadovat zpětný odkup poškozeného vozidla. Podle Elizabeth Cabraser, zastupující majitele vozů proti Volkswagenu, přitom většina ze zatím 210 000 těch, kteří se do programu o kompenzaci přihlásili, volí druhou možnost. Tedy odkup celého vozidla německým koncernem. Dodala však, že někteří klienti ještě mohou změnit názor ve chvíli, kdy Volkswagen bude mít vládou schválené úpravy pro další vozidla. V některých případech totiž takové řešení zatím chybí.
Odkup vozu je pro automobilku samozřejmě ta nejdražší možná varianta vyrovnání, na druhou stranu to ale pomůže urychlit odstranění 85 procent škodlivých emisí ze silnic. A to je v zájmu samotného Volkswagenu, pokud by se to totiž nepovedlo, čelil by dalším potencionálním sankcím. Úpravy softwaru by pak měly začít již v září, tedy skoro rok od propuknutí celé aféry. Urovnání celého sporu jen u dvoulitrových čtyřválců přijde Němce na 10 miliard dolarů (cca 240 miliard korun). Klíčovou otázkou ovšem je, co bude s vykoupenými vozy. Může se stát, že je Volkswagen zkrátka sešrotuje, více pravděpodobnou variantou se však zdá jejich dodatečná úprava a případná snaha prodat na bazarovém trhu. Nemusí jít přitom jen o USA, i do Evropy se v poslední době dostalo větší množství naftových Passatů v americké specifikaci za zlomek původní ceny.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.