Zamíří cinknuté Volkswageny z USA na evropské trhy? (+ ANKETA)

ar6, 30. srpna 2016, 15:52 Google+

Zatímco evropští zákazníci značek koncernu Volkswagen, postižení kauzou Dieselgate, jsou hromadně svolávání do servisů, v Americe mají stejně postižení majitelé více možností kompenzace. Vedle úpravy softwaru a finančního vyrovnání mohou po Volkswagenu požadovat také odkup celého vozu. Která možnost vede?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Americká specifikace Volkswagenu Passat TDI možná brzy zamíří i k nám.

Americká specifikace Volkswagenu Passat TDI možná brzy zamíří i k nám. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Před několika týdny začal Volkswagen svolávat do servisů auta svých značek, osazených naftovými tříválci 1.2 TDI. I ty patří do rodiny EA 189, postiženou aférou s manipulací softwaru za účelem snížení emisí NOx při technických kontrolách. Tříválec tak následoval větší dvoulitrový čtyřválec, v budoucnu pak dojde i na šestnáctistovky TDI. Vyrovnávání se zákazníky začal Volkswagen řešit také v USA, kde by se to mělo týkat až 475 000 automobilů (zatím se však bavíme pouze o motorech 2.0 TDI, osud třílitrových šestiválců je stále v jednání). Podle Auto News Europe se přitom už téměř polovina majitelů postižených vozidel zaregistrovala do speciálně vytvořeného programu.

Na rozdíl od Evropy, kde bude vadný software prostě upraven, má zákazník v USA hned dvě možnosti. Buď si nechá auto opravit a dostane k tomu jako kompenzaci 5100 dolarů (cca 123 400 korun), nebo může po Volkswagenu požadovat zpětný odkup poškozeného vozidla. Podle Elizabeth Cabraser, zastupující majitele vozů proti Volkswagenu, přitom většina ze zatím 210 000 těch, kteří se do programu o kompenzaci přihlásili, volí druhou možnost. Tedy odkup celého vozidla německým koncernem. Dodala však, že někteří klienti ještě mohou změnit názor ve chvíli, kdy Volkswagen bude mít vládou schválené úpravy pro další vozidla. V některých případech totiž takové řešení zatím chybí.

Odkup vozu je pro automobilku samozřejmě ta nejdražší možná varianta vyrovnání, na druhou stranu to ale pomůže urychlit odstranění 85 procent škodlivých emisí ze silnic. A to je v zájmu samotného Volkswagenu, pokud by se to totiž nepovedlo, čelil by dalším potencionálním sankcím. Úpravy softwaru by pak měly začít již v září, tedy skoro rok od propuknutí celé aféry. Urovnání celého sporu jen u dvoulitrových čtyřválců přijde Němce na 10 miliard dolarů (cca 240 miliard korun). Klíčovou otázkou ovšem je, co bude s vykoupenými vozy. Může se stát, že je Volkswagen zkrátka sešrotuje, více pravděpodobnou variantou se však zdá jejich dodatečná úprava a případná snaha prodat na bazarovém trhu. Nemusí jít přitom jen o USA, i do Evropy se v poslední době dostalo větší množství naftových Passatů v americké specifikaci za zlomek původní ceny.

Vytisknout

Diskuze: Zamíří cinknuté Volkswageny z USA na evropské trhy? (+ ANKETA)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Škoda Kodiaq ukázala interiér.

Interiér Škody Kodiaq odhaluje svá tajemství (+ VIDEO)

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud