Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli problém s některými dodavateli bude muset zastavit výrobu Golfu i Passatu. Proti zastavení dodávek některých dílů byl rozhodnut bránit se i soudní cestou, k té ale nakonec nedošlo a německý gigant se s dvojicí firem domluvil.
Celý problém se točí kolem vypovězené smlouvy s firmami ES Automobilguss, dodávající litinové součástky pro převodovky, a Car Trim, vyrábějící potahy sedadel. Obě společnosti přitom patří pod Prevent DEV, kterému se nelíbí jednání Volkswagenu. Ten totiž údajně bez jakékoliv kompenzace vypověděl již dohodnuté smlouvy v řádech stovek milionů eur, kvůli nimž již byly částečně upraveny i výrobní prostory výrobců jednotlivých dílů. Kvůli tomu došlo k zastavení dodávek konkrétních komponentů, Volkswagen tak musel zastavit výrobu Passatu a následně i Golfu. To se dotklo celkem 28 tisíc zaměstnanců ze šesti továren automobilky napříč Německem.
Volkswagen chtěl celý spor vyřešit mimo jiné i soudní žalobou, jejíž projednání bylo na programu 31. srpna. Německý soud dal dokonce automobilce v minulých dnech za pravdu a podle předběžného opatření nařídil dodavatelům distribuci dílů obnovit. Zároveň začala mimosoudní jednání mezi oběma kohouty. Ta trvala podle informací serveru Auto News 20 hodin a i když neměl jejich průběh vypadat nadějně, nakonec se oběma stranám povedlo najít kompromis, soudní líčení tak (zatím) nehrozí. Jak tento kompromis vypadá ale ani jedna z firem nechtěla uvést. Důležitější je ale fakt, že dodávky dílů budou obnoveny co nejdříve a výroba se krůček po krůčku začne vracet do normálu.
Přesto se Volkswagen bude muset uchýlit k zastavení výroby Golfu, a to z důvodu nízké poptávky. Automobilka totiž vyrábí více vozů, než reálně prodá, ve skladech se mu tak hromadí „nechtěné“ kusy. V době od 4. do 7. října a od 19. do 22. prosince letošního roku tak nevznikne ani jeden nový Golf. Oficiálně kvůli pravidelným úpravám výrobního plánu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.