Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli problém s některými dodavateli bude muset zastavit výrobu Golfu i Passatu. Proti zastavení dodávek některých dílů byl rozhodnut bránit se i soudní cestou, k té ale nakonec nedošlo a německý gigant se s dvojicí firem domluvil.
Celý problém se točí kolem vypovězené smlouvy s firmami ES Automobilguss, dodávající litinové součástky pro převodovky, a Car Trim, vyrábějící potahy sedadel. Obě společnosti přitom patří pod Prevent DEV, kterému se nelíbí jednání Volkswagenu. Ten totiž údajně bez jakékoliv kompenzace vypověděl již dohodnuté smlouvy v řádech stovek milionů eur, kvůli nimž již byly částečně upraveny i výrobní prostory výrobců jednotlivých dílů. Kvůli tomu došlo k zastavení dodávek konkrétních komponentů, Volkswagen tak musel zastavit výrobu Passatu a následně i Golfu. To se dotklo celkem 28 tisíc zaměstnanců ze šesti továren automobilky napříč Německem.
Volkswagen chtěl celý spor vyřešit mimo jiné i soudní žalobou, jejíž projednání bylo na programu 31. srpna. Německý soud dal dokonce automobilce v minulých dnech za pravdu a podle předběžného opatření nařídil dodavatelům distribuci dílů obnovit. Zároveň začala mimosoudní jednání mezi oběma kohouty. Ta trvala podle informací serveru Auto News 20 hodin a i když neměl jejich průběh vypadat nadějně, nakonec se oběma stranám povedlo najít kompromis, soudní líčení tak (zatím) nehrozí. Jak tento kompromis vypadá ale ani jedna z firem nechtěla uvést. Důležitější je ale fakt, že dodávky dílů budou obnoveny co nejdříve a výroba se krůček po krůčku začne vracet do normálu.
Přesto se Volkswagen bude muset uchýlit k zastavení výroby Golfu, a to z důvodu nízké poptávky. Automobilka totiž vyrábí více vozů, než reálně prodá, ve skladech se mu tak hromadí „nechtěné“ kusy. V době od 4. do 7. října a od 19. do 22. prosince letošního roku tak nevznikne ani jeden nový Golf. Oficiálně kvůli pravidelným úpravám výrobního plánu.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.