Minulý týden Volkswagen oznámil, že kvůli problém s některými dodavateli bude muset zastavit výrobu Golfu i Passatu. Proti zastavení dodávek některých dílů byl rozhodnut bránit se i soudní cestou, k té ale nakonec nedošlo a německý gigant se s dvojicí firem domluvil.
Celý problém se točí kolem vypovězené smlouvy s firmami ES Automobilguss, dodávající litinové součástky pro převodovky, a Car Trim, vyrábějící potahy sedadel. Obě společnosti přitom patří pod Prevent DEV, kterému se nelíbí jednání Volkswagenu. Ten totiž údajně bez jakékoliv kompenzace vypověděl již dohodnuté smlouvy v řádech stovek milionů eur, kvůli nimž již byly částečně upraveny i výrobní prostory výrobců jednotlivých dílů. Kvůli tomu došlo k zastavení dodávek konkrétních komponentů, Volkswagen tak musel zastavit výrobu Passatu a následně i Golfu. To se dotklo celkem 28 tisíc zaměstnanců ze šesti továren automobilky napříč Německem.
Volkswagen chtěl celý spor vyřešit mimo jiné i soudní žalobou, jejíž projednání bylo na programu 31. srpna. Německý soud dal dokonce automobilce v minulých dnech za pravdu a podle předběžného opatření nařídil dodavatelům distribuci dílů obnovit. Zároveň začala mimosoudní jednání mezi oběma kohouty. Ta trvala podle informací serveru Auto News 20 hodin a i když neměl jejich průběh vypadat nadějně, nakonec se oběma stranám povedlo najít kompromis, soudní líčení tak (zatím) nehrozí. Jak tento kompromis vypadá ale ani jedna z firem nechtěla uvést. Důležitější je ale fakt, že dodávky dílů budou obnoveny co nejdříve a výroba se krůček po krůčku začne vracet do normálu.
Přesto se Volkswagen bude muset uchýlit k zastavení výroby Golfu, a to z důvodu nízké poptávky. Automobilka totiž vyrábí více vozů, než reálně prodá, ve skladech se mu tak hromadí „nechtěné“ kusy. V době od 4. do 7. října a od 19. do 22. prosince letošního roku tak nevznikne ani jeden nový Golf. Oficiálně kvůli pravidelným úpravám výrobního plánu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?