Starší Mercedes pokračuje v Číně, jaký model se dočká reinkarnace?

Čínská automobilka BAIC koupila platformu Mercedesu, na snímku sedan Senova D80.
Čínská automobilka BAIC koupila platformu Mercedesu, na snímku sedan Senova D80., foto: Senova
ar6 23. srpna 2016 18:52
Sdílej:

Někdy se zdá, že některá auta tu s námi budou asi navždy. Ne, teď není řeč o Land Roveru Defender, Ladě 4x4 nebo dalších podobných pracantech do těžkého terénu. Řeč je o relativně běžném modelu vyšší střední třídy. Tím je Mercedes třídy E, jehož díly použije čínský BAIC Group.

Používat starší díly evropských, asijských nebo amerických automobilů není v Číně nic neobvyklého. Napomáhá tomu i fakt, že žádná zahraniční automobilka tam nesmí vyrábět vozidla sama, vždy musí využívat partnerství s některou lokální značkou. Tak může FAW používat platformu minulé generace Mazdy6 nebo Dongfeng základ z ještě stále současného Citroënu C5. Dalším v této řadě bude BAIC Group (Beijing Automotive Industry Holding), státem vlastněná automobilka z Pekingu, spolupracující již několik let s Daimlerem.

A právě Daimler, respektive Mercedes-Benz, který je majetkem koncernu, poskytne podle magazínu Automotive News BAICu základ třídy E. Ten poslouží celé řadě modelů od klasického sedanu střední třídy až po MPV nebo SUV. Nepůjde tedy o platformu z aktuálního modelu, ale některého ze straších typů, nejpravděpodobněji minulé generace s označením W212. Německý výrobce by měl rovněž poskytnout přeplňovanou zážehovou osmnáctistovku, atmosférický třílitrový šestiválec a šestistupňovou automatickou převodovku.

Jako první se v prodeji objeví sedan, dříve než za tři roky se ho však nedočkáme. Následovat bude SUV a MPV. Zatímco první dvě jmenovaná auta budou prodávány pod značkou Senova, MPV ponese jméno Weiwang. V obou případech jde značky, vlastněné BAICem.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?