Starší Mercedes pokračuje v Číně, jaký model se dočká reinkarnace?

ar6, 23. srpna 2016, 18:52 Google+

Někdy se zdá, že některá auta tu s námi budou asi navždy. Ne, teď není řeč o Land Roveru Defender, Ladě 4x4 nebo dalších podobných pracantech do těžkého terénu. Řeč je o relativně běžném modelu vyšší střední třídy. Tím je Mercedes třídy E, jehož díly použije čínský BAIC Group.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Čínská automobilka BAIC koupila platformu Mercedesu, na snímku sedan Senova D80.

Čínská automobilka BAIC koupila platformu Mercedesu, na snímku sedan Senova D80. | foto: Senova

Sdílejte článek

Používat starší díly evropských, asijských nebo amerických automobilů není v Číně nic neobvyklého. Napomáhá tomu i fakt, že žádná zahraniční automobilka tam nesmí vyrábět vozidla sama, vždy musí využívat partnerství s některou lokální značkou. Tak může FAW používat platformu minulé generace Mazdy6 nebo Dongfeng základ z ještě stále současného Citroënu C5. Dalším v této řadě bude BAIC Group (Beijing Automotive Industry Holding), státem vlastněná automobilka z Pekingu, spolupracující již několik let s Daimlerem.

A právě Daimler, respektive Mercedes-Benz, který je majetkem koncernu, poskytne podle magazínu Automotive News BAICu základ třídy E. Ten poslouží celé řadě modelů od klasického sedanu střední třídy až po MPV nebo SUV. Nepůjde tedy o platformu z aktuálního modelu, ale některého ze straších typů, nejpravděpodobněji minulé generace s označením W212. Německý výrobce by měl rovněž poskytnout přeplňovanou zážehovou osmnáctistovku, atmosférický třílitrový šestiválec a šestistupňovou automatickou převodovku.

Jako první se v prodeji objeví sedan, dříve než za tři roky se ho však nedočkáme. Následovat bude SUV a MPV. Zatímco první dvě jmenovaná auta budou prodávány pod značkou Senova, MPV ponese jméno Weiwang. V obou případech jde značky, vlastněné BAICem.

Vytisknout

Diskuze: Starší Mercedes pokračuje v Číně, jaký model se dočká reinkarnace?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Honda a její automat s 11 stupni

Honda se asi zbláznila. Chce nabídnout automat s jedenácti stupni

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud