Někdy se zdá, že některá auta tu s námi budou asi navždy. Ne, teď není řeč o Land Roveru Defender, Ladě 4x4 nebo dalších podobných pracantech do těžkého terénu. Řeč je o relativně běžném modelu vyšší střední třídy. Tím je Mercedes třídy E, jehož díly použije čínský BAIC Group.
Používat starší díly evropských, asijských nebo amerických automobilů není v Číně nic neobvyklého. Napomáhá tomu i fakt, že žádná zahraniční automobilka tam nesmí vyrábět vozidla sama, vždy musí využívat partnerství s některou lokální značkou. Tak může FAW používat platformu minulé generace Mazdy6 nebo Dongfeng základ z ještě stále současného Citroënu C5. Dalším v této řadě bude BAIC Group (Beijing Automotive Industry Holding), státem vlastněná automobilka z Pekingu, spolupracující již několik let s Daimlerem.
A právě Daimler, respektive Mercedes-Benz, který je majetkem koncernu, poskytne podle magazínu Automotive News BAICu základ třídy E. Ten poslouží celé řadě modelů od klasického sedanu střední třídy až po MPV nebo SUV. Nepůjde tedy o platformu z aktuálního modelu, ale některého ze straších typů, nejpravděpodobněji minulé generace s označením W212. Německý výrobce by měl rovněž poskytnout přeplňovanou zážehovou osmnáctistovku, atmosférický třílitrový šestiválec a šestistupňovou automatickou převodovku.
Jako první se v prodeji objeví sedan, dříve než za tři roky se ho však nedočkáme. Následovat bude SUV a MPV. Zatímco první dvě jmenovaná auta budou prodávány pod značkou Senova, MPV ponese jméno Weiwang. V obou případech jde značky, vlastněné BAICem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?