Koncern Volkswagen skrze všechny své značky aktuálně nabízí přibližně 340 modelů. Toto číslo by ale mělo v budoucnu klesnout. Důvodem je vyrovnávání se s kauzou Dieselgate, která německého giganta zatím vyšla na téměř 433 miliard korun.
Ani ne před rokem přišla americká agentura EPA s podezřením, že některé modely koncernu Volkswagen podvádí při měření emisí oxidů dusíku. Celá aféra nabrala poměrně rychlý spád a mamutí německý koncern, držící asi 24 procent evropského trhu, rychle stáhla s sebou. Ne snad, že by některá ze značek byla před krachem, ale automobilka, zvyklá na velké výdaje a monumentální show na autosalonech, musí šetřit, protože náhrada škod zatím přišla na necelých 433 miliard korun. Například tradiční koncernový večer před zahájením ženevského autosalonu byl letos o hodně skromnější než v minulých letech. Nejsou to ale jen výdaje na prezentaci firmy, k zániku má být podle nového strategického plánu odsouzeno na 40 modelů z celkových 340.
S informací přišel německý deník Handelsblatt, podle nějž plán Together Strategy 2025 počítá také s masivním rozšířením elektrických a autonomních vozidel. Dnes má Volkswagen v nabídce elektromobily e-up! a e-Golf, Audi by mělo v nejbližších měsících začít prodávat supersportovní R8 e-tron. Těmto modelům ale logicky musí udělat místo některé stávající. Jistý exodus už má za sebou Phaeton, jehož částečný nástupce Phideon se do Evropy vůbec nepodívá. A kdo bude následovat dál? Jiný německý deník Focus zveřejnil poměrně zajímavý seznam jmen, která se Volkswagen chystá pomalu pohřbít.
Asi jen málo překvapí připravovaný konec kupé Scirocco, jenž zůstalo daleko za prodejním a konec koncům i jízdním očekáváním. Příliš nepomohla ani ostrá verze R. Malé Polo určitě nekončí, některé jeho varianty ale ano. Úsporný BlueMotion už v nabídce není od loňského roku, brzy by se mohla přidat třídveřová karosérie a možná i Cross Polo a Polo GTI. Několikrát byly zmiňovány odbytové problémy Beetlu, jehož retro karosérie je povedená, ale až příliš drahá. Nejpřekvapivější model na seznamu? Určitě Sharan. Velké MPV by dle německých zdrojů mohl nahradit prodloužený Touran. I tato výměna naznačuje, že boom velkoprostorových vozů je dávno pryč.
Dceřiné automobilky budou muset začít také částečně redukovat. Z našeho pohledu je nejvíce vyhlížena Škoda, jíž se Dieselgate zřejmě nepřímo dotkl zrušením již prakticky hotové druhé generace Roomsteru. Další modelové oběti ale mladoboleslavští zřejmě nebudou muset podstoupit, ba naopak by mohli vstoupit do USA. U Seatu skončila výroba Ibizy ST, další na ráně by pak vzhledem k situaci Sharanu mohla být Alhambra. V Audi se i nadále počítá s výrobou SUV Q6 a Q8, to stejné platí u Porsche s druhou generací Panamery s karosérií shooting brake. Stopku naopak dostala sériová varianta konceptu Mission E. Vedle jednotlivých modelech řad dojde i na redukci kombinací motorů a převodovek. V praxi by to mohlo znamenat například sportovnější modely pouze s dvouspojkovým automatem DSG. Dvě verze stejné modelové řady, jen s jinou převodovkou, by pak mohly sdílet více společných dílů. To je určitě také jedna z cest jak snížit náklady, jen aby ji přijali zákazníci.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).