Volkswagen Slovakia slaví 25 let, celkem vyrobil už přes 4,5 milionu aut

ar6, 31. května 2016, 18:08 Google+

O neslavném osudu Bratislavských automobilových závodů toho bylo napsáno mnohé. Řada zašlapaných projektů, miliony vyhozené oknem a sériová výroba jen jedné modelové řady. To je bilance do roku 1991. Pak se do hry vložil Volkswagen a ve slovenském hlavním městě začal vyrábět postupně nejen vozy své, ale také celého koncernu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hlavní brána závodu Volkswagen v Bratislavě.

Hlavní brána závodu Volkswagen v Bratislavě. | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

30. května 1991, tedy před pětadvaceti lety, byla založena akciová společnost Volkswagen Slovakia, společný podnik Bratislavských automobilových závodů a Volkswagenu. Ještě tentýž rok začala v nevyužívaných halách výroba Passatu Variant, kterého o tři roky později doplnil Golf a také montáž převodovek. Jak objem produkce postupně rostl, Volkswagen Slovakia se v roce 1998 stal stoprocentní dceřinou společností Volkswagenu.

Těsně před začátkem nového tisíciletí došlo k otevření závodu v Martině, kde se vyrábějí díly pro koncernové vozy. Dnes v Bratislavě vznikají modely pěti koncernových značek (komponenty pak dokonce pro šest výrobců), SUV Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7 a městské vozy Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Nejnovějším přírůstkem do výrobních hal je omlazená podoba Volkswagenu up!, která brzy vstoupí také na český trh.

Celkově do dnešních dnů vzniklo ve slovenském hlavním městě více než 4,5 milionu automobilů třinácti modelových řad, Volkswagen pak do modernizace prostor investoval již více než tři miliardy eur (přes 81 miliard korun). Od roku 2012 do konce letošního roku pak továrna „spolkne“ dalších 1,5 miliardy eur (přes 40,5 miliard korun).

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Slovakia slaví 25 let, celkem vyrobil už přes 4,5 milionu aut

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec.

Seat Ateca přichází na český trh, základním motorem je litrový tříválec

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud