Volkswagen Slovakia slaví 25 let, celkem vyrobil už přes 4,5 milionu aut

Hlavní brána závodu Volkswagen v Bratislavě.
Hlavní brána závodu Volkswagen v Bratislavě., foto: Volkswagen
ar6 31. května 2016 18:08
Sdílej:

O neslavném osudu Bratislavských automobilových závodů toho bylo napsáno mnohé. Řada zašlapaných projektů, miliony vyhozené oknem a sériová výroba jen jedné modelové řady. To je bilance do roku 1991. Pak se do hry vložil Volkswagen a ve slovenském hlavním městě začal vyrábět postupně nejen vozy své, ale také celého koncernu.

30. května 1991, tedy před pětadvaceti lety, byla založena akciová společnost Volkswagen Slovakia, společný podnik Bratislavských automobilových závodů a Volkswagenu. Ještě tentýž rok začala v nevyužívaných halách výroba Passatu Variant, kterého o tři roky později doplnil Golf a také montáž převodovek. Jak objem produkce postupně rostl, Volkswagen Slovakia se v roce 1998 stal stoprocentní dceřinou společností Volkswagenu.

Těsně před začátkem nového tisíciletí došlo k otevření závodu v Martině, kde se vyrábějí díly pro koncernové vozy. Dnes v Bratislavě vznikají modely pěti koncernových značek (komponenty pak dokonce pro šest výrobců), SUV Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7 a městské vozy Volkswagen up!, Seat Mii a Škoda Citigo. Nejnovějším přírůstkem do výrobních hal je omlazená podoba Volkswagenu up!, která brzy vstoupí také na český trh.

Celkově do dnešních dnů vzniklo ve slovenském hlavním městě více než 4,5 milionu automobilů třinácti modelových řad, Volkswagen pak do modernizace prostor investoval již více než tři miliardy eur (přes 81 miliard korun). Od roku 2012 do konce letošního roku pak továrna „spolkne“ dalších 1,5 miliardy eur (přes 40,5 miliard korun).

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.