Emisní skandál koncernu Volkswagen, zvaný Dieselgate, byl poprvé zjištěn v září letošního roku, kdy agentura EPA zveřejnila zprávu o tom, že německý výrobce podvádí při laboratorních testech. Nyní nastává čas nápravy a placení pokut, jenže dle slov agentury Reuters může dojít i na nejhorší – prodej některé automobilky, spadající pod německý koncern.
Bylo předem jasné, že Volkswagen nemá dostatečné úspory na zaplacení veškerých pokut a napravení pohonných jednotek. Proto si od několika bank vypůjčil rekordní částku 20 miliard eur (cca 540 miliard korun), aby tak mohl splatit veškeré pohledávky po celém světě. Jenomže vypůjčený úvěr musí být vrácen bankám v plné výši za jeden rok, a proto Volkswagen přemýšlí nad tím, jak bude jednat v případě nevčasného splacení.
Pokud koncern opravdu nebude schopný vrátit peníze, první filiálka, které se zbaví, bude divize pohonných jednotek od MANu. Jestliže to stále bude málo, Volkswagen zřejmě bude zvažovat prodej jedné ze svých automobilek. V úvahu připadají, dle slov agentury Reuters, následující značky - Bentley, Lamborghini nebo nedávno koupené Ducati. Která značka si vytáhne černého Petra, to zatím není jasné a navíc, Volkswagen může dodržet termín splacení.
Nutno říci, že Volkswagen již započal finanční restrukturalizace, poněvadž potřebuje finanční prostředky k napravení emisního skandálu. Konkrétně 1,9 miliardy eur ušetří díky snížení počtu verzí i výbav u modelů Volkswagen, dále sníží roční investice o 1 miliardu eur a v plánu jsou samozřejmě i další úsporná opatření. Například včera Škoda oficiálně potvrdila, že nepředstaví nástupce Roomsteru a menší podíl na tom má určitě i kauza Dieselgate.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.