Dieselgate si zřejmě vybere nejvyšší daň, Volkswagen uvažuje nad prodejem Lamborghini či Bentley

Volkswagen
Volkswagen, foto: Evgeny Petrov, EuroZprávy.cz
ar8 8. prosince 2015 16:00
Sdílej:

Emisní skandál koncernu Volkswagen, zvaný Dieselgate, byl poprvé zjištěn v září letošního roku, kdy agentura EPA zveřejnila zprávu o tom, že německý výrobce podvádí při laboratorních testech. Nyní nastává čas nápravy a placení pokut, jenže dle slov agentury Reuters může dojít i na nejhorší – prodej některé automobilky, spadající pod německý koncern.

Bylo předem jasné, že Volkswagen nemá dostatečné úspory na zaplacení veškerých pokut a napravení pohonných jednotek. Proto si od několika bank vypůjčil rekordní částku 20 miliard eur (cca 540 miliard korun), aby tak mohl splatit veškeré pohledávky po celém světě. Jenomže vypůjčený úvěr musí být vrácen bankám v plné výši za jeden rok, a proto Volkswagen přemýšlí nad tím, jak bude jednat v případě nevčasného splacení.

Pokud koncern opravdu nebude schopný vrátit peníze, první filiálka, které se zbaví, bude divize pohonných jednotek od MANu. Jestliže to stále bude málo, Volkswagen zřejmě bude zvažovat prodej jedné ze svých automobilek. V úvahu připadají, dle slov agentury Reuters, následující značky - Bentley, Lamborghini nebo nedávno koupené Ducati. Která značka si vytáhne černého Petra, to zatím není jasné a navíc, Volkswagen může dodržet termín splacení.

Nutno říci, že Volkswagen již započal finanční restrukturalizace, poněvadž potřebuje finanční prostředky k napravení emisního skandálu. Konkrétně 1,9 miliardy eur ušetří díky snížení počtu verzí i výbav u modelů Volkswagen, dále sníží roční investice o 1 miliardu eur a v plánu jsou samozřejmě i další úsporná opatření. Například včera Škoda oficiálně potvrdila, že nepředstaví nástupce Roomsteru a menší podíl na tom má určitě i kauza Dieselgate.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.